Formule 1

Dagelijks 100 man aan de slag op Circuit Zandvoort

Reacties

    • 11
    • 0
     
    Dirk 6 dagen geleden

    Circuit Zandvoort is dood, leve Circuit Zandvoort! Het circuit kennen we straks niet meer terug, geweldig wat ze met de luyendijkbocht en hugenholtzbocht gaan doen. Ben benieuwd wat dat voor alle klasses gaat betekenen.

    • 8
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 6 dagen geleden

    Hier worden geen halve maatregelen genomen zeg . Ik ben zeer benieuwd hoe het er straks uit gaat zien .

    • 10
    • 1
     
    Anonieme gebruiker 6 dagen geleden

    Jammer van het huisje in het scheivlak de enige bocht ter wereld waar zo iets stond , hopelijk kan het ooit weer terug keren

    • 3
    • 3
     
    Anonieme gebruiker 6 dagen geleden

    Zeer indrukwekkend, wat een tempo. Maar het duinlandschap moet wel diep buigen, dat is op de foto's goed te zien. Jan Lammers maakt zich met deze uitlatingen volstrekt ongeloofwaardig. Of is dit vloeken in de kerk? "Er waren tot dusver vier mogelijkheden om in te halen op oude Zandvoort en wij hopen er nu zes te creëren." Wat een onzin.

    • 5
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 6 dagen geleden

    Hier worden geen halve maatregelen genomen en dat kan ook niet anders op een circuit wat 5 jaar geleden nog serieus op de gemeente nominatie stond om gesloopt te worden. Van een ruïne iets moois maken is inderdaad een hele prestatie. De politiek knijpt een oogje toe want in principe had het hele feest natuurlijk nooit doormogen gaan. Maar zonder dit trucje kom je nergens meer in Nederland.

    • 1
    • 0
     
    Dirk 6 dagen geleden

    Eens met nr. 3 anonieme gebruiker, ik schrok ook van de foto waarbij ze de duin naast de hoofdtribune ver hebben afgegraven, gaan ze die ook weer opnieuw opbouwen?

    • 3
    • 3
     
    Anonieme gebruiker 6 dagen geleden

    Knap werk wat hier geleverd wordt, technisch gezien. Echter, naast autosportliefhebber ben ik ook een natuurmens. De schrik slaat me om het hart dat er zoveel duin wordt afgegraven, zeker rond de Luyendyk. Geen kritisch woord daarover in dit sterk PR-vriendelijke verhaal.

    • 1
    • 6
     
    Anonieme gebruiker 6 dagen geleden

    Een technisch hoogstandje, in recordtijd. Maar doen jullie soms de PR voor CZ of is dit een column van Jan Lammers? Wat een taalfouten heren. Hunzerug - gedeelteijk - Zandvoor

    • 19
    • 1
     
    Anonieme gebruiker 6 dagen geleden

    Er wordt hier veel geschreven over het afgraven van duin. Voor zover ik op de foto's kan zien is het enige wat afgegraven wordt de in het verleden door Circuit Zandvoort zelf aangebrachte zandwal/geluidswal.Niet iedere berg zand is duin.

    • 2
    • 3
     
    Anonieme gebruiker 6 dagen geleden

    Aandoenlijk, dat enthousiasme van Jan Lammers. Natuurlijk mag hij trots zijn dat 'we' na 25 jaar weer een Nederlandse Grand Prix hebben met Max als potentiële winnaar. Wat ze hier hier uit de grond stampen grenst aan het ongelofelijke, petje af. Ten koste van de natuur, naar wie maalt daar om? Jan denkt dat hier 'zes inhaalmogelijkheden gecreëerd kunnen worden op het meest uitdagende en mooiste circuit van Europa en misschien wel van de wereld', Ja, en de aarde is plat!

    • 0
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 6 dagen geleden

    naar = maar

    • 1
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 6 dagen geleden

    Naast elkaar door de Luyendyk? Keep on dreaming. https://www.facebook.com/wijzijnNHsport/videos/1012036692489562/

    • 5
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 5 dagen geleden

    Hier worden geen duinen afgegraven, maar de zandwallen. Dus er gaat geen natuur verloren. Het aantal inhaalmogelijkheden is en zal beperkt blijven.

    • 14
    • 0
     
    Rob Petersen 5 dagen geleden

    Jammer al die anonieme gebruikers die natuurlijk altijd kritisch zijn. Alle zandbergen die je ziet zijn oude in 1999 aangebracht zandwallen tegen het geluid. Die blijven voldoende staan om de geluidsgrenzen te bewaken. Dat zand kwam in 1999 in overleg met de Kennemerduinen uit het z.g. Kraansvlak. Een natuurgebied ! Kennemerduinen wilde daar zandpoelen creëren en dat project is goed gelukt. Van het afgraven van beschermde duinen is du helemaal geen sprake. Maar het is lastig kennelijk om in te zien dat CZ echt alles doet om het klimaatneutraal te laten verlopen.

    • 3
    • 9
     
    Anonieme gebruiker 5 dagen geleden

    Dat men klimaatneutraal bouwt zal op papier ongetwijfeld kloppen, de praktijk is echter hardvochtiger. De uitstoot van het hele circus (met o.a. zo'n 7 Jumbo's als ik me niet vergis) wordt gemakshalve vergeten. Zo kan ik het ook. Lammers wist te melden dat het niet organiseren slechter zou zijn voor het milieu. Dank je de koekoek. Wat de reacties van Anonieme gebruikers betreft: diegenen die onder eigen naam inloggen zijn ook anoniem voor mij. Ik ken ze althans niet.

    • 1
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 5 dagen geleden

    Nogmaals van een ruïne een racetempel bouwen is heel erg knap. Links of recht om. Zwart of wit. Hoog of laag. Duur of goedkoop.

    • 0
    • 0
     
    hansfohr 5 dagen geleden

    Ga me niet mengen in deze discussie. Iedereen vindt er wel iets van. Wat ik me afvraag: worden alle niet-permanente tribunes direct na de Grand Prix afgebroken?

    • 2
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 5 dagen geleden

    Ga daar maar vanuit, want geen enkel ander evenement trekt zoveel bezoekers als de Grand Prix. Interessant om te zien dat volgens de Dromo-animatie de pituitgang wordt verlegd tot na de Tarzanbocht. Al met al gaat er heel wat veranderen, wat denk ik het circuit ook voor andere klassen alleen maar ten goede zal komen.

    • 3
    • 0
     
    hansfohr 5 dagen geleden

    Voor de andere klassen wordt m.i. de Luyendyk simpeler, gewoon volgas.

    • 4
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 5 dagen geleden

    Wel volgas, maar ook een stuk minder gevaarlijk. Vorig jaar zag ik daar met de HGP nog zo’n sigaar frontaal de banden in duiken, dat zie ik liever geen tweede keer gebeuren! Ik denk dat we er een heel mooi modern circuit voor terug krijgen. Super!

    • 0
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 5 dagen geleden

    Nou dat werd een keer tijd.... Bos uit is altijd een knelpunt geweest maar lijkt nu eindelijk opgelost. Baan zal wellicht ietsje langer worden.

    • 5
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 5 dagen geleden

    Over de demontabele tribunes: worden volgens mij inderdaad weggehaald. Je kunt ook een vloot vaste tribunes bouwen, maar dan staan ze net als op Assen 360 dagen per jaar leeg ;-) Over de zogenaamde duinen naast hoofdtribune en Arie Luyendijkbocht die worden afgegraven: haha, dat is juist eind jaren '90 daar neergelegd, want dat waren helemaal geen duinen ;-) Geweldig wat er momenteel allemaal gedaan wordt, (bouw)technische hoogstandjes onder behoorlijke tijdsdruk. Gaaf dat men durft te denken in mogelijkheden i.p.v. in onmogelijkheden.

    • 1
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 5 dagen geleden

    Door de aanpassingen in de Gerlachbocht wordt het circuit iets korter, was 4307 meter en wordt nu 4255 meter.

    • 0
    • 0
     
    hansfohr 5 dagen geleden

    Het zou geen kwaad kunnen minstens één demontabele tribune te laten staan. De vaste tribune op de Hunserug is immers verdwenen. Die vond ik prettiger dan de hoofdtribune.

    • 3
    • 1
     
    Anonieme gebruiker 5 dagen geleden

    Over Assen en tribunes gesproken, ik hoop nog steeds dat ze daar in de eerste sector een RallyCross lay-out gaan aanleggen. Volgens mij kan dat namelijk perfect. Er staan ook al direct tribunes dat een stadion effect creëert en dan staan die ook gelijk een paar dagen per jaar minder leeg als het WK RallyCross langs komt.

    • 1
    • 1
     
    Anonieme gebruiker 5 dagen geleden

    Het grote voordeel van de vaste tribunes op Assen is juist dat je bij elk evenement een comfortabele plek kan vinden. Op Zandvoort heb je bij de meeste evenementen keuze tussen een hoofdtribune met enkel zicht op het rechte stuk en afzien in de duinen. Ik hoop dat ze op Zandvoort ook enkele permanente tribunes neerzetten. @anoniem hierboven: dat is een perfect plan, met de Motocross doen ze iets soortgelijks maar dan bij de GT bocht.

    • 3
    • 0
     
    Edwin de Jong 5 dagen geleden

    Inderdaad Rob, maar anoniem reageren is in. Ik vind t ook erg jammer. Eerlijk gezegd was ik bang dat de nieuwe layout voor de overige raceklassen te makkelijk zou worden (Arie Luyendijkbocht) maar net het stukje op Facebook gelezen van Huub Vermeulen, dé kenner, dus ik ben weer gerustgesteld! :-) Knap werk op ons Circuit!!!

    • 0
    • 9
     
    Anonieme gebruiker 5 dagen geleden

    Als je nou echt niets zinnigs te melden heb houdt dan gewoon je mond. Dan ben ik ook weer gerustgesteld. Mazzel !

    • 1
    • 0
     
    Patrick84 4 dagen geleden

    Voor de laatste Anonieme Gebruiker hier boven mij..... Spat je droom langzaam uiteen dat de toch F1 naar Assen, omdat Zandvoort het niet zou redden?? Jammer he :D

    • 1
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 2 dagen geleden

    Fakenieuws? https://www.google.nl/amp/s/nl.motorsport.com/f1/news/interview-jan-lammers-verbouwing-zandvoort-f1-inhalen/4605975/amp/

    • 0
    • 0
     
    TheNextGeneration 2 dagen geleden

    Laatste anonieme gebruiker: ondanks dat bovengenoemde website te Telegraaf onder de autosportwebsites is, is dat zoals Jan Lammers het vertelde, dus 'fakenews' is het niet. Je mag het natuurlijk met hem oneens zijn. Jarno Zaffelli spreekt van 4 inhaalmogelijkheden, wat overigens meer dan genoeg is op een rondje van naar schatting 1:09.

    • 2
    • 0
     
    Patrick84 2 dagen geleden

    VolkerWessels heeft aangegeven dat ze op dit moment voor liggen op schema! Dat vinden ze in Assen niet leuk!!

    • 2
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 2 dagen geleden

    The Next Generation: vier inhaalmogelijkheden voor de F1 is onmogelijk, Jan denkt zelfs dat er zes gecreëerd kunnen worden. Jan slaat wat door in zijn enthousiasme, dat zien we wel vaker. Promotiejargon.

Reageer anoniem op dit bericht

Je reageert anoniem op dit bericht. Onderaan deze pagina kun je inloggen op Autosport.nl (of een account aanmaken) zodat je onder je eigen naam kunt reageren. Je kunt dan ook een eigen avatar gebruiken en je hebt direct toegang tot het Autosport.nl-forum.

Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.

Login om onder jouw naam te reageren

Registreren
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet