Diversen

W-Series: Beitske Visser tevreden na eerste ervaringen

IMG 7271 2
Beitske Visser bij haar auto in de W-Series

Naast de DTM had ook de W-Series vandaag zijn pers- en testdag op de Lausitzring, waar de rijdsters twee dagen lang ervaringen met de auto konden opdoen. Uiteraard was ook Beitske Visser daarbij aanwezig, die onder het startnummer 95 zal uitkomen. Ze werd intensief gevolgd door een camerateam van de NOS en ook Ziggo, dat naar alle waarschijnlijkheid de races van de W-Series in ons land op televisie gaat brengen, interviewde de Nederlandse rijdster. Ook met AUTOSPORT.NL sprak Visser over haar ervaringen.

Tekst: René de Boer (vanuit Klettwitz, Twitter: @renedeboer)
Foto's: Rebocar Automotive Productions

IMG 7259
Visser vertelde haar verhaal ook aan de collega's van Ziggo

"Het is wel even wennen, want ik heb twee jaar niet meer in een formulewagen gereden", stelde de BMW-fabrieksrijdster. "Qua handling is de nieuwe auto wel in orde, al merk je wel dat hij best zwaar is. We mogen heel weinig zelf doen: de voorvleugel maximaal twee graden verstellen en de stabilisator achter iets harder of zachter, dat is alles wat is toegestaan. Met de afstelling was ik echter wel redelijk tevreden. Natuurlijk heeft zo'n auto niet de power van bijvoorbeeld de Formule Renault 3.5, waarin ik ook gereden heb, maar in vergelijking met de GT4 waarin ik vorig jaar reed, gaat het toch wel wat meer vooruit!"

IMG 7145

De W-Series-auto is voor Beitske Visser de eerste auto met een 'halo' waarin ze rijdt. "Eigenlijk merk je daar bij het rijden niets van", stelde ze vast. "Alleen als je in de pits staat, zie je de 'halo', maar tijdens het rijden is je blik verder naar voren gericht en belemmert het je zicht totaal niet. Dat viel me reuze mee." Gevraagd naar haar verwachtingen voor de seizoensstart in Hockenheim over een kleine drie weken laat ze geen twijfel over haar ambities: "Daar ga ik gewoon voor de overwinning, dat is het doel!"

IMG 7251

Catherine Bond-Muir, directeur van de W-Series-organisatie en initiatiefneemster van de serie, en sportief directeur Dave Ryan stonden op de Lausitzring ook de pers te woord.

Reacties

    • 1
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 16 april 2019 20:57

    Zou Beitske Visser dit kampioenschap niet fluitend kunnen winnen ?

    • 0
    • 0
     
    Edwin de Jong 16 april 2019 21:55

    Zou wel gaaf zijn! Ben benieuwd!

    • 1
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 16 april 2019 23:04

    Zie de W-series als een marketingprofuct, niets meer, niets minder. Gezien haar ruime ervaring in singleseaters en het weinig schokkende gemiddelde niveau van de dames is Beitske het aan haar stand verplicht voorin mee te draaien. Jammer dat de W-series geen 3 races per evenement afwerken. Zes races van 30 minuten is nogal mager. Vind de prijzenpot met 500.000 dollar voor de winnares ronduit belachelijk. Dat ze geen cent sponsorgeld mee hoeven te nemen is al een ongekende weelde.

    • 1
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 17 april 2019 11:43

    Op de FB-pagina van de W-series konden vragen worden afgevuurd. Op concrete vragen m.b.t. de resultaten van de dames werd niet geantwoord. Een weinig open en transparant persbeleid. De persconferentie, daar werd ik ook niet veel wijzer van.

    • 0
    • 0
     
    Dirk 17 april 2019 16:52

    Heeft iemand zicht op de tijden die de dames reden en de onderlinge verschillen?

    • 0
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 17 april 2019 22:02

    Garciá 1.42.952 Chadwick 1.43.154 Kimilainen 1.43.171 Visser 1.43.187 Powell 1.43.263

    • 0
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 18 april 2019 09:38

    @anoniem hierboven: bron?

    • 3
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 18 april 2019 14:24

    Iemand was zo clever een foto te maken van een beeldscherm op de Lausitzring. Wat moet je anders als de organisatie van de W-series niets vrijgeeft in de media, behalve nietszeggend PR-gebabbel?

    • 0
    • 0
     
    Racing-Fan 18 april 2019 17:20

    De top 5 zit in ieder geval kort bij elkaar.

    • 1
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 18 april 2019 22:32

    Kijk dit noem ik doortastende journalistiek, Hulde !

    • 0
    • 0
     
    Dirk 19 april 2019 09:09

    Ik heb de bron van de foto gevonden en de genoemde tijden zijn onjuist, dit zijn de theoretisch beste ronden van de coureurs op basis van de beste sectoren.

    • 0
    • 0
     
    Dirk 19 april 2019 09:14

    Juist tijden zijn: P1 Garcia 1:43.293, P2 Chadwick 1:43.360, P3 Visser 1:43.361, daarna P4 Powell, P5 Kimilainen, P6 Moore, P7 Koyama, P8 Schiff, P9 Cook, P10 Hawkey, P11 Pepper, P12 Rdest, P13 Wohlwend, P14 Wood, P15 Hawkins, P16 Priria, P17 Holbrook, P18 Gilkes, P19 Bovy (dat waren alle tijden)

    • 0
    • 0
     
    Dirk 19 april 2019 09:14

    Top 10 binnen 1 seconde, alleen Gilkes en Bovy zijn meer dan 2 seconden te langzaam

    • 1
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 19 april 2019 12:12

    Dank voor de correctie Dirk. Stėphane Kox is (als reserve) afgehaakt.

    • 0
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 19 april 2019 12:28

    Denk dat praktisch alle dames in the real world kopje ondergaan, met alle respect. Zelfs Visser blerk in het recente verleden niet mee te kunnen in de singleseaters na een bemoedigende start in de ADAC Formule Masrers. Deed het prima bij BMW in de GT's maar reed in de Renault 3.5 V8 drie jaar lang in de kantlijn mee. Segregatie in de autosport werkt niet, ondanks alle goede bedoelingen. CEO Catherine Bond-Muir beschouwt alle participerende dames als 'superstars'. Denk dat haar doel is om dit project commercieel volledig uit te venten,

    • 0
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 20 april 2019 13:07

    Ben al klaar met de W-series voor die begint, zeker op het communicatieve vlak. Er wordt nauwelijks concrete informatie naar buiten gebracht. Reacties van rijdsters en rondetijden vindt je ook niet terug in de gladde persberichten.

Reageer anoniem op dit bericht

Je reageert anoniem op dit bericht. Onderaan deze pagina kun je inloggen op Autosport.nl (of een account aanmaken) zodat je onder je eigen naam kunt reageren. Je kunt dan ook een eigen avatar gebruiken en je hebt direct toegang tot het Autosport.nl-forum.

Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.

Login om onder jouw naam te reageren

Registreren
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet