Formula E

Formule E: Groeten uit Berlijn

22

De Formule E heeft dit jaar voor het eerste een elektrische supportserie: de Jaguar I-Pace Trophy. De paddock van de I-Pace Trophy zat verstopt in een afgelegen hangar, aan het einde van het vliegveld. De paddock was toegankelijk voor iedereen en om dat te signaleren was de enorme deur van de vliegtuig garage wagenwijd open gezet.

23

Binnen in de Jaguar I-Pace Trophy paddock/hangar.

24:

Kleine kinderen mochten komen spelen in de Kids' Corner.

25:

Ineens was het gigantisch druk bij de Audi stand. Ziet u de coureur staan die handtekeningen kwam uitdelen?

26:

Voor wie het antwoord niet zelfstandig heeft weten te ontdekken: het was lokale held Daniel Abt.

27:

Op het uiterste puntje van het vliegveld stond de paddock van Girls on Track, het rondreizende evenement dat door de Women in Motorsport commissie van de FIA en Susie Wolffs stichting Dare To Be Different wordt georganiseerd om meer (jonge) meisjes te interesseren voor een carrière in de autosport. Op donderdag en vrijdag namen 100 meisjes deel aan het evenement. Op zaterdag waren de tenten van de paddock, waaronder ook de tent met daarin de race simulator, open voor het Formule E-publiek.

IMG 8948 2

Veel Nederlandse media waren er niet, maar Milan Knol, bekend van zijn regelmatige filmpjes op YouTube (en de broer van Enzo Knol, ook bekend van YouTube) was er wel.

IMG 8979 2

Dat gold ook voor Emma Wijninga en Kees Romkes, twee Nederlanders die al jarenlang in Berlijn wonen en speciaal voor Nederlands(talig)e bezoekers van de Duitse hoofdstad de website Wattedoeninberlijn.nl hebben opgezet. "We volgen de Formule E met belangstelling en wilden er nu ook een keer zelf bij zijn", verklaarden ze. Wie vanuit Nederland volgend jaar de race in Berlijn wil bezoeken (het contract is officieel nog niet verlengd, maar dat lijkt slechts een formaliteit) kan op deze site dus terecht voor volop informatie.

30


Na afloop van de race stond Felipe Massa, die dit seizoen in de Formule E debuteert, de pers te woord – met een jas aan, dat wel, want het was op zaterdag lang niet meer zo warm als op vrijdag!

31

De doorgewinterde Kiwi Mitch Evans leek echter niets te merken van de temperatuurdaling. Hij had aan een trui genoeg om warm te blijven.

IMG 8985 2

En daarmee kwam er ook voor ons weer een einde aan een mooi weekeinde. Volgende afspraak in Zwitserland, op 22 juni.

Reacties

    • 2
    • 0
     
    ace1 28 mei 2019 23:11

    Wat ik nu zo jammer vindt is dat de Formule E niet op de Avus ring in Berlijn word gehouden, dan trekt de organisatie veel meer publiek.

    • 5
    • 0
     
    René de Boer 29 mei 2019 08:20

    Daarover heb ik afgelopen weekeinde uiteraard ook weer met diverse lokale mensen gesproken. Ik heb goede herinneringen aan de Avus, waar ik tot en met de allerlaatste race aldaar in 1998 een aantal keren was. Het probleem is echter dat de Avus (Stadtautobahn A115) in het verkeersnet rondom Berlijn een dermate belangrijke functie vervult, dat het vrijwel onmogelijk is om die gewoon - minimaal - twee dagen af te sluiten voor een evenement, van welke aard dan ook. Daar komt bij dat de tribune inmiddels zo bouwvallig is geworden, dat die om veiligheidsredenen niet meer toegankelijk is, en ergens anders kun je daar langs het parcours geen toeschouwers herbergen. Er is recentelijk een investeerder gevonden die de tribune laat opknappen (het dak is verwijderd en er wordt een nieuw dak gebouwd, voor de rest komen er bedrijfsruimtes, lounges en andere faciliteiten) en wil verhuren. Tevens is er sprake van een mogelijk Avus-museum. Racen, zelfs historisch, waarover ik ook al eens met mogelijk geïnteresseerde partijen gesproken heb, is echter voorgoed verleden tijd. Gelukkig hebben we de foto's en de herinneringen nog. Nadere informatie hier: https://leute.tagesspiegel.de/charlottenburg-wilmersdorf/kiezkamera/2018/10/19/61197/

Reageer anoniem op dit bericht

Je reageert anoniem op dit bericht. Onderaan deze pagina kun je inloggen op Autosport.nl (of een account aanmaken) zodat je onder je eigen naam kunt reageren. Je kunt dan ook een eigen avatar gebruiken en je hebt direct toegang tot het Autosport.nl-forum.

Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.

Login om onder jouw naam te reageren

Registreren
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet