VLN

VLN: ROWE BMW M6 combinatie Catsburg/Eng wacht moeilijk weekend op de Nordschleife

Als hoofdsponsor van de ROWE 6 Std. ADAC Ruhr Rennen wacht de combinatie Nick Catsburg/Phillip Eng een moeilijk wedstrijdweekend. In principe had men eigenlijk niet willen deelnemen verklaart teameigenaar Hans Peter Naundorf.

2019 Rowe Racing 1
De No 99 ROWE BMW 6 GT3 wacht een moeilijk weekend op de Nordschleife.

Tekst en Foto's Willem J. Staat

ROWE BMW M6 combinatie Catsburg/Eng wacht moeilijk weekend op de Nordschleife
De "eigen wedstrijd" van ROWE Racing op de Nordschleife is altijd bijzonder maar het zal dit jaar erg moeilijk worden. Omdat 24U Nürburgring in een zware teleurstelling eindigde verwacht teameigenaar voor de ROWE 6 Std. ADAC Ruhr Rennen a.s. weekend geen wonderen.

In tegenstelling tot het begin van het seizoen waar het team van ROWE Racing zowel in de VLN openingswedstrijd als de kwalificatierace voor de 24U schitterde beschikt het team met de chassis/bandencombinatie nu over minder voordeel. Dit in tegenstelling tot de klasse rijderscombinatie Catsburg/Eng. Zij komen voor het vierde achtereenvolgende jaar in de 6 Uurswedstrijd in actie en hebben het team uit St. Ingbert al vele successen bezorgd. Nick Catsburg eindigde in 2017 als tweede in 24U Nürburgring en 24U Spa. In laatst genoemde wedstrijd droeg Eng een groot deel bij aan het grootste succes in de geschiedenis van ROWE Racing. Vorig jaar eindigde Eng ook als tweede in de 6 Uurswedstrijd.

Sinds 2016 is ROWE Mineralölwerk titelsponsor van de ADAC Ruhr Cup. Hiervoor men deze wedstrijd tussen 2012 en 2015 maar liefst viermaal. Maar sindsdien wacht men op een echte thuisoverwinning.

Teameigenaar Hans Peter Naundorf: " Voor de wedstrijd wisten we al dat we met onze BMW M6 niet competitief zouden zijn. Zeker op de wijze waarop deze momenteel is ingeschaald. We hebben zelfs overwogen om niet deel te nemen. Maar omdat dit onze thuiswedstrijd is, is de ze race zo belangrijk voor ROWE Racing en Rowe Mineralölwerk dat het niet lang duurde om ons te overtuigen om toch deel te namen. We mogen 150 gasten op de Nordschleife verwelkomen.

Aan het begin van het seizoen was B.o.P. anders. Voor deze wedstrijden gebruikten wij voor het eerst banden van een andere fabrikant en die waren veel sneller dan het materiaal dat voor ons en andere teams beschikbaar was. Voor de 24U werd de B.o.P dan ook veranderd. Dit gold voor alle BMW's zoals de Technische Commissie het overigens altijd doet. Ongeacht welke banden ze gebruikten. Het resultaat hebben we tijdens de 24U dan ook kunnen zien.

Een onbevredigende situaties waarvoor Naundorf de volgende oplossing heeft. "Onze eerste gedachte was om naar een andere bandenfabrikant te switchen. Om contractuele redenen zijn deze voor ons en andere teams niet leverbaar. Op de middellange termijn zou het beter zijn om de B.o.P. niet als standaard voor alle auto's te gebruiken, ongeacht op welke banden ze rijden. "


2019 ROWE Racing 2
Neemt na Frikadelli nu ook ROWE voor de toekomst afscheid van de Nordschleife?

Reacties

Reageer anoniem op dit bericht

Je reageert anoniem op dit bericht. Onderaan deze pagina kun je inloggen op Autosport.nl (of een account aanmaken) zodat je onder je eigen naam kunt reageren. Je kunt dan ook een eigen avatar gebruiken en je hebt direct toegang tot het Autosport.nl-forum.

Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.

Login om onder jouw naam te reageren

Registreren
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet