DTM

DTM: BMW toont kleuren fabrieksauto's voor nieuwe seizoen

200603 DTM BMW cars
Virtuele presentatie van de zes fabrieks-BMW's voor het komende DTM-seizoen

Volgende week testen teams en rijders uit de DTM op de Nürburgring – uiteraard achter gesloten deuren – voor het eerst dit jaar gezamenlijk ter voorbereiding op het seizoen, dat medio juli van start gaat op de Norisring in Neurenberg. Nadat Audi al in maart, net voor de oorspronkelijk geplande test op Hockenheim, die te elfder ure werd afgeblazen, de kleuren van zijn fabrieksauto's liet zien, was het vanavond BMW dat via een online-presentatie de kleurenschema's voor fabrieksrijders Jonathan Aberdein, Lucas Auer, Philipp Eng, Timo Glock, Sheldon van der Linde en Marco Wittmann onthulde.

Tekst: René de Boer (Twitter: @renedeboer)
Foto's: screenshots

BMW-sportdirecteur Jens Marquardt praatte de presentatie aan elkaar, coureurs werden via een videoverbinding kort geïnterviewd. Marquardt uitte zijn tevredenheid dat de bestaande 'premiumpartners' Shell, BMW Bank, CATL, Schaeffler en ZF de samenwerking voortzetten. Nieuw aan boord is IQOO, een Indiaase fabrikant van smartphones. Routinier Timo Glock bestuurt de BMW M4 DTM in de geel/paarse kleuren van deze onderneming.

200603 DTM BMW Auer
Coureurs, hier Lucas Auer, werden per videoverbinding geïnterviewd

Voor tweevoudig kampioen Marco Wittmann, die opnieuw start in de kleuren van Schaeffler, en Philipp Eng, die ZF vertegenwoordigt, verandert er qua uitmonstering van hun wedstrijdauto's niets. Ook Sheldon van der Linde komt in bekende kleuren uit, en wel die van Shell. Zijn Zuid-Afrikaanse landgenoot Jonathan Aberdein, nieuw in het BMW-kader, nam de sponsoring van CATL over van de vertrokken Joel Eriksson, terwijl Lucas Auer, die na een jaar afwezigheid terugkeert in de DTM, in de zwarte BMW Bank-uitvoering rijdt, die tot dusver bekend was van Bruno Spengler. De Canadees werd, zeer tegen zijn eigen zin, eind vorig jaar door BMW overgepaatst van de DTM naar het Noord-Amerikaanse IMSA WeatherTech-sportwagenkampioenschap. Bij de 'official partners' zien we ook nog een beetje Nederlandse inbreng, want een van deze partijen is Randstad, dat al jarenlang een band met BMW heeft.

200603 BMW launch overview
Afsluitend Zoom-gesprekje met alle rijders
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet