Racing Shows

Retro: Speed & Design 1999 - Hoog bezoek op de Autosport.nl-stand


40Peter van Egmond met kroost


De kersverse winnaar van de Mobil 1 Foto Award, Peter van Egmond vereerde de Fast Company stand evenals vorig jaar met een bezoekje. Vergezeld van zijn beide dochters nam de Veenendaalse Formule 1 fotograaf een kijkje op de beurs.


48






Boy Zentveldt volgend jaar definitief in Pearle Alfa 156


In een geheel nieuwe look bezocht Boy Zentveldt de stand. Geblondeerd a la Villeneuve, zat hij tegenover uw reporter. "Mijn kapper is een Villeneuve-fan en hij stelde me voor eens wat anders te doen. Maar dat het zo blond zou worden, wist ik ook niet. Best wel even schrikken, maar het went!! Dat ik komend seizoen in de Pearle Alfa 156 ga rijden, stond na mijn laatste Citroen Saxo race al vast. Ik rij met de ex-Autovisie 156. Die auto staat nu nog op een beurs en komt in januari terug. Dan snel in de Pearle-groene kleur spuiten en in februari of maart uitgebreid testen in Frankrijk of Spanje. Technisch gezien wordt er natuurlijk het nodige aan de autoÕs veranderd. Er wordt gesproken over de versnellingsbakken en de ophanging. Ik rijd samen met Ferry Duivenvoorde voor Pearle, waarbij hij zeker voor het kampioenschap gaat. Daarnaast rijden er nog drie AlfaÕs bij Automotive. Mark Kroes was ook al langer bekend en verder Roger Ciapponi en Thomas Bangma. Over de Saxo's zijn we nog druk mee. Natuurlijk houden we ze er het liefst bij. We hebben er nu nog vier staan en gaan daar een plan voor uitstippelen. Verder zal het totale team aangepast worden aan de nieuwe omstandigheden.


45Eric Wevers heeft keus

Eric Wevers heeft keus uit zeker acht navigatoren. Eerder dit jaar maakte Robin Ekker al bekend (aan het eind van het seizoen) met het navigeren van de Dutch Toyota Castrol Rally Celica 4WD te stoppen. "Sindsdien ben ik door zeker acht navigatoren benaderd voor het seizoen 2000. Op wie de keus valt, weet ik nog niet. Zeker is dat ik volgend jaar doorga met het DRO. Met dezelfde auto, die in de komende periode bij TTE (Toyota Team Europe) gerebuilt wordt. Ook de versnellingsbak wordt volledig gereviseerd. Wat we nu in ieder geval nog zoeken is een bandensponsor. Uiteraard zijn ook andere sponsors van harte welkom. Zeker is in ieder geval dat Louwman en Parqui ons blijven steunen in ons streven de DRO titel in 2000 binnen te halen.

42Flip van Zutphen en Theo Badenberg finishen in de Equador

Flip van Zutphen
is net terug uit Equador, waar hij samen met navigator Theo Badenberg een 2000 km lange rally reed. Met hun Lancia Delta Integrale voltooiden zij de route, die hen dwars door de Andes en langs meerdere vulkanen (waarvan er twee nog actief waren) voerde. De Nederlanders waren de eerste buitenlandse deelnemers ooit, die deelnamen aan deze reeds 25 jaar bestaande rally. Zij genereerden daarmee niet alleen veel publiciteit, maar werden in iedere etappeplaats uitgebreid geinterviewd. Bijgestaan door een Nederlands serviceteam, aangevuld door een team met Nederlandse journalisten en een lokaal serviceteam eindigde de Nederlandse Lancia equipe als negende algemeen van de 70 gestarte deelnemers.

Walter van Lent bedenkt zich

Walter van Lent voerde afgelopen week uitvoerig overleg met het team van JB Motorsport. "Ze hebben me een aanbod gedaan en ik heb nu enige bedenktijd om te reageren op dat voorstel. We gaan nu in overleg met de sponsors om te bekijken in hoeverre een tweede seizoen in de Duitse Formule 3 haalbaar is. Mocht het onverhoopt niet lukken kijken we in principe naar een toerwagenklasse. Misschien wel in Nederland, om van daaruit te de ontwikkeling van de plannen in de ons omringende landen (DTM) goed te volgen. Maar nogmaals, we gaan in principe voor nog een seizoen in de Formule 3. Verder houd ik me bezig met de zaken rond het Multipromo Formule Ford Team. Daar hebben inmiddels meerdere rijders getest: Bas Schothorst, Jaap van Lagen, Tristan te Pas, Michael Koel (neef van Patrick) en Ferdinand Kool. Precies! De zoon van Cock Kool. Met de andere rijders zijn we nog volop in gesprek. Ook in 2000 kiezen we voor de Mygales. Momenteel voeren we gesprekken met rijders en eventuele sponsors. Met de techniek houd ik mij in het geheel niet bezig. Daar is Erik Dikkeboom volledig verantwoordelijk voor. Danielle (Dikkeboom-red.) runt de rest van de winkel.

Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet