NASCAR

NASCAR: Loris Hezemans maakt dit weekend Xfinity-debuut op Road America!!!

Loris Hezemans maakt dit weekend zijn NASCAR Xfinity-debuut op Road America, zo bevestigde de coureur via de social media. Hezemans schrijft daarmee geschiedenis want is daarmee de eerste Nederlander die aan één van de NASCAR Top-kampioenschappen deelneemt.

Tekst Willem J. Staat
Foto's Willem J. Staat/Loris Hezemans

2019 Loris

Bam!!! Eerste Amerikaanse NASCAR deelname dit weekend in de Amerika voor Loris Hezemans!

Loris Hezemans maakt dit weekend Xfinity debuut op Road America
Er was dit jaar al eerder sprake dat Loris Hezemans zijn NASCAR debuut zou maken. Eindelijk is het dan zover. De Nederlander bevestigde dat hij met de No 99 Chevrolet Camaro van het BJ McLeod Motorsports Team zal uitkomen.

Hezemans spreekt zelf van één van de grootste kansen die hij tot nu toe in zijn carrière heeft gekregen. Het doel van Hezemans is om met dit type auto's zoveel mogelijk ervaring te verzamelen. Zelf denkt Hezemans aan een Top 15-20 klassering.

Naar verwachting zal Hezemans later dit seizoen ook nog op Charlotte in de Xfinity-series starten. Voor de Nederlander een unieke kans. Overigens reed er nooit eerder een Nederlander op dit niveau in de Amerikaanse NASCAR-wereld.

2019 BJ McLeod Motorsports
De No 99 Xfinity Camaro waarmee Loris dit weekend op Road America zijn debuut maakt. We zijn benieuwd!

Reacties

    • 7
    • 0
     
    Dirk 21 augustus 2019 16:34

    Geweldig nieuws! Hopelijk komt hij ook nog op een oval in actie, ik geloof dat hij daar nog beter uit de verf zal komen. Nederlander nummer 3 in een NASCAR Touring klasse, na Nick de Bruijn (2008) en Joey Hanssen (2009).

    • 1
    • 0
     
    Racing-Fan 21 augustus 2019 20:43

    Mooie stap voor Hezemans.

    • 1
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 21 augustus 2019 21:58

    Na afgelopen jaar gereden te hebben in de Whelen Nascar Euro nu de overkant van de plas. Goed bezig. Ik geef een tip: Ga kijken bij de Whelen Nascar Finals op Zolder. Ben daar een paar keer geweest. BRILJANT raceweekend met veel fan contact show and races.

    • 0
    • 1
     
    Anonieme gebruiker 21 augustus 2019 22:07

    Open deurtje Dirk ?

    • 0
    • 1
     
    Anonieme gebruiker 21 augustus 2019 22:08

    Open deurtje Dirk ?

    • 3
    • 0
     
    Willem J. Staat 21 augustus 2019 22:43

    @Dirk. Toch wel even een kleine correctie. Loris Hezemans is de allereerste Nederlander die op dit hoge niveau rijdt. M.a.w. de concurrentie bestaat uit de teams van Penske, SHR, JGR Racing die ook in de Cup actief zijn. Het is een NATIONAAL Kampioenschap. De Bruijn en Hansen hebben in de regionale series gereden. K&N Proseries East en West. En die staan op gelijk niveau met bijv. de NASCAR Whelen Euroseries of de NASCAR Peak Mexico Series van waaruit je de stap naar grote werk kunt maken. Een wezenlijk verschil.

    • 2
    • 0
     
    Dirk 22 augustus 2019 08:12

    Helder Willem! Ik zeg Daytona 2020! (in Xfinity dan) Als Kumpen daar redelijk in mee kan draaien, kan Hezemans dat minstens net zo goed.

    • 0
    • 0
     
    Racing-Fan 22 augustus 2019 19:36

    Heeft Michael Vergers ook niet ooit een paar NASCAR races gedaan?

    • 1
    • 0
     
    Willem J. Staat 22 augustus 2019 22:25

    Michael Vergers heeft ARCA( een zelfstandig stockcar kampioenschap dat pas begin dit jaar door NASCAR werd ingelijfd, Chip Ganassi liet daar bijv. wel Montoya en Franchitti rijden voordat ze echt NASCAR gingen doen)gereden en was in het Britse ASCAR actief. Dit kampioenschap is inmiddels verdwenen.

    • 0
    • 0
     
    Dirk 23 augustus 2019 07:06

    Breaking! Jeroen Bleekemolen rijdt zaterdag een lokale late model race op South Boston Speedway!

    • 0
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 23 augustus 2019 09:54

    Nou nou poe poe. Wat een wereldnieuws.

    • 1
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 23 augustus 2019 19:14

    Zou Junior Strous niet de eerste zijn die Nascar zou gaan rijden?

    • 1
    • 0
     
    Racing-Fan 24 augustus 2019 10:42

    @Willem: ARCA hebben we inderdaad ook nog, dat was ik vergeten.

    • 1
    • 0
     
    Dirk 24 augustus 2019 15:08

    Tsja Junior Strous, wat een figuur. Sterk in Indy Lights was hij wel, maar daarna snel omlaag gedonderd.

    • 0
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 24 augustus 2019 19:51

    Wederom weer een open deurtje van meneertje Dirk. Strous was begin dit jaar nog 2 de bij de European gt4 op Monza samen met Bas schouten. Aangezien junior ook geen budget meer heeft en nu 33 jaar is dan eindigt.een race carrière soms snel. Daar kan ik over meepraten btw. De beste man is nogsteeds razend snel.