GT

GT4: DTM-organisatie ITR kondigt 'DTM-Trophy' als eigen GT-serie aan

Reacties

    • 6
    • 1
     
    TheNextGeneration 30 oktober 2019 20:21

    GT4 dus! De DTM organisatie ziet geld in een groeiende deelnemersgroep en gaat daarmee de bestaande klassen verder verwateren. Een tijd geleden waren we het er op deze site al over eens dat er in deze categorie teveel aanbod is, dat heeft ITR duidelijk niet ingezien. Wees als organisatie creatief en kies iets wat dicht bij jezelf staat, onderscheid je daarin, en maak dat tot een succes. DTM auto's zijn silhouettes, waarom geen Mitjet 3.5l (330pk bij 850kg) als opstapklasse? Merken met een eigen body, net als DTM. Ik noem maar wat. Helaas, ook als dit bij DTM een succes wordt zal het ten kosten van andere series gaan. Wat mij betreft een grote misser van ITR, zij zouden toch echt beter moeten weten.

    • 1
    • 2
     
    Anonieme gebruiker 30 oktober 2019 20:27

    Opzich een goed initiatief, het bijprogramma was nog een verbeterpuntje namelijk. Ook een klasse met een goed aangeschreven niveau. Laten we hopen op een mooi startveld.

    • 2
    • 0
     
    Racing-Fan 30 oktober 2019 21:32

    DTM programma was natuurlijk mager geworden, wel jammer dat er zo twee GT4 kampioenschappen in Duitsland ontstaan.

    • 0
    • 0
     
    Willem J. Staat 31 oktober 2019 00:57

    @ThenNextGeneration. Er is drie jaar geprobeerd om een Mitjet serie in Duitsland op te starten. Het kwam nooit van de grond.

    • 0
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 31 oktober 2019 11:15

    27.000 Euro inschrijfgeld :O Van dat geld kun je ook bijna een seizoen S1600 Rallycross doen in het voorprogramma van het WK.

    • 0
    • 0
     
    Dirk 31 oktober 2019 12:57

    Logische support klasse aangezien alle DTM merken ook een GT4 auto hebben. Het veld in ADAC GT4 was nu ook weer niet gigantisch, en nu komt daar ook nog die Aston Martin klasse bij... we gaan het zien in 2020!

    • 1
    • 0
     
    TheNextGeneration 31 oktober 2019 14:05

    @Willem J. Staat Dat weet ik inderdaad Willem, dat was echter wel een klasse op club-niveau en het ging om de Mitjet 2.0 (een andere auto). Dat kan je niet vergelijken met een DTM-slot. Of dat wél de juiste oplossing is weet ik echter ook niet, ik heb er de nodige research niet naar gedaan. Zoals Dirk aangeeft hebben inderdaad alle merken een GT4, dus ik ben bang dat vooral dát hetgeen is wat ITR gemotiveerd heeft deze klasse in het leven te roepen. Ik vind het enkel jammer dat het zo moet gaan, want uiteindelijk zijn wij, de autosport-fans, de dupe van dit soort ondoordachte besluiten. Het lijkt er overigens wel op dat de Seyffarth Audi R8 LMS Cup overgaat in deze Trophy, wat dan relatief gezien weer wel goed nieuws is!

    • 1
    • 0
     
    Willem J. Staat 31 oktober 2019 16:07

    @TheNextGeneration Mitjet past niet bij de DTM. Forget it. Evenals de ADAC GT Masters beschouwen ze zichzelf als een Premium Racing Series en daar past dit niveau met alle respect niet in. In Frankrijk werkt het dan weer wel, maar wat in Frankrijk werkt, werkt niet in Duitsland of omgekeerd. Geen enkele Europese organisator kijkt naar de fan belangen. Daarvoor moet je in Amerika zijn. Eigenbelang telt bij DTM/ADAC GT Masters/VLN etc. Alles draait om geld.

    • 0
    • 1
     
    Anonieme gebruiker 01 november 2019 07:34

    Tribunes DTM zijn toch leeg dus waar maak je je druk om ?

    • 1
    • 0
     
    Marcel ten Caat 01 november 2019 19:30

    27.000 inschrijfgeld voor races van een half uur met 1 rijder. Voor minder geld schreef een team zich dit jaar in voor ADAC GT4 Germany en de GT4 European Series. Wedstrijden van een uur en twee rijders in die twee klassen. DTM Trophy richt op rijders met een internationale D-licentie, waar de andere twee kampioenschappen tenminste een internationale C-licentie vragen. Kortom, lager niveau en kortere races tegen een hogere prijs. Leuk verkooppraatje voor de teams...

    • 0
    • 0
     
    Michael Breedijk 01 november 2019 22:12

    GT4 is denk ik de klasse die het snelst gegroeid is de laatste jaren. Zijn veel merken en types bij gekomen. Dus op zich zou een extra kampioenschap niet erg zijn. Alleen geeft ITR aan een eigen BOP te gaan hanteren. Dat zou wel een probleem kunnen zijn, als teams hun auto's steeds moeten aanpassen als ze rijden in diverse series. Bijvoorbeeld ITR en Creventic in een jaar rijden. Als je dan elke keer de auto moet ombouwen naar een andere BOP setting kan dat te veel gaan kosten voor de teams. Zelf hoop ik dat het een klasse wordt met een 30 auto's.Dat zou genoeg moeten zijn voor spanende races en een gezond kampioenschap. Dat ze duurder zijn dan de ADAC GT4 met kortere races hoeft geen probleem te zijn, er zijn altijd teams en rijders die de DTM als de top in Duitsland zien en extra willen betalen om op die weekenden te mogen rijden met de DTM.

    • 0
    • 0
     
    Dirk 04 november 2019 09:01

    Wat is er met Porsche Carrera Cup Deutschland gebeurd in het voorprogramma van DTM? Dat waren vaak geweldige races.