Formula E

Formule E: Groeten uit Berlijn

7

Omdat bezoekers slechts één klein flesje drinken mee naar binnen mochten nemen, bood de organisatie de bezoekers gratis water aan in herbruikbare en/of recyclebare plastic drinkzakken.

8

Op vrijdag was het heerlijk weer, waardoor veel mensen – met plastic drinkzak en al – plaatsnamen in één van de vele beschikbare strandstoelen.

9

Geïnteresseerden kregen de kans om zelf een elektrische motor te testen.

IMG 8863

Zelfs Harley Davidson gaat elektrisch!

10

In hangar 5 stond de volocopter tentoongesteld, een milieuvriendelijkere variant van de helikopter.

11

De ontwikkeling van de volocopter is mede gefinancierd door Nico Rosberg, de oud-wereldkampioen Formule 1 die tegenwoordig aandeelhouder is in de Formule E.

IMG 8792

Hier een drone van DHL die in afgelegen gebieden van Tanzania al gebruikt is voor distributie van medicijnen.

IMG 8895

Ook een partij als Google is volop bezig met mobiliteit.

IMG 8911 2

Uit een samenwerking tussen Audi, Airbus en Italdesign ontstond deze 'Pop Up Next', een prototype voor een luchttaxi dat vorig jaar december al te zien was tijdens de Drone Week in Amsterdam. Overigens vraagt een mens zich wel af, hoe dat op termijn allemaal moet met al die vliegende objecten. Ook daar zal het toch op de een of andere manier enigszins gereguleerd moeten worden...

12

Het team van Virgin had op de Harley-Davidson-stand in het eVillage een showcar tentoongesteld. Helaas voor de Nederlandse fans die op de foto hadden gewild met de bolide van Frijns, was de FE-auto echter beplakt met de nummers van Frijns' teamgenoot Sam Bird.

13

Wellicht geïnspireerd door de dansende rode schoentjes uit De Efteling, waren er in de Jaguar-stand een paar gele racende schoentjes te zien.

Reacties

    • 2
    • 0
     
    ace1 28 mei 2019 23:11

    Wat ik nu zo jammer vindt is dat de Formule E niet op de Avus ring in Berlijn word gehouden, dan trekt de organisatie veel meer publiek.

    • 5
    • 0
     
    René de Boer 29 mei 2019 08:20

    Daarover heb ik afgelopen weekeinde uiteraard ook weer met diverse lokale mensen gesproken. Ik heb goede herinneringen aan de Avus, waar ik tot en met de allerlaatste race aldaar in 1998 een aantal keren was. Het probleem is echter dat de Avus (Stadtautobahn A115) in het verkeersnet rondom Berlijn een dermate belangrijke functie vervult, dat het vrijwel onmogelijk is om die gewoon - minimaal - twee dagen af te sluiten voor een evenement, van welke aard dan ook. Daar komt bij dat de tribune inmiddels zo bouwvallig is geworden, dat die om veiligheidsredenen niet meer toegankelijk is, en ergens anders kun je daar langs het parcours geen toeschouwers herbergen. Er is recentelijk een investeerder gevonden die de tribune laat opknappen (het dak is verwijderd en er wordt een nieuw dak gebouwd, voor de rest komen er bedrijfsruimtes, lounges en andere faciliteiten) en wil verhuren. Tevens is er sprake van een mogelijk Avus-museum. Racen, zelfs historisch, waarover ik ook al eens met mogelijk geïnteresseerde partijen gesproken heb, is echter voorgoed verleden tijd. Gelukkig hebben we de foto's en de herinneringen nog. Nadere informatie hier: https://leute.tagesspiegel.de/charlottenburg-wilmersdorf/kiezkamera/2018/10/19/61197/

Reageer anoniem op dit bericht

Je reageert anoniem op dit bericht. Onderaan deze pagina kun je inloggen op Autosport.nl (of een account aanmaken) zodat je onder je eigen naam kunt reageren. Je kunt dan ook een eigen avatar gebruiken en je hebt direct toegang tot het Autosport.nl-forum.

Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.

Login om onder jouw naam te reageren

Registreren
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet