Diversen

Div: Extra race W-Series tijdens DTM-weekeinde op TT-Circuit Assen

190628 W Series Veld
De dames in de W-Series werken tijdens het weekeinde in Assen twee races af

"Waarom op zaterdag en niet op zondag?" en "waarom maar één race per weekeinde", zijn vragen die ook via de commentaarfunctie op deze site meer dan eens werden gesteld met betrekking tot de W-Serie. Welnu, in Assen worden de wensen van deze vraagstellers vervuld, want daar werkt de formulewagenklasse voor vrouwen tijdens het DTM-weekeinde (19-21 juli) twee wedstrijden af, één op zaterdag, als altijd om 16.10 uur, en één op zondag, om 9.00 uur.

Tekst: René de Boer (Twitter: @renedeboer)
Foto: PR

Het nieuws komt daags na de persconferentie ter aankondiging van het DTM-evenement op het TT-Circuit. Bij de zondagsrace van de W-Serie in Assen gaat het om een 'non-championship race', dus behalve de spreekwoordelijke eeuwige roem en eer staat er verder niets op het spel, maar het is wel een goede gelegenheid voor de dames om nog meer racekilometers te maken, terwijl het publiek tegen een extra wedstrijd voor hetzelfde geld natuurlijk ook geen 'nee' zal zeggen. De startopstelling voor de race op zondag is gebaseerd op de uitslag van de wedstrijd op zaterdag, maar dan in omgekeerde volgorde, dus een echte 'reversed grid' voor het volledige veld.

Reacties

    • 1
    • 4
     
    Anonieme gebruiker 28 juni 2019 16:32

    Been een fervent tegenstander van reversed grids, dit maakt de Formule W Series nóg ongeloofwaardiger. En het is een race om des keizers baard.

    • 1
    • 3
     
    Anonieme gebruiker 28 juni 2019 17:17

    Meteen het format op de schop, dat is wat mij betreft nooit goed nieuws.

    • 3
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 29 juni 2019 18:11

    Hoezo is dat slecht nieuws als het format wordt veranderd? Er zijn toch mensen die vragen waarom er maar één race per weekeinde was? Ik vind het juist getuigen van professionaliteit dat er zaken (ten goede) veranderen. Daar kan de Formule 1 nog van leren. Verder heeft ook de F2 een reversed grid. Ook ongeloofwaardig? Of nóg ongeloofwaardiger"" , omdat het hier om racende vrouwen gaat? Dan is het WK voetbal voor vrouwen ook al zo ongeloofwaardig zeker... Triest!

    • 4
    • 0
     
    Rob Petersen 29 juni 2019 18:16

    Anoniem allemaal niet zo dapper. De W series organisatie probeert te reageren op de vele verzoeken van twee races. Om de kampioenschaps kandidaten niet in de weg te rijden dus die speciale reversed grid. Is prima.

    • 0
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 29 juni 2019 19:44

    @Anonieme gebruiker 3.... Reversed grid, daar ben ik geen fan van. Ook in de F2 niet.Twee races voor een support klasse is wel leuk. Alleen dit al zo vroeg te doen en rijden zonder punten, niet helemaal de weg.

    • 0
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 29 juni 2019 20:11

    De W Series is een slim bedacht commercieel product dat men wereldwijd wil uitbaten, geen klasse om talenten verder te ontwikkelen. Die zijn in deze klasse maar spaarzaam aanwezig. Geloof niet in deze formule. De toekomst zal leren of ik het bij het goede eind heb. Laat ze lekker racen in reversed grid mode.

    • 0
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 29 juni 2019 20:19

    Anonieme gebruiker 3: ik kijk met veel met enthousiasme naar het WK voetbal, zie echter geen verband met de Formule W waar aantoonbaar (!) slechts een handvol dames meerijden die het predikaat 'talentvol' verdienen. Ik zie daar geen nieuwe Désiré Wilson, Lella Lombardi of Michèle Mouton. U wel?

    • 0
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 30 juni 2019 02:16