DTM

DTM: Succesvolle roll-out voor nieuwe Aston Martin Vantage DTM in Jerez

190304 DTM Aston 3

Waaraan sommige kritische (lees: negatieve) geesten nog twijfelden, werd vandaag dan toch bewaarheid: met Paul Di Resta achter het stuur heeft de Aston Martin Vantage DTM van R-Motorsport vandaag op het circuit van Jerez de la Frontera in Zuid-Spanje zijn eerste kilometers afgelegd. Voorafgaand aan de vierdaagse officiële DTM-test, die vanaf morgen op het voormalige Grand Prix-circuit op het programma staat, completeerde Paul Di Resta de geplande zes installatieronden als 'roll-out' van de gloednieuwe auto. Daarmee staat niets de deelname aan de officiële test, samen met Audi en BMW, meer in de weg. Naast Di Resta, die de eerste twee dagen zal rijden, zullen ook Jake Dennis op donderdag en Ferdinand Habsburg op vrijdag in Jerez met de nieuwe auto testen.

Tekst: René de Boer (Twitter: @renedeboer)
Foto's: PR

"De auto voelde direct goed aan", beschreef Paul Di Resta zijn eerste indrukken achter het stuur van de Aston Martin Vantage DTM. "Het team heeft een ongelooflijk goede job gedaan door in zo korte tijd een zo mooie en uitstekend te rijden raceauto op de baan te brengen." De ontwikkeling van de Aston Martin Vantage DTM werd gerealiseerd door Vynamic GmbH, een joint-venture van het Zwitserse AF Racing AG, de holding waaronder R-Motorsport valt, en HWA AG, de gespecialiseerde Duitse onderneming die eerder de ontwikkeling, constructie en inzet van de Mercedes-AMG-toerwagens in de DTM voor zijn rekening nam.

190304 DTM Aston 2

Om te voldoen aan het technisch reglement van de DTM moesten de afmetingen van de Aston Martin Vantage DTM worden aangepast ten opzichte van het productiemodel. De lengte nam toe van 4465 naar 4730 mm, de breedte van 1942 naar 1950 mm en de hoogte van 1273 naar 1280 mm. De tweeliter viercilinder turbomotor is als frontmiddenmotor achter de vooras geplaatst.

190304 DTM Aston 1

R-Motorsport maakt melding van een nieuw DTM-record, omdat er in minder dan 100 dagen een DTM-auto op het circuit gezet is. De 100 dagen waren destijds de periode waarin Abt Sportsline als privéteam bij de start van de 'nieuwe' DTM in het jaar 2000 de toenmalige Abt-Audi TT-R realiseerde. Dr. Florian Kamelger, teambaas van R-Motorsport, verklaart: "De eerste indrukken van Paul Di Resta zijn veelbelovend, maar we hebben tot aan de seizoensstart op Hockenheim nog veel werk voor ons. Dat pakken we nu aan in het bewustzijn dat de basis van de auto al klopt."

Reacties

    • 3
    • 3
     
    Anonieme gebruiker 04 maart 2019 19:32

    Te bewonderen op het TT circuit van Assen.

    • 0
    • 0
     
    Racing-Fan 04 maart 2019 21:10

    "R-Motorsport maakt melding van een nieuw DTM-record, omdat er in minder dan 100 dagen een DTM-auto op het circuit gezet is. De 100 dagen waren destijds de periode waarin Abt Sportsline als privéteam bij de start van de 'nieuwe' DTM in het jaar 2000 de toenmalige Abt-Audi TT-R realiseerde." Deze vergelijking lijkt me niet helemaal fair. De Aston Martin zal niet van nul ontworpen zijn.

    • 0
    • 1
     
    Anonieme gebruiker 04 maart 2019 21:28

    Nou ik heb nieuws voor je al die karretjes zijn precies hetzelfde. Als je goed kijkt zie je dat dit niets met een vantage van doen heeft. Chassis zijn identiek aan elkaar dus er kan ook weinig mis gaan hoor. Ik denk zelfs dat dat ding helemaal in Duitsland gemaakt wordt.

    • 5
    • 0
     
    ace1 04 maart 2019 21:53

    @Anonieme gebruiker ook te bewonderen op het circuit van Zolder in België.

    • 0
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 05 maart 2019 10:05

    Gefeliciteerd..

    • 0
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 05 maart 2019 17:38

    Is al net zo veel Aston Martin als de nieuwe Vantage zelf...

    • 2
    • 1
     
    Patrick84 05 maart 2019 18:34

    De DTM op zal op circuit Zolder velen malen spectaculairder zijn dan op Assen

Reageer anoniem op dit bericht

Je reageert anoniem op dit bericht. Onderaan deze pagina kun je inloggen op Autosport.nl (of een account aanmaken) zodat je onder je eigen naam kunt reageren. Je kunt dan ook een eigen avatar gebruiken en je hebt direct toegang tot het Autosport.nl-forum.

Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.

Login om onder jouw naam te reageren

Registreren
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet