Voorwaarden reageren Autosport.nl
U stemt ermee in geen privacy-gevoelige, onjuiste, kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende,
seksueel georiënteerde of anderszins in strijd met de in Nederland geldende wetten, regels en fatsoensnormen aangaande berichten
te plaatsen. Ook godslastering en vloeken is dus niet toegestaan. Tevens stemt u ermee in geen spam, kettingbrieven, advertenties,
sollicitaties of andere niet autosport gerelateerde berichtgeving te plaatsen.
Mocht bovenstaande in uw reactie voorkomen dan zal deze zonder bericht verwijderd worden. Autosport.nl behoudt zich te allen tijde het
recht voor reacties, waarvan de redactie van oordeel is dat deze niet gepast is, zonder opgave van redenen te verwijderen.
De webmasters en beheerders van de reacties zijn niet verantwoordelijk, noch aansprakelijk voor de inhoud van de reacties van bezoekers.
Zij zullen wel proberen ongewenst materiaal zo spoedig mogelijk te verwijderen.
U bent volledig verantwoordelijk voor de inhoud van door u geplaatste berichten en stemt ermee in de eigenaar van deze website te vrijwaren
van eventuele gevolgen van door u geplaatste reacties. De eigenaar van de website behoudt zich het recht voor uw IP-adres vrij
te geven in geval dit rechtens nodig is.
Beheerders hebben het recht alle berichten te verwijderen, bewerken en verplaatsen als zij dit nodig achten. Ook hebben zij het recht om
het reageren op een bepaald artikel te sluiten en daarmee alle geplaatste reacties te verwijderen wanneer zij dit passend vinden.
Daarnaast hebben zij het recht door u geplaatste informatie te gebruiken voor doeleinden die Autosport.nl dienen.
Bij elk door u geplaatst bericht wordt het IP-adres opgeslagen om indien nodig uw reacties te blokkeren wanneer u zich niet aan de bovenstaande regel houdt of uw Internet Service Provider te achterhalen in geval van onwettige actie.
Beheerders zijn niet aansprakelijk voor hackpogingen of de gevolgen van geslaagde hackpogingen.
Indien u zich niet houdt aan deze voorwaarden of aanwijzingen van beheerders en moderators niet opvolgt, kunt u meteen en permanent geblokkeerd worden. Eventueel wordt uw service provider op de hoogte gesteld van uw gedrag.
Zo jullie zijn lekker op tijd. Over tijd gesproken een tijdschemaatje zou geen kwaad kunnen trouwens. Ik ben er 15 keer geweest maar het is echt ieder jaar hetzelfde liedje. Hopen op veel regen tijdens de race anders wint Toyota gewoon.
Goed daar komt ie ; woensdag free practice 16:00 uur tot 20:00 uur / KWALIFICATIE 22:00 TOT 24:00 DONDERDAGAVOND KWALIFICATIE 19:00 TOT 21:00 UUR EN 22:00 TOT 24:00 UUR. Beelden zoals ieder jaar op Eurosport. Veel plezier alvast.
Goed daar komt ie ; woensdag free practice 16:00 uur tot 20:00 uur / KWALIFICATIE 22:00 TOT 24:00 DONDERDAGAVOND KWALIFICATIE 19:00 TOT 21:00 UUR EN 22:00 TOT 24:00 UUR. Beelden zoals ieder jaar op Eurosport. Veel plezier alvast.
24U van Le Mans is natuurlijk veel meer dan alleen de strijd om de eindoverwinning. De GTE klassen zijn al jaren nagelbijters op Le Mans. In elke klasse kan drama zomaar toeslaan. En als je een Nederlander bent houd je een extra oogje op de Nederlanders die ook nog eens kans maken op goede klasseringen, spannend!
Kijk voor het hele programma van Le Mans onze rubriek OP TV.
Veel succes René, ik kijk uit naar de verslaggeving!
Hoe vaak ben jij er geweest Dirk ?
Een aanrader: download de Le Mans app! Wat is er mooier dan live timing?
Heb ik.... Dank voor de tip.!
Ben één keer op Le Mans geweest, vorig jaar bij de Classics. De vingt quatre heures blijft voor mij het mooiste autosportevenement van het jaar. Het straalt nog de ambiance van vroeger uit, hopelijk blijft dat zo.
Prima commentaar hoor van Melroy Heemskerk en die andere meneer. Maar kan Eurosport het racegeluid misschien ietsje HARDER zetten.???
Doorkomst Nyck de Vries 3:30:611 Doorkomst Frits van Eerd 3:43:130 +12,5 seconden. Holy Shit...
Code Rood... Tracy Krohn heeft de Porsche binnen 2 uur total loss gereden. Deze hoog bejaarde multimiljonair uit de USA heeft het ook dit jaar weer voor elkaar. Jeroen Bleekemolen zegt het zelf al het verschil in bronze rijders is gigantisch.
En toch zijn deze Am's het hart van de 24 uur van Le Mans! Hopelijk wordt het vooraan dit jaar wat spannender dan afgelopen jaar, maar met de line-up, zeker in LMP2, lijkt ook dit weer een mooie editie te gaan worden
Am's waar trek je de grens ?
Ik vind het van iedereen die meerijdt een prestatie, en ik zou het niet durven en kunnen (noch financieel, noch qua rijcapaciteiten), maar Tracy Krohn wordt inderdaad wel een gevaar voor zichzelf en anderen. Volgende week wil hij op de Nürburgring rijden... Ook daar kun je er serieus af gaan.
Jeetje Rene je bent het met me eens. Wauw !!!
De vrije training zit er op. Paar mooie pirouettes van ome Frits maar de Dallara is nog heel. Wordt er nu een reserve auto opgeroepen aangezien dat ding van tracy krohn plat gereden is. Dat is de grote vraag van vandaag ?
En het antwoord is ja. Naar ik begreep komt er vanuit Stuttgart cq Weissach een ander chassis. In de afgelopen jaren al vaker meegemaakt, ook met Ferrari's.
Duidelijk ! Dank Rene Het spettert weer oeps !
P6 voor Nyck in de klasse, en dat was best een stevig rondje hoor van dat kleine mannetje.
Heb ik nog een strikvraag Rene. Waarom staat er in vredesnaam Merksteijn Motorsport op die Jackie Chan DC racing auto's ??? Bij het linker achterwiel...
Persoonlijke sponsor van Gabriele Aubry. Vroeger al in de Formule Renault. Vader Aubry doet iets zakelijks met Van Merksteijn.
Oke dank je.
Nyck 3.28.9 Giedo 3.30.2 Frits 3.44.0 (!)
Tja ik weet het. Echt gigantisch verschil.
Wellicht heeft Frits zich geconcentreerd op de racepace, maar om in de serieuze competitie te blijven moet je in ieder geval onder de 3.40 duiken.
Alleen Dennis Andersson is nog trager in lmp2 3:47:6 wat mij ook opviel was hoeveel moeite Frits heeft om de auto op de baan te houden als het iets begint te regenen.
Kritiek op Frits ligt hier nogal gevoelig. Laat ik me daarom wat diplomatiek uitdrukken. Moeten er geen 'personele veranderingen' plaatsvinden in de cockpit ná Le Mans. Dan wordt er ook afscheid genomen van de trouwe Dallara en Davytec (pluim voor hen!).
Ik wil ook even een pluim uitdelen aan Nyck. Dat rondje was echt razend snel gisteren.
Rob Kamphues (wie kent hem niet?) start vandaag als 41ste in de 'Road to Le Mans' race met een LMP3 Ligier-Nissan JS3, samen met Bob Herber.
Dat is een vrij zinloze discussie. De auto rijdt enkel omdat Frits wil deelnemen, als Frist niet mee zou willen rijden is die auto er ook niet. Ja, hij is langzaam, en maakt nog meer fouten dan dhr. Krohn, maar uiteindelijk betaalt hij het feestje en mogen wij hem als autosport-mindend Nederland erg dankbaar zijn want deze man doet heel veel goeds voor de sport. Plus in een race als Le Mans zijn het juist de Am's die de onzekere factor zijn, en de race zijn charme geven. Het kan goed gaan, maar zo nu en dan maken ze ook een fout. En over het algemeen hebben zij het meeste enthousiasme van alle deelnemers, dat is toch prachtig om te zien?
Bob Herber heeft muntjes zat. Jan Lammers doet toch ook mee aan dat feest ?
Ik Q 2 staat dkr van Herber en kampheus op plek 30. Lammers heeft geen tijd gereden met Africa to le mans. Gissen wat daar is gebeurd...
Gebroken aandrijfas
Dank René !
Weet jij of de gifgroene Porsche alweer op zn wielen staat. ?
Voor vandaag zeker niet, of hij nog rijdt, hangt in eerste instantie af van de vraag of Tracy Krohn van de dienstdoende racearts toestemming krijgt om te racen. Hij betaalt het feestje, dus zo niet, dan is het waarschijnlijk voorbij.
Dat verhaal krijgt nog een staartje dus. Die patrick Long kan trouwens wel serieus gas geven als het moet. Even afwachten...
Nyck de Vries koekoek plek 4 wat een rondjes zeg. 3;27;107
Frits komt rond in 3.43.7 dat is 16 seconden langzamer dan Nyck.
Heeft zich inmiddels verbeterd naar 3.40.
Giedo doet een outlap op dit moment.
En weer in de pits Giedo van de garde.
3;27;998 Giedo ietsje minder snel dan Nyck. Prima tijd hoor petje af.
Helemaal eens met TheNextGeneration, we zouden eens wat meer moeten genieten van de sport en alle deelnemende Nederlandse deelnemers ipv alleen maar Frits af te kraken. Veel plezier met de race en goed weekend, Eric
Nationale trots is prima (niet veel mis mee), maar het vertroebelt wel het onafhankelijke beeld. Het is me iets teveel 'meelopen met de oranje massa à la Max'.
Iemand enig idee wat het weer gaat doen met de 24 uur ?
Volgens de meeste weersverwachtings-apps droog, al werden er net na de start een paar druppels regen gemeld vanuit Mulsanne. Min. temperatuur gedurende de nacht 13 graden, maximum 21 graden morgen rond finishtijd.
Ik zet m net aan maar Frits is al flink terug gevallen zo te zien.
Comentaar van Tom Coronel is werkelijk vreselijk. Ik dit ik dat ik zus ik zo.
Misschien dat Rene hier even op kan inhaken maar ik heb het idee dat er wat kleine probleempjes zijn bij RTN ?
Met name een klapband rechts achter, die uiteindelijk voor twee ronden tijdverlies zorgde.
Waar het wel goed. Job van Uitert maakt een geweldige indruk en gaat aan de leiding in LMP 2. Ook Keating motorsport gaat als de brandweer. Een hoop praatjes bij RTN maar voorlopig ver buiten de top 10.
Meindert van Buuren zegt op Eurosport gewoon dat hij dacht dat, naast Jeroen Bleekemolen en Peter v. Merksteijn, Tom Coronel de derde rijder was in 2008 in de Porsche RS Spyder. Tuurlijk Meindert, kom jij maar effies wisselen jongen...…...
Hahaha ja dat hoorde ik. Maar RTL 7 heeft wel goed commentaar hoor nu. Kalff doet het prima. RTN heeft serieuze problemen hoor. Ik denk dat de bak eraf moet.
Mooie finale! Er was bij Keating geen sprake van 'vermeend' wielspin, het was gewoon 100% wheelspin. Dus een terechte drive through penalty, gelukkig zonder gevolgen.
Klopt helemaal. gevalletje niet handig.