Formula E

Formule E: Groeten uit Berlijn

IMG 8937

Anderen hadden het geluk om toegang te krijgen tot de 'E-Motion Club', de Formule E-variant van wat in de Formule 1 de 'Paddock Club' is. Ditmaal in een tentstructuur bovenop de pits, dus niet meer een tent waar de auto's deels doorheen rijden, zoals in eerdere jaren in Berlijn.

IMG 8939 3

Natuurlijk was er hier ook Heineken.

IMG 8945 2 

Maar liever nog champagne!

IMG 8933

Als je het doet, dan kun je het maar beter goed doen!

IMG 8944 2

En ook hier: currywurst!

IMG 8928

We troffen er onder andere Hans Werner Aufrecht, Hans-Jürgen Abt en Walter Mertes, drie mensen die jarenlang deel uitmaakten van het bestuur van de DTM-organisatie ITR. Aufrecht en Abt zijn beide met een eigen team in de Formule E vertegenwoordigd.

IMG 8887

Buiten constateerden we dat het fenomeen mannen in rode broeken niet alleen voorbehouden is aan historische autosportevenementen.

19

Robin Frijns is onderweg naar de handtekeningensessie in de aankomsthal van het vliegveld, gevolgd door Sam Bird (met knieband) en Tom Dillmann (met banaan).

20

Frijns en zijn collega's werden in de vertrekhal opgewacht door een groot aantal fans.

21

Gary Paffett, vorig jaar nog actief in de DTM, signeert zijn zogeheten 'hero cards'. De Brit had het goed naar zijn zin in Berlijn en nam alle tijd voor de fans, vooral voor de allerkleinste.

IMG 8884

Net nieuw zijn de schaalmodellen in 1:43 van de actuele 'Gen2'-Formule E-auto's, waaronder hier de versies van Daniel Abt en Lucas Di Grasssi. Minichamps is de producent.

Reacties

    • 2
    • 0
     
    ace1 28 mei 2019 23:11

    Wat ik nu zo jammer vindt is dat de Formule E niet op de Avus ring in Berlijn word gehouden, dan trekt de organisatie veel meer publiek.

    • 5
    • 0
     
    René de Boer 29 mei 2019 08:20

    Daarover heb ik afgelopen weekeinde uiteraard ook weer met diverse lokale mensen gesproken. Ik heb goede herinneringen aan de Avus, waar ik tot en met de allerlaatste race aldaar in 1998 een aantal keren was. Het probleem is echter dat de Avus (Stadtautobahn A115) in het verkeersnet rondom Berlijn een dermate belangrijke functie vervult, dat het vrijwel onmogelijk is om die gewoon - minimaal - twee dagen af te sluiten voor een evenement, van welke aard dan ook. Daar komt bij dat de tribune inmiddels zo bouwvallig is geworden, dat die om veiligheidsredenen niet meer toegankelijk is, en ergens anders kun je daar langs het parcours geen toeschouwers herbergen. Er is recentelijk een investeerder gevonden die de tribune laat opknappen (het dak is verwijderd en er wordt een nieuw dak gebouwd, voor de rest komen er bedrijfsruimtes, lounges en andere faciliteiten) en wil verhuren. Tevens is er sprake van een mogelijk Avus-museum. Racen, zelfs historisch, waarover ik ook al eens met mogelijk geïnteresseerde partijen gesproken heb, is echter voorgoed verleden tijd. Gelukkig hebben we de foto's en de herinneringen nog. Nadere informatie hier: https://leute.tagesspiegel.de/charlottenburg-wilmersdorf/kiezkamera/2018/10/19/61197/

Reageer anoniem op dit bericht

Je reageert anoniem op dit bericht. Onderaan deze pagina kun je inloggen op Autosport.nl (of een account aanmaken) zodat je onder je eigen naam kunt reageren. Je kunt dan ook een eigen avatar gebruiken en je hebt direct toegang tot het Autosport.nl-forum.

Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.

Login om onder jouw naam te reageren

Registreren
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet