Racing Shows

Retro: Speed & Design 1999 - Hoog bezoek op de Autosport.nl-stand


speed-design-1999-6
Een fraaie stand van Historic Monoposto Racing op de beurs


20Rob Karst in impasse

"Eigenlijk zit ik in een impasse", verklaart Rob Karst, die zijn zinnen heeft gezet op deelname aan de Deutsche Tourenwagen Challenge (DTC). "Ik kan zo instappen bij een gerenommeerd team, de Belgische stal PSI, die volgend jaar met twee Honda Integra's aan het DTC gaat deelnemen. Ik hoef alleen maar 'ja' te zeggen en het geld te storten, maar daar zit natuurlijk het probleem. Ik zie op dit moment gewoon niet hoe ik het geld bij elkaar moet krijgen. Nou ja, misschien rijd ik dan wel niet. Ik ga geen privégeld meer investeren, en als privérijder in het DTCC is voor mij ook geen optie meer. Ik vind dat de DTCC-organisatie de belangen van privérijders absoluut onvoldoende behartigt. Als je niet in een groot team zit, kom je er gewoon niet aan te pas. Naar buiten toe mag het allemaal wel mooi lijken, maar de organisatie is gewoon niet toegerust op de professionaliteit van een dergelijk kampioenschap. Daarom wil ik, als ik ga rijden, naar het buitenland. Dus als iemand nog een sponsor weet..."

Ferry bij Bleekemolen

Ferry Somogy
uit de bekende tv serie 'Goede Tijden, Slechte Tijden' treedt in 2000 toe tot het coureursgilde van de Marlboro Renault Megane Trophy. De TV-ster blijkt volgens een doorgaans goed geinformeerde society fotograaf getekend te hebben bij het team van Bleekemolen. Ferry liep het racevirus op tijdens zijn deelname aan de Sterrenraces van Jeroen van Inkel op Circuit Park Zandvoort.

4
Vincent Broertjes: drie keer moet scheepsrecht worden


"Het afgelopen seizoen heb ik veel pech gehad, desondanks werd ik vierde in de eindstand. Volgend jaar moet ik in de top drie kunnen rijden."Vincent komt, als bekend, uit voor het team van voorheen de MTS Autotechniek in Apeldoorn. Tegenwoordig heet deze school ROC (regionaal Opleidings Centrum) Aventus.

Op onze vraag of de overige studenten aan de MTS het sportstuurtje niet een keer over willen nemen, geeft Broertjes het verrassende antwoord dat er geen kandidaten zijn. "Sommige van mijn mede-studenten vinden het wel aardig om een paar rondjes te rijden, maar echt racen willen ze niet." Vincent plakt er daarom nog een jaar bij aan. Zoals het een school-team beaamt, is het doel van het team het laten kennismaken van de leerlingen met de wondere wereld van de techniek in de autosport. "We hebben bij ons in het team enige leerlingen die volgend jaar voor het derde jaar op rij sleutelen aan onze auto, tevens krijgen we volgend jaar enkele eerstejaars bij ons in het team. Deze laatste groep wordt door de meer ervaren jongens wegwijs gemaakt in de autosport en in de techniek van onze Formula Arcobaleno."

arcobaleno
Veel belangstelling voor de Formula Arcobaleno op de beurs.


17Formule Arcobaleno kampioen kiest voor Italiaanse Formule Renault

Ron van Toren, de kersverse Naderlands en Italiaans Formule Arcobaleno kampioen, zet volgend jaar een belangrijke nieuwe stap in zijn nog jonge racecarriere. "Ik ga Formule Renault rijden in het Italiaans kampioenschap. Dat zijn we afgelopen week met het team van Firewake overeengekomen. Zij werken daarin voortaan samen met Gardi Autosport. Uiteraard gaan we voor de titel en om dat te kunnen bereiken, beginnen we op het moment dat de auto beschikbaar is, met testen. Mijn keus voor Italie is ingegeven door het feit dat ik daar voor niks kan rijden. Aan de andere kant denk ik ook dat het veiliger is. Het EK is natuurlijk schitterend om in te stappen, maar ik denk dat het ook een grote stap is. Om daar toch een beetje aan te wennen gaan we naast de Italiaanse kampioenschapsraces ook een viertal EK races (waaronder die op Zandvoort) rijden. Inmiddels zijn we naarstig op zoek naar nieuwe sponsors voor het komend seizoen. Als dat allemaal op z'n plek valt, ga ik mij volgend jaar volledig op het races focussen" , aldus de ambitieuze 19-jarige coureur. Hij staat op Speed & Design om de Formule Arcobaleno te promoten, de regenboogklasse die hem in de afgelopen periode een stuk verder heeft gebracht. En die volgend seizoen in een nog grotere belangstelling mag verheugen.






Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet