Retro

Retro: Groeten van de 47e AvD Oldtimer Grand Prix

ogp2019-fri-14

De startvelden waren weer iets minder vol dan vorig jaar, maar over toeschouwers heeft de Oldtimer Grand Prix niet te klagen – daar zit grappig genoeg juist een stijgende lijn in! De volgepakte paddocks waren gezellig en sfeervol, zoals AUTOSPORT.NL mocht ontdekken na een vierdaags bezoek, en de actie mocht er doorgaans ook wezen. Al zette een akelig ongeluk aan het einde van het weekend wel een domper op de vreugde.

Tekst en foto's: Mattijs Diepraam

ogp2019-thu-40

Eerst maar eens brandstof tanken?

ogp2019-thu-8

Donderdag was een testdag voor alle raceklassen die op de Oldtimer GP aan de start verschenen. Hier staan de Juniors klaar voor hun actie, met voorop de unieke Wainer van Richard Smeeton.

ogp2019-thu-28

Sharknose.

ogp2019-thu-27

En terug in het Junior-kamp. Waar men nog rustig een schilderijtje aan de muur hangt.

ogp2019-thu-10

In de garages wacht de Merzario van Bruno Ferrari op zijn beurt.

ogp2019-thu-22

Zo is-ie nog best mooi...

ogp2019-thu-23

En als we wat verder kijken, zien we monteur Juan van Forza Historic bezig aan een van zijn laatste werkdagen. De Bask vertrekt naar de WRC-wereld.

ogp2019-thu-11

Ook de Theodore N183 van Georg Hallau is nog een gekooid beest.

ogp2019-thu-9

Faster Pussycat.

ogp2019-thu-26

Een van de bruutste achtersten uit de geschiedenis van het raceauto-ontwerp.

ogp2019-thu-2

De Lotus 18 van Nick Taylor is een van de mooiste 18's die we kennen.

ogp2019-thu-1

Een 18 die heel wat heeft meegemaakt...

ogp2019-thu-32

Al mag een fabrieks-18 er ook zijn.

Reacties

    • 1
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 14 augustus 2019 14:06

    Genieten!

    • 0
    • 0
     
    René de Boer 14 augustus 2019 14:33

    Had nooit gedacht dat ik ooit het begrip 'klein' in relatie tot de Oldtimer Grand Prix zou lezen. En Graf Dönhoff, toen hij het evenement in 1976 of zoiets in het leven riep, waarschijnlijk ook niet. Toch kom ik er altijd graag, en ik ben blij dat ik via deze leuke reportage weer een beetje van het afgelopen weekeinde kon meebeleven, ondanks dat ik er zelf niet kon zijn. En gezien het enorme aantal trailers en auto's op aanhanger dat ik, komende vanuit Brands Hatch, afgelopen maandag weer in de richting van Blighty zag gaan, viel het met het aantal deelnemers volgens mij ook nog wel mee...

    • 0
    • 0
     
    Dirk 14 augustus 2019 15:42

    Was er ook oostblok materiaal? Melkus, Estonia, Rak etc.

    • 0
    • 0
     
    Rob Petersen 14 augustus 2019 22:47

    Je mag natuurlijk nooit een Mallock U2 een schoenendoos noemen. Ook al lijkt hij erop -:). Arthur Mallock heeft de Britse autosport met zo veel fraais versierd. Mooi verslag Mattijs.

    • 3
    • 0
     
    Patrick84 15 augustus 2019 10:25

    Kan iemand mij vertellen waarom de Endurance Legends niet op Zandvoort rijden?? Ik heb ooit eens gelezen dat ze F1 circuits willen bezoeken.... Maar ze rijden ook op Brands Hatch. Wat zou ik graag Le Mans prototypes en de oude GT1s in Zandvoort willen zien

    • 0
    • 0
     
    Racing-Fan 15 augustus 2019 11:20

    De Zakspeed Capri blijft toch een van mijn favorieten.

    • 0
    • 0
     
    Martin Philippo 6 dagen geleden

    Het is weer geweldig.

    • 0
    • 0
     
    Mattijs 4 dagen geleden

    Patrick: nee, ze reden niet op Brands Hatch, in plaats daarvan stond Monza (in het voorprogramma van de ELMS) op het programma. En om dezelfde reden: daar hebben ze de ruimte om gas te geven en geen enorme schade op te lopen als het misgaat. René: 'klein' is misschien ook niet het goede woord, maar gekrompen is het evenement de laatste jaren wel. Terwijl het in de paddocks juist steeds drukker wordt! Dirk: nee, helaas niet, al zou het leuk zijn om dat spul eens deze kant op te halen. De enige keer dat ik ze in het echt heb mogen meemaken, was vorig jaar tijdens de Most Historic GP.

Reageer anoniem op dit bericht

Je reageert anoniem op dit bericht. Onderaan deze pagina kun je inloggen op Autosport.nl (of een account aanmaken) zodat je onder je eigen naam kunt reageren. Je kunt dan ook een eigen avatar gebruiken en je hebt direct toegang tot het Autosport.nl-forum.

Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.

Login om onder jouw naam te reageren

Registreren
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet