Racing Shows

Racing Shows: InterClassics Maastricht 2019


interclassics-maastricht19-6

En toch verbleekte de Franse aanwezigheid bij de aantallen van de andere kant van de Elzas.

2019 1982 Porsche

Toen Dakar nog echt naar Dakar ging...

interclassics-maastricht19-20

Voor slechts 120.000 euro is-ie van jou.

interclassics-maastricht19-1

De tijd dat de InterClassics zowat een verkapte 911-beurs was, is voorbij. Maar dat wil niet zeggen dat er nergens meer een 'platte Kever' was te vinden.

interclassics-maastricht19-14

Kiest u maar: deze SLS AMG GT3 of de iets oudere auto die op het scherm erboven wordt vertoond.

interclassics-maastricht19-5

Toch werden de merken uit Stuttgart deze keer opvallend overvleugeld door dat merk uit München, dat het youngtimer-gehalte van de beurs bijna eigenhandig opschroefde. De nieuwe 911's zijn de BMW E30's en E36's, zo kunnen we wel stellen.

interclassics-maastricht19-4

Zelfs voor een E36 316i lopen de prijzen al de spuigaten uit. Maar ja, deze heeft écht ook altijd binnengestaan...

interclassics-maastricht19-25

Een ander type E36 is de E36/8, ofwel de Z3 Coupé, volgens velen dé klassieker van de millenniumwisseling: zeer apart model, van 1999 tot en met 2001 in beperkte aantallen gebouwd. Deze M-versie moest al meer dan 50.000 euro opleveren. Ook de prijzen van de 'clownsschoenen' zonder M lopen elk jaar flink op.

interclassics-maastricht19-24

Zelfs de opvolgende Z4 is al beurswaardig!

2019 Bigazzi BMW M3

Al klopt ons racehart toch sneller voor deze E30 M3 uit de Bigazzi-stal.

2019 Rijders Bigazzi BMW

Waar destijds dit illustere trio achter het stuur zat.

2019 Bigazzi BMW cockpit

Dit stuur dus.

Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet