GT

GT: Matthijs Bakker geraakt door Ferrari-rijder Percat (UPD)

190203 Ochtend 96
De nummer 96-MARC is geraakt door de Ferrari en in de muur beland

Het zit de Nederlanders dit weekeinde niet mee in Bathurst. Nadat Jeroen Bleekemolen op donderdag al onverrichter zake de thuisreis kon aanvaarden als gevolg van de crash van zijn teamgenoot Tim Pappas en Nicky Catsburg zoals zojuist gemeld vanwege een technisch defect aan de Walkenhorst-BMW uit de race is, trof het ook Matthijs Bakker. In de 50e ronde werd hij bij Forrest Elbow geraakt door de nummer 27-HubAuto Corse-Ferrari, waarop Bakker in de MARC Cars Marc I in de muur belandde. Het team kijkt nog of de auto eventueel kan worden gerepareerd.

UPD: Bij de Ferrari ging het niet, zoals aanvankelijk gemeld, om de Spirit of Race-auto, maar om de HubAuto Corse-Ferrari, met Nick Percat achter het stuur. Waarvan akte.


Tekst: René de Boer (vanuit Bathurst, Twitter: @renedeboer)
Foto: PR

"Ik kom naar beneden in de Elbow en één gast rijdt gewoon vol achterin, kijkt niet eens", vertelt Bakker na terugkomst in de paddock zijn verhaal. "Ik had geen kans, ik was gewoon passagier en zat meteen in de muur. Ja, ik probeerde nog te remmen, maar daar is vrij weinig ruimte, dus dat lukte ook niet. Ik heb zelf niks, het was ook niet zo'n heel harde klap, maar je verwacht hem gewoon niet daar. En dan niet eens zijn excuus aanbieden of zo. Ik heb mijn helm maar opgehouden, want ik was echt boos. Volslagen zinloos dit! Geen respect..."

Reacties

    • 3
    • 10
     
    Anonieme gebruiker 02 februari 2019 22:29

    Zoals ik al zei maar dat was natuurlijk weer allemaal onzin. Deze jongens rijden in de weg. Voegen niets toe aan de race. En zorgen vaak voor klappers. Maar dat was natuurlijk allemaal onzin wat ik al eerder te melden had. Dat karretje van M. Bakker staat volgens mij stil nu, laten we dat zo houden. Fijne avond allemaal...

    • 2
    • 9
     
    Anonieme gebruiker 02 februari 2019 22:40

    Even voor de duidelijkheid ik heb niets tegen gentlemen drivers. Waar ik wel een beetje moe van wordt is dat iedereen met een paar miljoen op de bank zich denkt te kunnen mengen tussen echte PRO drivers. Dan kun je de klok erop gelijk zetten dat het mis gaat. Frits van Eerd heeft hier ook een handje van.

    • 15
    • 0
     
    René de Boer 02 februari 2019 22:46

    Ik heb weinig zin om op deze mooie zondagochtend hier in Bathurst voor de honderdste keer deze discussie aan te gaan, maar één vraag wil ik wel stellen. Waar leg je dan de grens? Alleen maar GT3's? Alleen maar professionele rijders? En wie bepaalt dan wie er professional is? Alleen maar fabrieksteams? Zeker in lange-afstandsraces is een gezonde mix tussen professionals, semi-pro's en amateurs al sinds jaar en dag de basis. En de geschiedenis wijst uit dat fabrikanten in de autosport komen en gaan, terwijl enthousiaste amateurs traditioneel de kurk vormen waarop evenementen kunnen blijven drijven, ook wanneer de bomen voor fabrikanten niet meer tot in de hemel groeien. Zoals Michael Bleekemolen altijd pleegt te zeggen: "Je hebt ook iemand nodig die 17e wordt." Ik ben blij dat er ook nog steeds liefhebbers zijn die geld uitgeven om mee te doen aan autoraces. Anders worden de velden wel heel karig. Ik wens u ook een fijne avond!

    • 1
    • 1
     
    Anonieme gebruiker 02 februari 2019 22:59

    Dank je wel Rene. Het weer ziet er prachtig uit daar en ik bewonder je werk ook echt wel. Waar leg je de grens ? dat is een moeilijke vraag maar meestal zie ik van een kilometer afstand al dat dit mis gaat. Tja daar kan ik ook niets aan doen. Dutch supercar challenge is natuurlijk ook wel van een ander niveau dan de 12H van Bathurst. Het is wat mij betreft gewoon zelfoverschatting. Maar er moet ook iemand 17 e worden dat helemaal waar.

    • 3
    • 0
     
    TheNextGeneration 02 februari 2019 23:15

    Paul Dalla Lana heeft misschien geen goede reputatie dit weekend, maar het was toch echt V8 Supercar rijder Nick Percat die in contact met Bakker kwam. Voor de anomieme gebruiker; kijk de Netflix documentaire The Gentleman Driver eens, dan kan je zien waarom dit juist zo'n mooie toevoeging aan de sport is.

    • 2
    • 2
     
    Anonieme gebruiker 02 februari 2019 23:29

    Nee hoor dank je wel. Ik heb echt genoeg autosport gekeken en beoefend. Maar zelfs met een paar miljoen op mijn rekening ga ik niet tussen dit GT geweld in rijden.

    • 0
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 03 februari 2019 11:10

    Die gast rijdt vol achterin omdat het snelheids verschil gewoon veel te groot is.

Reageer anoniem op dit bericht

Je reageert anoniem op dit bericht. Onderaan deze pagina kun je inloggen op Autosport.nl (of een account aanmaken) zodat je onder je eigen naam kunt reageren. Je kunt dan ook een eigen avatar gebruiken en je hebt direct toegang tot het Autosport.nl-forum.

Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.

Login om onder jouw naam te reageren

Registreren
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet