DTM

DTM: Samenwerking R-Motorsport en HWA beëindigd

Aston
De Aston Martins deden het in de loop van het seizoen steeds beter, maar de motor was meer en meer de zwakke schakel

Na slechts één seizoen is er al een einde gekomen aan de samenwerking tussen R-Motorsport en HWA, dat in opdracht van de Zwitsers de inzet van de vier Aston Martins in de DTM verzorgde. Al een tijdlang circuleerden er geruchten over scheuren in het huwelijk, dat de beide partijen voor het afgelopen DTM-seizoen aangingen. Dat leidde nu tot de aankondiging dat de samenwerking met onmiddellijke ingang is beëindigd. R-Motorsport heeft aangegeven, ook volgend jaar in de DTM actief te willen blijven en de nu ontstane situatie in overleg met Aston Martin te beoordelen.

Tekst: René de Boer (Twitter: @renedeboer)
Foto: PR

Onder licentie van Aston Martin ontwikkelde en bouwde HWA in bijzonder korte tijd de Aston Martin Vantage DTM, waarvan er het afgelopen seizoen in de DTM vier aan de start stonden. De inzet werd verzorgd door Vynamics, een joint-venture tussen AF Racing, het moederbedrijf van R-Motorsport, en HWA. Volgt u het nog?

In ieder geval betekende het Aston Martin-project voor HWA onder leiding van Hans Werner Aufrecht een mogelijkheid om zijn onderneming draaiende en zijn personeel aan het werk te houden, wat na het terugtrekken van Mercedes uit de DTM, eind vorig jaar, aanvankelijk uitermate onzeker was. De bij HWA aanwezige kennis en ervaring op DTM-gebied was waardevol bij de ontwikkeling en inzet van de auto's, maar de Aston Martins bleken nog wel de nodige kinderziekten te vertonen. In de tweede helft van het seizoen leek het chassis wel grotendeels onder de knie, maar bleek de eveneens door HWA ontwikkelde motor te zwak om de strijd met de concurrentie van Audi en BMW aan te kunnen gaan.

Hoe het nu met R-Motorsport in de DTM verder gaat, is nog niet bekend. Aston Martin verklaarde bij monde van topman Dr. Andy Palmer: "Aston Martin blijft het DTM-programma van R-Motorsport met de Vantage DTM en de verdergaande plannen voor deelname aan raceseries volgens Class 1-reglement, zoals de Super GT in Japan en Azië, ondersteunen."

Reacties

Reageer anoniem op dit bericht

Je reageert anoniem op dit bericht. Onderaan deze pagina kun je inloggen op Autosport.nl (of een account aanmaken) zodat je onder je eigen naam kunt reageren. Je kunt dan ook een eigen avatar gebruiken en je hebt direct toegang tot het Autosport.nl-forum.

Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.

Login om onder jouw naam te reageren

Registreren
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet