GT

GT: Groeten vanaf de ADAC GT Masters Oschersleben 2019


2019 Bloemen plukken
De Lamborghini rijders plukten tijdens de trainingen op vrijdag bloemen voor hun dames. De teams waren daar niet echt enthousiast over.

2019 Vrouwennaam 3
Er zijn nogal wat rijders die  aan hun geliefde denken..... maar ook

2019 Vrouwennaam 1
bij de teams kom je ze tegen. Alleen is daar het wedstrijdwapen Lieselotte en...

2019 Vrouwennaam 2
Eileen of zoiets.

2019 Gridgril
De beauties zijn gelukkig niet verdwenen.

2019 Laura Kraihammer
De snelle Laura Kraihammer won samen met Reinhard Kofler op zondag.

Reacties

    • 0
    • 0
     
    Dirk 30 april 2019 08:12

    Voorheen was GT4 toch een beetje van oudere rijders en nationale coureurs. Nu reden er veel jonge gasten, een trend die toch echt lijkt door te zetten. Opvallende verschuiving, van de formulewagens naar GT4... ben benieuwd hoe dat op de lange termijn ontwikkeld en wat dat gaat betekenen voor F1, Formule E en Indycar.

    • 1
    • 0
     
    Willem J. Staat 30 april 2019 08:32

    @Dirk eind vorig jaar met veel mensen gesproken. De huidige generatie kiest voor zekerheid gezien de F3 en eenzitterpolitiek van de FIA. Je moet tweemaal F3 rijden om ergens te komen. Beter een goed betaalde fabrieksrijder in GT3, Sportscar etc dan miljoenen in het F1 putje is de keiharde realiteit van 2019.Voor Indycar is het beter om direct naar de States te gaan.

    • 1
    • 0
     
    Dirk 30 april 2019 11:28

    Tsja, en zelfs in de States is een kampioenschap Indy Lights geen garantie. We gaan zien wat de toekomst brengt Willem! In de tussentijd blijven we gewoon de races bezoeken die ons geboden worden.

    • 1
    • 0
     
    Ascona 30 april 2019 22:38

    @ Dirk: net als vroeger inderdaad, toen talenten vanuit de toerwagens konden opklimmen. Denk Rindt, Lauda en Roelof - en nu Rik Breukers?

    • 0
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 01 mei 2019 11:23

    GT4 zou voor de amateurs zijn....maar je ziet een verschuiving. Ooit was dit ook bij GT3 het geval (daarom ABS en TC). GT1 en GT2 voor de profs, GT3 voor de rijke amateurs. Dit pakte anders uit, want rijden heel wat fabrieksjongens in de GT3. Nu lijkt dit te gaan gebeuren met GT4, ook omdat velen een GT3 te duur vinden (zie Frans GT-kampioenschap). Daarna rijden alle profs GT4.....dus zoeken de amateurs weer iets anders...

    • 0
    • 0
     
    Marcel ten Caat 01 mei 2019 14:23

    Meeste reglementen beschouwen een Bronze rating van de FIA als amateur. Maar een voormalig F1-rijder ouder dan 60 jaar of een jong talent in zijn eerste jaar autosport zijn allebei ook Bronze volgens de FIA. Mooi voorbeeld in ADAC GT4 Germany is het duo Piana-Zug. Zug is erg jong, maar zit in zijn eerste jaar autosport en is dus Bronze. Was hij ook Silver, dan had die BMW wat extra gewicht gekregen. Of ze met extra gewicht race 1 hadden gewonnen is dan de grote vraag ;-)

Reageer anoniem op dit bericht

Je reageert anoniem op dit bericht. Onderaan deze pagina kun je inloggen op Autosport.nl (of een account aanmaken) zodat je onder je eigen naam kunt reageren. Je kunt dan ook een eigen avatar gebruiken en je hebt direct toegang tot het Autosport.nl-forum.

Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.

Login om onder jouw naam te reageren

Registreren
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet