Liveblogs

Liveblog Jumbo Racedagen 2019, driven by Max Verstappen

Reacties

    • 0
    • 0
     
    TheNextGeneration 16 mei 2019 16:09

    Belooft een mooi weekend te worden! Iemand een idee waar de deelnemerslijsten van de Superkarts en de Maxx Formula te vinden zijn? Het programma-boekje op de website van Jumbo verwijst naar de site van Circuit Zandvoort, en daar zijn ze nergens te bekennen

    • 1
    • 3
     
    Anonieme gebruiker 16 mei 2019 17:08

    Als we het toch over Max en Zandvoort hebben ... waarom blijft het zo angstvallig stil omtrent de plannen om het circuit F1 waardig te maken met inhaal mogelijkheden? Ik wil absoluut niet meedoen met de wedstrijd azijnzeiken, maar de grootste toegevoegde waarde van de F1 zie ik als een vernieuwd, verbeterd circuit voor de nationale autosport en trackdays!

    • 3
    • 1
     
    Racing-Fan 16 mei 2019 18:37

    Wat ze aan de baan gaan aanpassen hebben ze dinsdag toch gezegd?

    • 0
    • 0
     
    Racing-Fan 16 mei 2019 18:40

    Wat betreft die units. Doen de Nederlandse importeurs, zoals Hyundai, Audi, VW, Honda, etc, ook iets met het WTCR op Zandvoort? Of hebben die weinig tot geen interesse? Met F1 komende drie jaren op Zandvoort zal dit voorlopig de laatste editie zijn van de Jumbo Racedagen neem ik aan.

    • 4
    • 1
     
    Anonieme gebruiker 16 mei 2019 19:58

    De Jumbo dagen zijn volgend jaar in Assen ;-)

    • 1
    • 1
     
    Anonieme gebruiker 16 mei 2019 21:22

    Formule Maxx iemand enig idee wat dit is ? Waarschijnlijk de laatste keer jumbo racedagen aangezien het anders een verkapte test sessie zal worden en dat mag niet. Dus geniet er nog even van.

    • 5
    • 2
     
    Anonieme gebruiker 16 mei 2019 21:26

    Oh ja wat betreft de circuit aanpassingen dit heeft Jan Lammers uitvoerig verteld. Ik hoop dat zandvoort weer een internationale allure krijgt ipv een circuit waar Bleekemolen en GP elite het hele jaar hun kunstjes vertonen. En waar een paar dabielen met te veel poen zogenaamd autocoureur spelen.

    • 2
    • 0
     
    Marcel ten Caat 16 mei 2019 23:08

    Formule Maxx => https://www.maxxformula.com/en/

    • 1
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 17 mei 2019 08:04

    Boss gp maar dan zonder die FIA bemoeienissen.

    • 1
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 17 mei 2019 11:00

    Oh leuk eindelijk een beetje lawaai op het circuit. Dat gaat ik zeker bekijken morgen.

    • 3
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 17 mei 2019 12:18

    Geen Max op vrijdag, dus geen Max-fans. Je kan een speld horen vallen.

    • 0
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 17 mei 2019 14:00

    Is Klaas Zwart de enige met een F1 in de Maxx series? Kan overigens nergens livetiming vinden.

    • 1
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 17 mei 2019 14:21

    https://www.fiawtcr.com/live-timing/

    • 0
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 17 mei 2019 16:42

    live timing van alle klassen is te vinden via its-live.com

    • 3
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 17 mei 2019 18:19

    De FIA heeft de ouderwetse BOSS GP naar de kloten geholpen maar dat wordt een te lang verhaal om hier te gaan vertellen. Laten we ook gelijk even stoppen met de jaquar V10 ( met bij 900 pk ) te gaan vergelijken met de demo V8 auto's die team redbull bij zich heeft. Een huidige Formule 1 auto zal ongeveer op 1:09 :00 uitkomen op deze baan. Appels met peren etc....

    • 1
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 17 mei 2019 20:02

    Klaas niet steeds vergelijken met Max heeft geen zin.

    • 3
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 18 mei 2019 09:31

    Om de schoonvader van Tom Coronel als een held te bestempelen gaat wel erg ver. Daar is meer voor nodig. Heeft vast iets met een oranje bril te maken. Prima prestatie van Klaas, dat wel.

    • 3
    • 1
     
    TheNextGeneration 18 mei 2019 10:02

    Wat is dat WTCR toch een gave klasse! Jammer dat Circuit Zandvoort niet zoals andere jaren een live stream van het overige programma op hun site heeft staan

    • 1
    • 1
     
    Anonieme gebruiker 18 mei 2019 10:57

    MInder druk dan vorig jaar?

    • 0
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 18 mei 2019 12:29

    Volgens mij zend Eurosport het live uit dus ik zie het probleem niet. Ik haak straks wel aan maar ga echt niet naar die flauwekul kijken nu. 14:35 Lijkt me een prima tijd straks.

    • 0
    • 1
     
    Anonieme gebruiker 18 mei 2019 14:45

    Livestream WTCR zit naar testbeeld te kijken, mooi man. Lekker professioneel

    • 1
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 18 mei 2019 15:43

    Nu de F1 zo dichtbij is: kan Olaf Mol of Max zelf eens aan de rest van de wereld vertellen dat in heel Nederland en daarbuiten NIEMAND leeft en racet die Meks Fursteppen heet. En de Dutch F1 komt ook niet in Sentfuhrt of zo iets. Meks heet gewoon MAX, ook in Engeland etc.

    • 8
    • 2
     
    Anonieme gebruiker 18 mei 2019 21:41

    Zo, ik dacht dat ik blaaskaak Coronel gisteravond bij Ziggo hoorde vertellen dat hij, alweer, een beker zou gaan ophalen..... NOT!!! Een gifbeker denk ik. Veel blabla maar weing resultaat. Zal wel weer te druk bezig geweest zijn met de popiejopie uit te hangen...

    • 3
    • 2
     
    Edwin de Jong 18 mei 2019 21:50

    t zou je sieren als je iemand zo afkraakt je dat niet anoniem doet. Beetje zielig...

    • 5
    • 2
     
    Anonieme gebruiker 18 mei 2019 22:16

    Ik kraak niemand af. Wat betreft de resultaten kan je er niet omheen dat die gewoon allerbelabberst zijn. En dan moet je op televisie niet zo populair doen. Een beetje minder mag wel in zijn geval. Waar ik dan wel respect voor heb is dat hij zijn eigen toch weer in drei zitjes weet te lullen. En dan denk ik ook nog dat hij er zeif geen enkele cent van zichzelf er in steekt, want dan stoppen zulk soort gasten gewoon en gaan ze irritante reclame filmpjes maken........

    • 2
    • 7
     
    Anonieme gebruiker 18 mei 2019 22:39

    Tom is inderdaad al een tijdje de weg kwijt dat klopt. Ik was vanmiddag even live te plaatsen en wat een geweldig weertje hadden we op de baan. WTCR tja mijn hobby is het niet maar het zat redelijk dicht op elkaar, best aardig om te zien. De mazda cup heb ik niet gezien maar volgens mij mis je daar echt niets aan. Die karretjes lagen compleet uit elkaar gesleuteld in het paddock met allerlei mensen die er heel druk omheen liepen te doen en ook voor het eerst een gereedschap kist van binnen aan het bewonderen waren. Hoog hobby gehalte. Dan de Maxx formule. Met een vol veld kan dit best leuk zijn maar dan moet die safetycar wel een beetje doorrijden. Klaas Zwart zetten de auto gewoon in de pit omdat de remmen compleet afgekoeld waren en ook niet meer op temperatuur kwamen. Was echt een flinke afgang. Dan de DEMO van Max. Op max kritiek hebben is bijna onmogelijk. Was gewoon prima. Tot slot met autosport heeft het weinig van doen allemaal. Maar wel een heel leuk opgezet evenement voor jong en oud. Morgen meer....

    • 2
    • 1
     
    Edwin de Jong 18 mei 2019 22:56

    Vorige week reed Tom in dit sterke veld anders wel van 27 naar een top 10 notering. Gemist zeker? En met autosport zal t niks te maken hebben. Prima. Gelukkig maar 1 keer al die show, daarna weer heerlijke weekenden met echte liefhebbers.

    • 1
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 19 mei 2019 07:30

    Je bedoeld heerlijke DNRT weekenden. Joh als jij daar gelukkig van wordt mijn zege heb je.

    • 0
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 19 mei 2019 09:18

    Jammer dat de WTCR zo vroeg is gepland, zowel zaterdag als zondag. Gezellig druk, maar m.i. veel minder toeloop als vorig jaar.

    • 3
    • 0
     
    Racing-Fan 19 mei 2019 12:46

    De kwalificatie's zijn inderdaad vroeg maar races om 14.30u, 13.15u en 16.30u zijn toch niet vroeg? @Edwin: Vorige week inderdaad sterk gereden van Coronel (en Langeveld) maar dit weekend toch weer matig op z'n thuiscircuit. Af en toe een beetje minder hoog van de toren blazen zou hem sieren.

    • 0
    • 1
     
    Anonieme gebruiker 19 mei 2019 13:17

    Na de aankondiging van de GP 2020 had ik veel meer Max-fans verwacht, waar zijn ze gebleven?

    • 2
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 19 mei 2019 15:07

    Treintje rijden in de WTCR, waar hebben we dat vaker gezien? Helaas een Zandvoorts verhaal, dat gaan we ook meemaken bij de eerstvolgende GP in 2020. De verkanting van de Arie Luyendyk zal daar niets aan veranderen, wat Jan Lammers ons voorspiegelt. Met een recht eind zoals we dat vroeger hadden zou dat (met DRS) geen enkel probleem zijn, maar dat is voltooid verleden tijd. Autosport is in toenemende een strategisch bandenspel, 'genuine overtaking' is een zeldzaamheid. Wen er maar aan.

    • 2
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 19 mei 2019 15:37

    Even de feiten op een rijtje graag. Ik kom net terug van circuit Park Zandvoort trouwens. Brrrrrrrrrr wat was het koud in de duinen en wat stond er veel wind. 70000 duizend bezoekers voor een druilerige zondag is best behoorlijk. En ja WTCR is dodelijk saai maar dat zagen we in Marokko al. En ja Coronel bakte er weer weinig van. Max fans waren er genoeg hoor maak je geen zorgen. Het was eigenlijk gewoon te koud vandaag. En die formule 1 race zal waarschijnlijk alleen leuk worden als het gaat regenen. Dus dat komt wel goed. Zijn er nog vragen ?

    • 1
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 19 mei 2019 16:12

    Max weg, Max-fans weg. Niets nieuws onder de zon, wel of geen spannende WTCR. Vandaag 70.000 man? Kreeg de indruk dat het rustiger was dan vorig jaar. Geteld?

    • 0
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 19 mei 2019 17:56

    Wat wil je eigenlijk zeggen ?

    • 2
    • 2
     
    Anonieme gebruiker 19 mei 2019 18:00

    Met alle respect hoor maar is het niet vragen om ellende om een stel vrouwen ZONDER racelicentie in een auto te zetten en dan maar gewoon het licht op groen te zetten ?

    • 3
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 19 mei 2019 18:02

    Ik hoop dat de bezoekers aan het koude zandvoort een mooie dag hebben gehad. Waar ik mij dit jaar echter weer over verbaas is die Ladies Cup. Ik snap dat het voor de bezoekers leuk is om iemand die je kent van TV in actie te zien, maar is het ergens niet onverantwoord om mensen met weinig tot geen circuit ervaring het circuit op te sturen en ze een race te laten rijden? Ik heb de crash van gister en vandaag gezien, en dit zijn duidelijk gevalletjes "gebrek aan ervaring".

    • 2
    • 0
     
    Ascona 19 mei 2019 18:49

    Het blijft vreemd, maar 1 Aszcona op de baan. Vroeger waren er veel meer!

    • 0
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 19 mei 2019 20:15

    Is ook een vreemd verhaal natuurlijk die ladies cup.

    • 0
    • 0
     
    Racing-Fan 19 mei 2019 20:19

    Hebben die geen racelicentie nodig?

    • 1
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 19 mei 2019 20:28

    Alle dames behalen hun racelicentie, maar het blijft een bijzonder iets. Ervaring op doen zit er niet bij. Die Citybugs gaan niet heel hard, maar beide klappers waren toch redelijk fors.

    • 3
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 19 mei 2019 22:46

    Lady's race is geen Autosport, maar puur op sensatie belust en de MAXX Formula leek nergens op, evenals het WTCR. De enige échte autosport kwam van de nieuwe Mazda MX5 cup, wat notabene zijn debuut kende.

    • 5
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 20 mei 2019 01:03

    Een pluim voor de NS die op voortreffelijk wijze de fans naar Zandvoort transporteerde en vice versa, met inzet van veel extra personeel en materieel. Dat mag ik ook wel eens gezegd worden!

    • 1
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 20 mei 2019 10:04

    Helemaal mee eens. Ook connexion had veel extra bussen rijden waardoor er nauwelijks files ontstonden.

    • 0
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 20 mei 2019 10:17

    Bizarre crash op hetzelfde punt waar 1 van die prinsen ooit snoeihard Lisette Braams van de baan roste. Die Romy kan geen kant op aangezien die auto die er naast rijdt gewoon instuurde en dan ga je er met 2 auto's af.

    • 5
    • 1
     
    Cees van Oord 20 mei 2019 12:22

    Dat was DE Prins, die mevrouw Braams eraf roste en daarbij ook Willem Cornelissen en Hugo Charles (helaas al jaren vermist) goed uitschakelde! Mister Zandvoortgate himself was daar verantwoordelijk voor. Die Ladies Cup is gewoon onverantwoordelijk en zou de KNAF nooit toe mogen staan, allemaal erg leuk tot dat het echt mis gaat; kan niet!

    • 0
    • 0
     
    Gixxer17 22 mei 2019 15:10

    Met de Ladies GT hadden de dames ook nog hun licentie en training op Assen gedaan, niet handig als je ze dan op het verraderlijke Zandvoort laat racen. Als dit zo doorgaat, kan het nog eens heel goed misgaan.

    • 0
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 22 mei 2019 19:07

    Gelukkig hebben die autootjes niet echt de snelheid om het heel goed mis te laten gaan. Maar handig is anders. Maar die Johan Kraan zal zn zakken er wel goed mee vullen hoop ik...