Voorwaarden reageren Autosport.nl
U stemt ermee in geen privacy-gevoelige, onjuiste, kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende,
seksueel georiënteerde of anderszins in strijd met de in Nederland geldende wetten, regels en fatsoensnormen aangaande berichten
te plaatsen. Ook godslastering en vloeken is dus niet toegestaan. Tevens stemt u ermee in geen spam, kettingbrieven, advertenties,
sollicitaties of andere niet autosport gerelateerde berichtgeving te plaatsen.
Mocht bovenstaande in uw reactie voorkomen dan zal deze zonder bericht verwijderd worden. Autosport.nl behoudt zich te allen tijde het
recht voor reacties, waarvan de redactie van oordeel is dat deze niet gepast is, zonder opgave van redenen te verwijderen.
De webmasters en beheerders van de reacties zijn niet verantwoordelijk, noch aansprakelijk voor de inhoud van de reacties van bezoekers.
Zij zullen wel proberen ongewenst materiaal zo spoedig mogelijk te verwijderen.
U bent volledig verantwoordelijk voor de inhoud van door u geplaatste berichten en stemt ermee in de eigenaar van deze website te vrijwaren
van eventuele gevolgen van door u geplaatste reacties. De eigenaar van de website behoudt zich het recht voor uw IP-adres vrij
te geven in geval dit rechtens nodig is.
Beheerders hebben het recht alle berichten te verwijderen, bewerken en verplaatsen als zij dit nodig achten. Ook hebben zij het recht om
het reageren op een bepaald artikel te sluiten en daarmee alle geplaatste reacties te verwijderen wanneer zij dit passend vinden.
Daarnaast hebben zij het recht door u geplaatste informatie te gebruiken voor doeleinden die Autosport.nl dienen.
Bij elk door u geplaatst bericht wordt het IP-adres opgeslagen om indien nodig uw reacties te blokkeren wanneer u zich niet aan de bovenstaande regel houdt of uw Internet Service Provider te achterhalen in geval van onwettige actie.
Beheerders zijn niet aansprakelijk voor hackpogingen of de gevolgen van geslaagde hackpogingen.
Indien u zich niet houdt aan deze voorwaarden of aanwijzingen van beheerders en moderators niet opvolgt, kunt u meteen en permanent geblokkeerd worden. Eventueel wordt uw service provider op de hoogte gesteld van uw gedrag.
Echt een prachtig kampioenschap wat veel leuker is dan FIA WEC. In 2020 zijn we gelukkig ook in Europa verlost van de lmp 1 auto's.
Ik vond WEC geweldig in de tijd van de grote drie in LMP1. Zo mooi wordt het nooit meer. En de GTE-Pro-klasse vind ik nog steeds erg leuk. Maar voor de rest is de sjeu ook voor mij wel een beetje van WEC af. IMSA daarentegen is een geweldig leuk kampioenschap dat ik ook graag volg!
Inmiddels ben ik positiever maar heb lange tijd gedacht dat DPi in Europa (dus Le Mans/WEC) niet echt zou werken, althans dat het veld dan gewoon zou bestaan uit wagens die rechtstreeks uit Amerika komen (Cadillac's en Acura's) i.p.v. lokaal ontwikkelde wagens. Of denken jullie dat VAG, Peugeot, Toyota of andere merken wel in zouden stappen?
DPi's zijn in de basis LMP2-auto's, wat betekent dat ze betrouwbaar, beschikbaar en (relatief) betaalbaar zijn. Een fabrikant heeft in de IMSA-DPi-klasse mogelijkheden tot eigen inbreng op het gebied van aerodynamica en motor, die heel nauwkeurig zijn vastgelegd. Dat voorkomt dure doorontwikkelingen. De ACO houdt als promotor van het FIA WEC vast aan de voorwaarde dat het geen fabrieksteams in de LMP2 wil: fabrikanten die iets willen, moeten dat in de LMP1 doen en zitten dan ook direct vast aan de kostbare hybride-technologie, die de ACO koste wat het kost (letterlijk!) wil handhaven. En daar zit hem nou juist de crux, want voor de meeste fabrikanten speelt hybride in de serieproductie op middellange termijn geen grote rol meer: het wordt of volledig elektrisch, zoals Tesla of Porsche met de komende Taycan, of iets anders, zoals bijvoorbeeld waterstof-/brandstofceltechnologie. DPi is een optie die inmiddels zijn effectiviteit in de praktijk bewezen heeft en daarom zie ik er persoonlijk ook voor het WEC veel meer heil in dan in de voorgestelde hypercar-plannen. Voor Europese fabrikanten zou het ook uit marketingoogpunt een heel interessante optie kunnen zijn. Maar ja: er is één probleem, en dat is dat DPi een creatie van IMSA is, en niet van de ACO. En het 'not invented by us' (of de Franse variant daarvan) weegt bij de ACO buitengewoon zwaar. Dus de splitsing tussen de twee series zal, zo vrees ik, wel een feit blijven,
Dat de ACO overstapt naar de sportcars zou wel eens de redding kunnen betekenen. Want hoe geweldig was de global BPR series met de venturi 600. De marcos van Cor Euser of de McLaren GT-R auto's. Als we dat terug gaan zien ben ik een blij mens. René heb je daar nog een paar mooie foto's van ?