Liveblogs

DTM: Liveblog vanuit Misano

Reacties

    • 2
    • 0
     
    Niels vd Peet 07 juni 2019 14:59

    René, vorig jaar reed de DTM op Misano op de zaterdag en zondagavond in het donker. Was best wel mooi en gaaf om te zien en vooral eens iets anders. Is er een reden voor dat ze dat dit jaar niet doen en 'gewoon' in de middag rijden?

    • 6
    • 0
     
    René de Boer 07 juni 2019 15:05

    Ja, televisie. De vaste televisiepartner van de DTM in Duitsland, SAT1, wilde dit jaar bij alle evenementen dezelfde starttijd (13.30 uur), zodat mensen op een vertrouwd tijdstip de races kunnen zien. Een 'avondslot' was vorig jaar voor de Misano-races bij SAT1 niet beschikbaar, zodat de races op de beduidend kleinere zender Kabel 1 te zien waren. De kijkcijfers waren dramatisch laag. Ik ben overigens volledig met je eens dat het in het donker mooi en spectaculair was om te zien.

    • 2
    • 2
     
    Anonieme gebruiker 07 juni 2019 15:27

    Een race in het donker zou ook te veel concurreren met de F1 denk ik, die rijden dit weekend in Canada dus dat is ook 's avonds

    • 1
    • 11
     
    Anonieme gebruiker 07 juni 2019 22:15

    Op streven na dood DTM.

    • 2
    • 2
     
    Anonieme gebruiker 08 juni 2019 11:08

    Rene de Boer en zijn uitstekende werk is de enige reden waarom ik DTM nog volg ... maar het is jammer genoeg een triest gebeuren aan het worden.

    • 0
    • 5
     
    Anonieme gebruiker 08 juni 2019 13:08

    Niet om aan te gluren is het.

    • 6
    • 0
     
    Niels vd Peet 08 juni 2019 14:05

    Beste anonieme gebruikers, ieder zijn mening hoor, maar de heren DTM rijders maken er met steeds grotere regelmaat zeer fraaie wedstrijden van de laatste tijd. Niet alleen dit seizoen (race 1 & 2 op Hockenheim & race 2 op Zolder bijv.) maar ook vorig seizoen was dit al het geval. Vooral de races op Misano vorig jaar waren pure reclame voor de DTM en de autosport.

    • 0
    • 0
     
    TheNextGeneration 08 juni 2019 15:43

    DTM heeft een aantal jaar lang flinke imagoschade geleden, en kan in de ogen van veel fans niets goed meer doen. Feit is echter dat de races niet altijd slecht zijn, en soms zelfs best vermakelijk. Het veld blijft echter (veel te) klein, maar dat is een persoonlijke mening. Als DTM met de toekomst mee gaat (denk elektrisch (of zelfs waterstof), niet hybride), kan het zomaar weer een heel relevant kampioenschap worden!

    • 0
    • 0
     
    Edwin de Jong 08 juni 2019 16:07

    Vandaag vond ik het helaas weer een DTM race oude stijl... BMW 1 maakt een vroege stop, BMW 4 heeft opeens een probleem en zet m precies neer op een plek waar niemand is, SC als gevolg... Wat een toeval... (of niet?) Vervolgens Eng die de "strijd" met vd Linde wint om maar wat meer punten te scoren. Vervolgens het tenenkrommende commentaar van Ronald van Dam op ZIggo, die er echt geen kijk op heeft... Nee, het was t helaas net niet (voor mij!) vanmiddag... Hopelijk morgen beter :-)

    • 1
    • 0
     
    Racing-Fan 08 juni 2019 16:21

    Het DTM heeft inderdaad een hoop imagoschade opgelopen, het is lastig om dat te herstellen. Elk seizoen kijk ik wel een aantal races (of gedeeltes van races) maar merk dat het mij niet kan "pakken". Als toerwagen-liefhebber staat het voor mij sowieso te ver van een toerwagen af.

    • 0
    • 0
     
    evert87 08 juni 2019 18:17

    Imagoschade wel of niet,er valt altijd wel iets over te zeggen. Verandering kan je helaas nou niet uit de weg,tuurlijk was het een doodsteek toen Opel de DTM verliet, Met Mercedes gebeurde het zelfde uiteraard. In Zolder heb ik het weekend Vermakelijk gevolgt, maar ik zou graag iets meer auto,s willen zien dan 18, een vierde Fabrikant aan trekken lijkt me dan ook niet zo,n slecht idee...uiteraard het liefst Alfa Romeo, maar is tot nu toe alleen maar dromen. Jaren 90 begin jaren 2000 waren toch wel de hoogte jaren voor mij, uitdaging genoeg om voor de DTM weer op dat niveau te komen...maar er zeker nog een lange weg te gaan.

    • 0
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 09 juni 2019 00:42

    DTM en Formule W in Misano: een weinig gelukkige combinatie. Alleen het geoefende oog kon na lang turen nog enige toeschouwers ontdekken.

    • 5
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 09 juni 2019 10:33

    @Edwin de Jong, wanneer je het commentaar van Ronald van Dam tenenkrommend vindt, zet je Ziggobox dan op Engels commentaar van Allan McNish wat echt 1000X beter is. Natuurlijk wekt dit ook bij de F2, F3 en alle andere klasses die onze polyvalente speler, zoals hij zichzelf op z`n site noemt, becommentarieerd.