Voorwaarden reageren Autosport.nl
U stemt ermee in geen privacy-gevoelige, onjuiste, kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende,
seksueel georiënteerde of anderszins in strijd met de in Nederland geldende wetten, regels en fatsoensnormen aangaande berichten
te plaatsen. Ook godslastering en vloeken is dus niet toegestaan. Tevens stemt u ermee in geen spam, kettingbrieven, advertenties,
sollicitaties of andere niet autosport gerelateerde berichtgeving te plaatsen.
Mocht bovenstaande in uw reactie voorkomen dan zal deze zonder bericht verwijderd worden. Autosport.nl behoudt zich te allen tijde het
recht voor reacties, waarvan de redactie van oordeel is dat deze niet gepast is, zonder opgave van redenen te verwijderen.
De webmasters en beheerders van de reacties zijn niet verantwoordelijk, noch aansprakelijk voor de inhoud van de reacties van bezoekers.
Zij zullen wel proberen ongewenst materiaal zo spoedig mogelijk te verwijderen.
U bent volledig verantwoordelijk voor de inhoud van door u geplaatste berichten en stemt ermee in de eigenaar van deze website te vrijwaren
van eventuele gevolgen van door u geplaatste reacties. De eigenaar van de website behoudt zich het recht voor uw IP-adres vrij
te geven in geval dit rechtens nodig is.
Beheerders hebben het recht alle berichten te verwijderen, bewerken en verplaatsen als zij dit nodig achten. Ook hebben zij het recht om
het reageren op een bepaald artikel te sluiten en daarmee alle geplaatste reacties te verwijderen wanneer zij dit passend vinden.
Daarnaast hebben zij het recht door u geplaatste informatie te gebruiken voor doeleinden die Autosport.nl dienen.
Bij elk door u geplaatst bericht wordt het IP-adres opgeslagen om indien nodig uw reacties te blokkeren wanneer u zich niet aan de bovenstaande regel houdt of uw Internet Service Provider te achterhalen in geval van onwettige actie.
Beheerders zijn niet aansprakelijk voor hackpogingen of de gevolgen van geslaagde hackpogingen.
Indien u zich niet houdt aan deze voorwaarden of aanwijzingen van beheerders en moderators niet opvolgt, kunt u meteen en permanent geblokkeerd worden. Eventueel wordt uw service provider op de hoogte gesteld van uw gedrag.
De spanning loopt inderdaad steeds hoger op net als het zwarte pieten overigens. Maar lang verhaal kort wil Zandvoort de portemonnee niet trekken, en de politiek al helemaal niet, wat ik overigens geheel terecht vindt. En dan heb ik het nog niet eens over de zeer achterhaalde faciliteiten op en rondom het circuit zelf. Ik blijf het zeggen Assen maakt wat mij betreft de meeste kans maar waarschijnlijk komt voor 99 procent die GP er gewoon NIET.
Mooie dromen, de F1 terug naar NL, iets wat we zeker nu allemaal willen. Financieel helaas niet haalbaar, voor zowel Zandvoort als Assen, jammer maar wel realitiet. We kunnen niet verwachten dat de overheid hier geld in gaat steken, niet verantwoord! Voor wat betreft facilitieten doet Zandvoort niet onder voor een groot deel van de circuits die al jaren op de kalender staan, de €'s zijn er niet. Laten we gewoon blij zijn met de Blancpain, ADAC GT, WTCR en alle verdere mooie Nationale raceklassen...
Zandvoort heeft de beste jaarcijfers van alle circuits in Europa, misschien wel van de hele wereld" trompettert Jan Lammers. Heb veel respect voor Jan, maar dit soort onzinnige uitspraken - ontsproten aan de fantasie - werken juist averechts.
Jan Lammers is het nieuwe boegbeeld voor de GP van Zandvoort en ik gun het de man van harte maar er worden uitspraken gedaan die echt kant nog wal raken.
Volle kalender? Ik zie 4 A-evenementen met races, 10 B-evenementen met races en de rest dagen voor auto clubs enzo. Weinig nieuws ten opzichte van andere jaren. Ik ben heel blij met WTCR, Blancpain en ADAC GT, maar ik mis nog steeds DPP.
Heel treurig dat Jan (het spijt me te moeten constateren) doelbewust lariekoek naar buiten brengt met het doel een paradijselijk beeld te schetsen van Zandvoort. Vorig jaar ergerde Jan zich aan de kritiek over de fileproblematiek in onze badplaats. "De files naar Zandvoort? Een achterhaald verhaal. Tegenwoordig reizen mensen veel slimmer. Met Google maps." Heb altijd heel veel respect voor Jan gehad, heb hem nog zien debuteren in 1973 en zijn carrière steeds met veel interesse gevolgd. Dat respect is helaas wat afgebrokkeld, heel erg jammer.
Nou nou je kunt ook overdrijven. Het zou voor Jan Lammers natuurlijk een bekroning op zijn enorme autosport carrière zijn waar hij op zeer jonge leeftijd samen met rob slotenmaker aan begonnen is. Dus ergens begrijp ik het allemaal wel. Maar het blijft een oude en vervallen racebaan helaas.
Misschien een tikkeltje zwaar aangezet, maar je eigen geloofwaardig moet je nooit op het spel zetten.
Nog een quote van Jan (en dan hou ik er over op): "Het FOM vindt het niet eerlijk dat zij 80 miljoen in de regio pompen (...........) en dat de overheid niet bijdraagt."
@Cees van Oord helemaal gelijk. Aan een F1 event kleven zoveel financiële haken en ogen. Men komt nu voor Verstappen. Maar als die plotseling verkast net zoals Mansell eind 1992 naar Indycar. Dan valt de belangstelling in een recordhoogte naar beneden. We hebben het allemaal meegemaakt. De Marlboro Masters was een subliem event. Misschien niet onverstandig om over een uniek Nederlands event te gaan brainstormen waar de racefans jarenlang plezier van hebben. Althans in mijn optiek.
Beste Willem dat unieke evenement hebben we al. De jumbo race dagen. De masters was ook na de sponsoring van Phillip Morris Nederland nog best wel een succes, in mijn ogen tenminste. En er kleven ook weinig haken en ogen aan. Sterker nog de formule 1 gekte zal alleen maar toenemen de komende jaren. Zoals ik in het 1 ste bericht al aangeef en Cees in het 2 de. Je moet gewoon met knaken over de brug komen. Voor jouw 10 andere. En aangezien onze super prins niet wil betalen en hoopt dat Heineken of Shell hier wel even 100 miljoen in pompt komt die GP er dus niet. 31 Maart valt de droom in duigen. Is dat jammer JA ik denk dat dat jammer is. Is het erg NEE over een paar maanden is iedereen de commotie weer vergeten en kun je weer heerlijk vrij rijden met je opgevoerde Golfje door de duinen. Fijn Weekend allemaal...
@Anonieme gebruiker de Race Dagen draaien om één Persoon en de WTCR. Zo uniek is dat niet. Met het Masters concept vele internationale coureurs en internationale teams die om de hoogste eer streden. Dat was uniek. Er zijn genoeg modules te bedenken.
Bedenk er is 1 zou ik zeggen.
De Race Dagen zijn eigenlijk hetzelfde format als Masters. F1 demo met een raceklasse. En wat betreft talent doet WTCR niet onder voor F3.
Mee eens. En gratis kaarten natuurlijk.
@Racing Fan WTCR is een onderdeel van een kampioenschap. De Masters maakte geen deel uit van een kampioenschap en een op zichzelf staand evenement dat globaal enorm veel aandacht trok.
Ja dus. En nu ?
Die Jan Lammers draait echt door hoor. Nu moet Assen stoppen met stennismaker ij. Volgens mij heeft Assen alles maar dan ook echt alles in huis om die race dit jaar al probleemloos te organiseren. Begint op een soap te lijken nu.
Formule 1, hartstikke leuk, maar ik ga toch liever naar Spa. Als ik Zandvoort was zou ik gaan investeren in een nieuw Pitsgebouw om klasse's zoals ELMS en 24H series aan te trekken. Dat vind ik persoonlijk veel leuker dan 3 dagen Formule 1. Zorg dat je tenminste 1x per maand een A-Evenement hebt met internationale klasse's. Denk hierbij aan dus de ELMS, 24H series, FFSA GT4, British GT of desnoods klasse's uit oost Europa (KIA LOTOS). Zorg dat er een goed alternatief staat tegenover de F1. Zorg dat je ook zonder de F1 voldoende kan investeren.
@Willem De laatste jaren had de Masters ook een stuk minder status en het grote publiek kwam voor de demo's, F3 was maar bijzaak voor hen.
Iedereen kwam en komt voor de demo's. De mooiste was wel die van Jan en John Bosch met de formule 1 Ferrari s. Kort daarna kwam papa Jan te over leiden en was het in 1 keer over met barron conner Racing.
Eens sven2198. Dat oeverloze gestaar naar een Grand Prix begint idiote vormen aan te nemen. Je kan je inderdaad beter focussen op haalbare (!) A-evenementen. Wat Jan in de media roept .... die is volledig de weg kwijt.
@Anonieme gebruiker. De laatste twee jaren van de Masters met Giovinazzi en Ericsson als winnaars werden in het ADAC GT Masters pakket verreden omdat de inmiddels overleden medeorganisator Barry Bland met zijn gezondheid sukkelde en ook nog eens ongelofelijk veel FIA barrières moest overwinnen. Als stand alone event waren de F3 Masters voor zowel de rijders als de teams enorm belangrijk om destijds dit prestigieuze event op hun naam te kunnen schrijven. Zelfs Giovinazzi heeft het er soms in interviews nog wel eens over……Publiek is maar ten dele belangrijk want in het digitale tijdperk tellen alleen nog maar de Nielsen Ratings en niet wat er op de tribunes zit helaas. Internationale vakbladen als bijv. het Franse Auto Hebdo besteedden soms zes pagina’s alleen aan het Masters event en één fotootje van een F1 demo. De prioriteiten van de teams en rijders lagen hoger dan de bezoekersaantallen.
Beste Willem ik begrijp werkelijk niet wat je iedere keer loopt te verkondigen. Formule 3 is op sterven na dood. Dus zijn de Jumbo racedagen hier een perfect alternatief voor. Gaat er eindelijk iets goed op Zandvoort met dank aan Frits van Eerd natuurlijk. Is het weer niet goed. Pfffffff
De Jumbo Racedagen moet je als een Max Fandag zien. Dat publiek is nauwelijks geïnteresseerd in races waar Max geen deel van uitmaakt. De échte racefan zal je hier dan ook nauwelijks aantreffen.
@Anonieme gebruiker. Stand Alone Events met Internationale Uitstraling. De Jumbo racedagen hebben alleen maar Nationale Uitstraling. Daar wordt over de grens nauwelijks over gesproken, laat staan in de gespecialiseerde buitenlandse media. Dat is het verschil. Overigens niets mis mee. Maar er is een onderscheid. Dat probeer ik te verkondigen,. F3 bijna dood? Ik ben het niet eens met de politieke beslissingen van de FIA maar die hebben 30 auto's voor 2019 en de European Masters nu al 20 inschrijvingen. Dat zijn er 50. Dus niet op sterven na dood......
De European Masters al 20 inschrijvingen? Ze mogen de handen dichtknijpen als er 15 auto's aan de start staan. Men heeft zelfs besloten om het testverbod op te heffen in de hoop dat aspirantdeelnemers niet zijn beperkt tot de simulator. Frits van Amersfoort maakt zich zorgen, hij kan het weten. "Moeilijkste tijd ooit voor de eenzitters, zeker in de Formule 3." Tot op heden zijn er twee rijders bevestigd.
Update 8/2: acht teams aangemeld, vier coureurs bevestigd.
Dus of de F1 komt naar Zandvoort, of het komt niet, duidelijk. Gelukkig is het einde van deze soap dus in zicht. Persoonlijk ben ik helemaal klaar met de F1 soap en het moddergooien tussen "aanhangers" van beide circuits, lees: Mensen die alleen F1 kijken en niet te ver willen rijden om het in het echt te zien. Ik ben al heel blij dat Blancpain GT dit jaar terug komt, met een heel mooi programma. Jammer dat er bij de meeste "fans" niet de aandacht gegeven word aan het feit dat de autosport liefhebber met de komst van DTM naar Assen en Blancpain GT naar Zandvoort in totaal weer een groot evenement extra er bij krijgt. Als marshal op Zandvoort vind ik het allemaal wel gezegend en wacht ik het wel af. Zo ver is Spa nu ook weer niet.
Prins op tv. Zandvoort is het thuiscircuit van Max. Nee sukkel dat is Spa natuurlijk.
@Anonieme gebruiker. 10 teams met 20 auto's bevestigd in de European Masters deze week.https://www.formula-em.com/2019/02/07/media-facts-biggest-reach-on-every-channel-10-teams-with-20-vehicles-on-the-entry-list/
Willem J. Staat, dat is de site van de Masters zelf, die schetst natuurlijk een rooskleurig beeld. Concreet zijn de meeste auto's nog niet 'bezet'.
Mee eens Gixxer17. Zandvoort zou er beter aan doen de Nederlandse autosport te promoten i.p.v. zich blind te staren op een geldverslindende utopie. Dat Zandvoort een oud-coureur naar voren schuift die regelmatig zeer gekleurde onzin in de media verkondigt en alle kritiek wegwuift, het is te genant voor woorden.
31 Maart valt het doek en keert de rust vanzelf weer terug. Kunnen GP elite en Bleekemolen ook weer rustig slapen. Stel je voor dat de boel echt dicht gaat om te verbouwen. Dan ben je rustig 6 maandag bezig.
Woordvoerder J.L: "Bij het FOM zijn het geen geldwolven."
Door massaal de media op te zoeken is de geloofwaardigheid helemaal zoek. Ik lach me dood als het straks gewoon Assen wordt.
@Anonieme gebruiker. Concreet hebben betrokken teams al een behoorlijke entry fee betaald. Officiële sites zijn natuurlijk een stuk geloofwaardiger dan de speculatieve Pipo social media.
Juist op de officiële sites is het een en al hosanna, dat is logischerwijze meer gladde kritiekloze promotie, pure PR. Heb mijn informatie niet van 'speculatieve Pipo social media' maar van 'binnenuit'.
Vergelijk het maar met de 'Grand Prix promotie campagne' van Circuit Zandvoort in de verschillende media, wat wordt daar een onzin uitgekraamd.
Ja mooi he en iedereen trapt er nog in ook. Maar Johan Derksen maakte ook gehakt van die prins tijdens Veronica inside.
Weet niet of potentiële sponsoren erg onder de indruk zijn. Wie niet van eigen kracht uit kan gaan zal sneller kritiek uiten op anderen. Een zwaktebod. De Prins steekt geen stuiver eigen geld in Zandvoort en de Grand Prix.
Wat het me meeste ergert is dat Bernhard niets voor de nationale racerij wil betekenen maar alleen maar bezig is met die vermaledijde GP, zijn Zandvoortse horeca en het uitbouwen van zijn imperium.
Ordinair zakken vullen. Die man bulkt van het geld.
Dan heb ik meer respect voor Huub Vermeulen en zijn bloeiende DNRT!