Diversen

Div: Nieuwe Dallara 320 en ERA Challenge

Ondanks de FIA restricties was de Formule markt de afgelopen dagen behoorlijk in beweging. Dallara introduceerde op Spa de nieuwe 320 die voornamelijk in de Euro Formule Open en Japan ingezet gaat worden. De promotor van de Carrera Cup Benelux kondigde zelfs een nieuwe Formule klasse aan.


Dallara 320 2
De Dallara 320 geen F3 auto maar toch weer wel........

Tekst Willem J.Staat
Foto's PR

Nieuwe Dallara 320 en Era Challenge
Dallara, door de huidige FIA politiek buiten spel gezet, presenteerde op Spa de Dallara 320 die in 2020 in de Euro Formule Open ingezet gaat worden. In principe is het een F3 auto maar mag door de FIA zo niet genoemd worden.

De deelnemende teams mogen hun huidige chassis naar een 320 monocoque converteren. Die optie heeft de Formule Euro Open open gelaten. Vanaf 2020 moeten alle eenzitters op dit niveau van een HALO voorzien zijn.

Dallara 320 1 Gaat het Euro Formule Open met dit concept overleven?


Jos Claes van Dallara vertelde op Spa dat Dallara daarom besloten heeft om met een upgrade van de huidige auto te komen. Ook in 2020 rijdt de Formule Euro Open op acht GP circuits en behoudt dezelfde kalender. We zijn benieuwd welke teams hiervoor in de toekomst gaan kiezen.

2020 ERA
De ERA Challenge werd afgelopen week in Engeland aangekondigd.

ERA Challenge
Op basis van een Japans Formule 4 Dome chassis wil The Driving Force volgend seizoen vier wedstrijden in de Benelux en GB organiseren. Interessant is dat het hier om een elektrisch aangedreven kampioenschap gaat waarbij gekozen kan worden uit een 130 kW elektromotor of een zelf ontwikkelde motor. Voor de wedstrijden zijn er twee trainingen en twee wedstrijden van 23 minuten. De auto's zijn veel minder krachtig dan de huidige Formule E. Het project werd afgelopen weekend op Silverstone gepresenteerd. De demo auto had overigens de naam Mutschi Bachi.

Reacties

    • 0
    • 0
     
    Dirk 4 dagen geleden

    In EFOpen kunnen huidige teams onderdelen van bestaande auto's meenemen naar nieuwe auto's. Zoals ik begrijp onderdelen zoals de ophanging. Scheelt weer in de kosten. De vraag vind ik vooral, waarom niet 'gewoon' overstappen naar bestaand concept met de Tatuus T-318.

Reageer anoniem op dit bericht

Je reageert anoniem op dit bericht. Onderaan deze pagina kun je inloggen op Autosport.nl (of een account aanmaken) zodat je onder je eigen naam kunt reageren. Je kunt dan ook een eigen avatar gebruiken en je hebt direct toegang tot het Autosport.nl-forum.

Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.

Login om onder jouw naam te reageren

Registreren
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet