SEAT Cupra Cup

Seat Cupra Cup: Maximale prestatie Morien – Duivenvoorde

Voor de leiders was het een interessant gevecht aan kop. “Ik had weer een slechte start,” reageerde Ronald Morien, “maar eerlijk gezegd ben ik beter in tweede rijden dan op kop. Bovendien wisten we dat Bouwhuis langzamer zou zijn dan Engel, dus het had geen zin om Quint, bovendien mijn teammaat, uit te gaan remmen. Het weekend is zo fantastisch gelopen, het nieuwe format levert meer spanning en is leuker voor beide rijders en bovendien hebben we alle mogelijke punten behaald, dus dat is prima.”

Voor de dames op plaats twee was het een heel aparte race, waarbij een tactisch hoogstandje ze van de laatste naar de tweede plaats bracht. “We hebben niet samen geslapen, maar kwamen vanochtend beiden met dezelfde gedachte op het circuit. Als je bij de start stopt kost het gewoon minder tijd dan in de race en bovendien hoefden we ons zo niet naar voren te vechten, maar konden we rustig ons eigen tempo rijden”, reageerden de regerende kampioenen eensgezind. “Dat vechten had natuurlijk ook best leuk kunnen zijn, maar daar denk je op dat moment niet aan, het is trappen voor je leven om de rest voor te blijven”, verklaarde Verschuur.

De nummers drie kregen uiteindelijk de podiumplaats in de schoot geworpen. “We hoorden tijdens de race al dat er iemand van de topdrie een zwarte vlag had gekregen. Toen moesten we Sarink – De Boer nog voorbij, met wie we al de hele race in een leuk gevecht zaten. Dit is een onverwachte kroon op het zware weekend, waarin we een reserveauto met mankementen hadden waardoor we de trainingen en kwalificatie misten. Dat we dan uiteindelijk nog het podium halen hadden we zeker niet verwacht.

Na afloop van de race werd equipe Rosier - Gras gediskwalificeerd vanwege technische onvolkomenheden, een lot dat ook equipe Kraan - Beukers ten deel viel.

Uitslag race 2 Seat Cupra Cup
Paasraces Circuit Park Zandvoort, maandag 9 april 2007

1. Morien – Duivenvoorde, 18 ronden
2. Van der Sloot – Verschuur, op 0.454
3. Sarink – Den Boer, op 15.195
4. Hoekzema – Oudshoorn, op 21.827
5. Wijdekop – Schilperoort, op 27.909
6. Valenteijn – Sanders, op 29.877
7. Zwart – Stots, op 31.442
8. Dekker – Van Dam, op 1:00.586
9. De Dreu – Van Wijk, op 1:18.025
10. Sandifort - Rosier, op 1.33.179
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet