VLN

VLN: Bom ontploft in VLN. Frikadelli en WTM keren VLN de rug toe!!!

Reacties

    • 1
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 12 maart 2019 22:31

    Wie bepaalt die BOP dan. FIA ADAC VLN. Genoeg andere series voor deze GT autos lijkt mij. Kunnen die hobby coureurs lekker aan klooien op de ring.

    • 0
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 12 maart 2019 22:31

    Wie bepaalt die BOP dan. FIA ADAC VLN. Genoeg andere series voor deze GT autos lijkt mij. Kunnen die hobby coureurs lekker aan klooien op de ring.

    • 0
    • 0
     
    Willem J. Staat 12 maart 2019 22:45

    @Anonieme Gebruiker. De FIA heeft enkele dagen geleden de DMSB onder druk gezet, die konden niets anders dan deze beslissing uitvoeren. Niemand zit op een vertrek van de GT3's op de Ring te wachten. De 7.52 van Krognes was de overbekende druppel. Maar alles wat te populair wordt, wordt bewust........

    • 0
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 13 maart 2019 10:18

    Vreemd verhaal.

    • 0
    • 0
     
    Dirk 13 maart 2019 10:31

    De huidige GT3 auto's zijn gewoon zo ver ontwikkelt dat deze zo snel zijn dat ze niet in één veld moeten rijden diverse toerwagen klassen zoals in VLN. Alsof je Formule 1 met Formule Renault in één race laat rijden. Dit kunstmatige geknutsel om GT3's langzamer te maken slaat natuurlijk nergens op en komt de veiligheid en racerij niet ten goede.

    • 0
    • 0
     
    Willem J. Staat 13 maart 2019 11:16

    Dirk met jouw bewering hebben de Belcar en Supercarchallenge zelfs geen recht van bestaan. Die hebben hetzelfde probleem en die rijden op kortere circuits zoals Zolder… De huidige beslissing brengt met zich mee dat ze nu constant voor de GT4’s etc.in de ankers moeten. Bovendien komen de snelle jongens op de Nordscheife de langzamere deelnemers uit de andere klassen op 26 ronden gemiddeld slechts vijf/zesmaal tegen. Zet daar de lengte van Circuit Zolder tegenover, vermenigvuldig dit met de lente van het circuit dan wordt het zeker twaalfmaal. En zonder de inbreng van fabrikanten geen VLN en 24U meer.

    • 3
    • 1
     
    TheNextGeneration 13 maart 2019 11:44

    Het zou voor de VLN goed zijn om GT4 als hoogste klasse te nemen. Zowel voor de deelnemersvelden en veiligheid. Al met al een prima beslissing. En laten we ook niet vergeten dat dhr. Abbelen en dhr. Weiss al jaren de eerste zijn als het aankomt op klagen over de BOP, en dreigen met vertrek uit de serie. GT3's zijn te snel geworden, en de spirit van VLN is over de laatste jaren verloren geraakt.

    • 0
    • 0
     
    Dirk 13 maart 2019 12:18

    @Willem, ik begrijp wat je bedoeld maar als je ziet hoeveel GT3's met full pro's en hoge inzet rijden in VLN en 24H Nurburgring is dit niet te vergelijken met enkele GT3's in Supercar Challenge, Belcar of zelfs 24H Series. In die klassen kan dit, omdat de belangen minder groot zijn en de coureurs schade uit eigen zak moeten betalen.

    • 0
    • 0
     
    Willem J. Staat 13 maart 2019 12:28

    @Dirk. Het risico blijf hetzelfde.

    • 0
    • 0
     
    Racing-Fan 13 maart 2019 12:40

    Zijn er in de afgelopen jaren beduidend meer zware ongevallen geweest dan tien jaar geleden?

    • 0
    • 0
     
    Willem J. Staat 13 maart 2019 13:05

    @Racing Fan. Nee, de enige uitzondering was Mardenborough en dat was een eenzijdig ongeval met een combinatie van factoren. Weersomstandigheden, Playstation-coureur. Verkeerde beslissing genomen waarbij de auto in 2015 airborne ging met bekende gevolgen.

    • 0
    • 0
     
    Racing-Fan 13 maart 2019 13:39

    Maar waarom dan opnieuw de snelheid voor GT3 terugbrengen? Is dit FIA politiek dat iets als VLN en N24 niet te populair mag worden?

    • 3
    • 0
     
    TheNextGeneration 13 maart 2019 13:52

    Dat zal eerder te maken hebben met VLN zelf. Deelnemersvelden drastisch terug, zowel in VLN als N24. De hoge klassen als GT3 blijven redelijk gelijk, maar deelnemers in de lagere klassen worden het meer en meer zat om van de baan gereden te worden door 'pro's' in GT3's. Overigens nogal onrespectvol om Jann Mardenborough zijn ongeluk te wijten aan het zijn van een 'Playstation-coureur'. Ja, het ongeluk was deels aan de rijder te wijten, maar dat had iedere coureur kunnen overkomen.

    • 2
    • 1
     
    Willem J. Staat 13 maart 2019 14:08

    @Playstation-coureur is niets mis mee. De interpretatie is anders. Overigens was het ongeval volledig aan Mardenborough te wijten. Die man mag nooit meer op de Nordschleife rijden en was de oorzaak van de invoering van de Nordschleife Permit. Gemiddeld 160 deelnemers per wedstrijd. Laatste wedstrijden zelfs 180/182

    • 2
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 13 maart 2019 15:11

    GT3's zijn met hun laatste ontwikkelingen te snel geworden voor de Nordschleife, dit is al een paar jaar best duidelijk te zien. Precies wat TheNextGeneration zegt. GT4 zou de beste oplossing zijn.

    • 0
    • 0
     
    Rush 14 maart 2019 09:26

    Ik had tot begin 2008, immer het idee dat de VLN, een op zich onafhankelijke race klasse was, vallend onder de DMSB. Echter, begin 2008 werd rondom de Nordschleife, het bekende, hoge hek geplaatst, FIA Zaun, toen voelde ik al nattigheid en met deze maatregel wordt dit bevestigd; Zonde en schande!! FIA : Jullie hebben reeds voldoende raceklassen om je druk over te maken, laat VLN met rust!!

    • 0
    • 0
     
    Dirk Warmerdam 15 maart 2019 00:10

    Waarom was het ongeluk volledig aan Mardenborough te wijten eigenlijk?

    • 0
    • 0
     
    Willem J. Staat 15 maart 2019 01:19

    @Dirk Warmerdam. Drie factoren. Onervarenheid met de Nordschleife, turbulentie, weersomstandigheden. Op Flugplatz kwamen de auto's los van de grond. De weersomstandigheden waren ver van ideaal. Uit betrouwbare bron heb ik destijds vernomen dat hij destijds bij het loskomen gas bijgegeven zou hebben met fataal gevolg. Dit was ook de oorzaak van de invoering van de Nordschleife Permit.

Reageer anoniem op dit bericht

Je reageert anoniem op dit bericht. Onderaan deze pagina kun je inloggen op Autosport.nl (of een account aanmaken) zodat je onder je eigen naam kunt reageren. Je kunt dan ook een eigen avatar gebruiken en je hebt direct toegang tot het Autosport.nl-forum.

Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.

Login om onder jouw naam te reageren

Registreren
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet