Diversen

Div: Alle 4 Nederlandse dames door eerste selectie W-Series

Vanmiddag werden de 28 namen bekend gemaakt van de dames die door de eerste selectie van de W-Series zijn heen gekomen. Onder de geselecteerden alle vier Nederlandse dames overigens.


W-series


28 geselecteerden W-Series.
Sarah Bovy, Belgie
Jamie Chadwick, UK
Sabre Cook, USA
Natalie Decker, USA
Marta Garcia, Spanje
Megan Gilkes, Canada
Grace Gui, China
Esmee Hawkey, UK
Jessica Hawkins, UK
Shea Holbrook, USA
Francesca Linossi, Italie
Vivien Keszthelyi, Hongarije
Emma Kimilainen, Finland
Natalia Kowalska, Polen
Stephane Kox, NL
Miki Koyama, Japan
Milou Mets, NL
Sarah Moore, UK
Tasmin Pepper, ZA
Vicky Piria, Italie
Alice Powell, UK
Gosia Rdest, Polen
Naomi Schiff, Belgie
Shirley Van Der Lof, NL
Beitske Visser, NL
Alexandra Whitley, AUS
Fabienne Wohlwend, Liechtenstein
Caitlin Wood, AUS

Reacties

    • 4
    • 1
     
    Dirk 28 januari 2019 19:30

    Knappe prestatie, met name van Milou Mets die 0 eenzitter ervaring heeft

    • 2
    • 0
     
    Cees van Oord 28 januari 2019 19:41

    Mooi, maar wat mij betreft zitten er met Stephane, Shirley en Beitske ook maar drie dames met naam en daad bij, succes allen!

    • 0
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 28 januari 2019 20:36

    Kom op ff lang verhaal kort. Ik heb absoluut niets tegen vrouwen maar de enige vrouw die dit zou kunnen is Beitske Visser. Is dit niet gewoon een formule 3 autootje ?

    • 4
    • 1
     
    Anonieme gebruiker 28 januari 2019 22:25

    Ik geloof niet in de Formule W. Er is een blik vrouwen opengetrokken i.p.v. serieus te onderzoeken of ze over voldoende talent beschikken. Voorwaarde zou moeten zijn dat ze over singleseaterervaring beschikken en goed hebben gepresteerd. Milou Mets heeft voor zover ik weet op kleine ovals gereden, die hoort hier gewoon niet thuis. Shirley is al geruime tijd niet meer actief in de moderne racerij en al ruim boven de 30. Beitske is wel een logische keus, alhoewel ze het in de singleseaters nooit heeft kunnen maken. Vorig jaar presteerde ze overigens wel goed als BMW Junior. Stéphane Kox is gemiddeld getalenteerd, coureurs van dat niveau zie je ook in de DNRT. Of de kampioene in deze klasse zich kan meten met de mannen zal de praktijk moeten uitwijzen. Heb de cv's van de geselecteerde dames bekeken, niet echt indrukwekkend, een uitzondering daargelaten. De FIA zou er beter aan doen om een handvol écht getalenteerde meisjes/vrouwen te ondersteunen, te beginnen in de karts!

    • 1
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 28 januari 2019 23:38

    Quote Catharine Bond Muir (CEO W-series): "All the qualifing-drivers are superstars." LOL

    • 0
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 29 januari 2019 09:56

    Er zijn er überhaupt maar 10 ofzo met 'passende' ervaring. Laten we het dan over de resultaten nog maar niet hebben. - Sarah Bovy; doet natuurlijk best veel voor Lamborghini en doet het bij vlagen best oké in races van 'gemiddeld niveau'. - Jamie Chadwick; doet het in de UK niet bepaald onaardig in single seaters en GT's - Marta Garcia: deed het in karting wel heel goed en volgens mij in Formule 4 (enkele) resultaten laten zien die best oké zijn - Fabienne Wohlwend; deed het afgelopen jaren in Ferrari Challenge wel netjes en is in GT's behoorlijk - Gosia Rdest: heeft het in Audi TT Cup en dat soort dingen wel naar behoren gedaan Maar eigenlijk alles wat redelijk uit de voeten kan, zoals ook Beitske en Stephane zijn vooral naar behoren in de GT's. Denk dat er enorm klasseverschil komt tussen de eerste 5 en alles wat daarna komt. De laatste daadwerkelijk geselecteerde (van de uiteindelijke selectie) en de pole kan zomaar 4 seconden per ronde gaan schelen.

    • 2
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 29 januari 2019 10:07

    Gaat inderdaad helemaal nergens over.

    • 1
    • 2
     
    Anonieme gebruiker 29 januari 2019 10:18

    Milou Mets ? Heeft dat meisje überhaupt een racelicentie ?

    • 3
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 29 januari 2019 10:39

    Had nog nooit van Milou Mets gehoord, racet al jaren op de oval van Venray. Shirley van der Lof rijdt al jaren niet meer in de moderne racerij, Stéphane Kox is voor mij niet meer dan 'de dochter van'. Heeft niets bijzonders laten zien, is niet veel beter dan de gemiddelde coureur in het DNRT. Beitske is een van de betere dames in dit gezelschap.

    • 1
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 29 januari 2019 12:28

    100 procent Beitske... Shirley van der Lof is volgens mij de dochter van Alexander van der Lof. Multimiljonair en Ferrari verzamelaar.

    • 5
    • 0
     
    Racing-Fan 29 januari 2019 14:03

    Ik vrees dat je dadelijk een paar coureurs hebt die voor het podium rijden (o.a. Visser) en dat de rest een aantal seconden per ronde langzamer is. Is dat nou positief voor de vrouwen en autosport? Meer vrouwen in de autosport is toe te juichen maar dit lijkt me niet de juiste manier. Ze hadden beter een junior programma op kunnen zetten en talentvolle vrouwelijke coureurs die uit het karten komen te ondersteunen in de single seaters. Nu wordt er een hoop geld besteed aan coureurs die te weinig talent hebben of vanwege leeftijd geen toekomst in de single seaters hebben.

    • 3
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 29 januari 2019 17:58

    Je slaat de spijker op zijn kop Race-Fan. Maar ook Beitske is te licht voor het grotere werk, dat is gebleken in de Renault World Series.

    • 1
    • 0
     
    PACE_CAR 29 januari 2019 23:38

    ik hoop van harte dat deze serie tot meer meisjes/vrouwen in de autosport gaat leiden. in ieder geval biedt het een extra mogelijkheid voor dames met onvoldoende budget om in de single-seaters te kunnen rijden. ik ga het zeker volgen.

    • 1
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 30 januari 2019 00:37

    Onvoldoende budget, daar worstelen vele talenten mee, zowel man als vrouw. Positieve discriminatie leidt weer tot ongelijkheid, andersom. Gratis racen, een half miljoen voor de winnares, is dat niet iets teveel van het goede om de 'achterstand te compenseren' ?

    • 0
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 31 januari 2019 12:30

    Carmen Jordá heeft wat mij betreft haar geloofwaardig (voor zover überhaupt) volledig verspeeld door niet op te komen dagen en pas ná de selectie met een verklaring te komen, "Ze kon niet tot overeenstemming komen met haar sponsor". Ze moet bij de FIA verdwijnen, heel ver weg uit beeld!

    • 0
    • 0
     
    PACE_CAR 31 januari 2019 14:58

    re:"Onvoldoende budget, daar worstelen vele talenten mee, zowel man als vrouw. Positieve discriminatie leidt weer tot ongelijkheid, andersom. Gratis racen, een half miljoen voor de winnares, is dat niet iets teveel van het goede om de 'achterstand te compenseren' ?" voor mij is het kwestie van het doel heiligt de middelen het is een zeer bescheiden kampioenschap telt slechts 6 races, en hoofdprijs 500.000 USD is ook bescheiden naar mijn idee ..een seizoen F3 schijnt al meer te kosten.

    • 0
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 31 januari 2019 15:47

    Ik ken geen enkel kampioenschap waar je gratis racet en je een half miljoen kunt verdienen, 6 races van 30 minuten. Overigens begrijp ik niet dat de dames niet werden uitgetest op een fatsoenlijk circuit in een F3 Tatuus. Nu reden ze op een winters Mickey Moude circuit met een Porsche Cayman en een Ford Fiësta, met zeer matige snelheden. Dit leek wel een racecursus voor beginners. Hoe je dan kan bepalen hoe getalenteerd iemand is, mwah. Enkele afvallers hadden kritiek op de selectieprocedure. Deels veroorzaakt door frustratie, deels ook wel terecht omdat er geen transparantie was hoe er werd geselecteerd.

    • 0
    • 0
     
    Cees van Oord 05 februari 2019 13:18

    PACE_CAR; " het doel heiligt de middelen het is een zeer bescheiden kampioenschap telt slechts 6 races, en hoofdprijs 500.000 USD is ook bescheiden naar mijn idee" Ik weet niet van welke planeet jij komt, maar behalve in de US zijn er weinig prijzengelden, US500K is rijkelijk veel, zeker voor 6 races. De meeste kampioenschappen moet je alleen maar betalen, ook al sta je helft van het jaar op het podium...