Diversen Nationaal

Groeten vanaf de Zandvoort 500


IMG 4935


In Divisie 1 was het uiteindelijk na vier uur racen, de Race Art Porsche van de combinatie Bas Barenburg en Roger Grouwels die in de laatste 20 minuten de koppositie overnamen van de Speedlover 1 combinatie van vader en zoon Hart.

  IMG 4958

In de tweede divisie ging de winst naar Dennis de Borst en Lorenzo van Riet, die de gehele wedstrijd de bovenliggende combinatie bleek ten opzichte van vader en zoon Michael en Sebastiaan Bleekemolen, die samen met Melvin de Groot als tweede werden afgevlagd.

De RVM Racing BMW 123D van Ralph en Jan Visser overheerste de derde divisie en reed de concurrentie helemaal zoek. Zij eindigden met zeven ronden voorsprong op The Dukes Henny van Doorn en Jan Evers in een gelijkwaardige BMW.

In de laatste divisie waren het de rijders Dick Warmendam, Michael Schuurman, Arthur Kwinkelenberg en Richard van Oord die de meeste ronden in hun HoeHaa BMW E46 Compact hadden afgelegd.

  DSCN3090

Sebastiaan Bleekemolen vormde een equipe met vader Michael en Melvin de Groot.

  sebas--iron-man-2

Sebastiaan Bleekemolen is niet alleen de kampioen in de Clio Cup Central Europe, maar ook deelnemer in de ongekend zware Ironman, een serie wedstrijden van de klassieke langeafstandstriatlon. De wedstrijden binnen het Ironmancircuit gaan altijd over de volgende klassieke afstanden: Zwemmen over 3,86 km, wielrennen over 180,2 km en hardlopen over de marathonafstand 42,195 km. 


sebas-iron-man-1

Sebastiaan Bleekemolen finishte in Maleisië, onder extreem warme omstandigheden, als 17e in zijn leeftijdsklasse in een tijd van 11 uur, 18 minuten en 48 seconden.


DSCN3113

De bloemen staan gereed voor de podiumgangers


UITSLAG Zandvoort 500

Reacties

    • 1
    • 3
     
    Anonieme gebruiker 26 november 2018 16:08

    En ik maar denken dat de DNRT races vooral zijn voor de gezelligheid en het genieten ( conform Huub zijn uitspraken ). Als ik de immense lijst zie van straffen tot aan zelfs een ronde straf dan kan ik alleen maar concluderen dat het DNRT snel op weg is naar een heel verkeerde opzet.

    • 6
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 26 november 2018 19:28

    Straffen hebben merendeels te maken met niet comforme pitstops en tracklimits. Niets met onsportief rijgedrag of aanrijdingen. Het was een ouderwets prachtige racedag.

    • 0
    • 3
     
    Anonieme gebruiker 26 november 2018 20:01

    Maar geen ouderwets deelnemers veld. Behoorlijk mager...

    • 1
    • 0
     
    TheNextGeneration 26 november 2018 23:03

    Wel weer iets groter dan afgelopen jaar, hopelijk kan het verder groeien! Beetje jammer dat de HARC heeft besloten om de dag hierna een eigen 250 kilometer wedstrijd te houden met auto's (of toch zeker 14 teams daarvan) die eigenlijk in de WEK Divisie 4 hadden kunnen (en moeten...) deelnemen. Daardoor had je nu respectievelijk twee velden van gem. 27 auto's. Divisie 1 was een stuk groter dan andere jaren, dat was goed om te zien! Divisie 2 en 4 vielen tegen. Waar was bv. JR Motorsport in Div. 2? Of Certainty? Hopelijk tekenen zij met de Nieuwjaarsrace weer present, dan kan dit absoluut een mooi startveld worden!

    • 3
    • 0
     
    Drrrrkkk 26 november 2018 23:06

    Volgens mij raakte de Dodge sillhouetwagen van Hezemans jr. aan de voorzijde beschadigd, toen het leidende treintje Porsches als gekken op de Gerlachbocht af stoof (ondanks dubbel gezwaaid geel + handgebarende OCA-marshalls, dit omdat collega marshalls brokstukken van een Seat en BMW van de baan wilde halen) en daar bovenop de rem gingen staan. Aan het geluid te horen klapte de Dodge tegen de achterste Porsche aan. Er zal vast nog wel een onboard-filmpje opduiken. Overigens vind ikzelf een startveld van bijna 30 niet "behoorlijk mager", zoals een anonieme melder schrijft.

    • 0
    • 0
     
    sven2199 27 november 2018 09:01

    Het gevecht vooraan in de eerste 2uur was echt geweldig. De zoon van David Hart pakte mooi de koppositie ingaanf Tarzanbocht. Het was inderdaad dom van de Dodge, enig idee wie er reed het eerste uur? JR Motorsport zit volgensmij in de USA vanwege de 24h series.

    • 0
    • 0
     
    Dirk 29 november 2018 13:17

    Geweldig dat Toine Hezemans en Hendriks Motorsport flink investeren in de autosport. Van Loris gaan we nog veel zien!

    • 0
    • 2
     
    Anonieme gebruiker 29 november 2018 19:02

    Van Loris gaan we echt niets meer zien. Mike daarintegen kon het bijzonder goed.

    • 0
    • 0
     
    Dirk 30 november 2018 16:11

    Met de connecties van Mike (en zijn compagnon ex-NASCAR rijder Anthony Kumpen) zie ik Loris Hezemans minimaal een paar races rijden in de K&N Pro Series. Tel daar de steun van Euro NASCAR bij op (vanwege het halen van de rookie titel) en het wordt misschien wel Trucks.

Reageer anoniem op dit bericht

Je reageert anoniem op dit bericht. Onderaan deze pagina kun je inloggen op Autosport.nl (of een account aanmaken) zodat je onder je eigen naam kunt reageren. Je kunt dan ook een eigen avatar gebruiken en je hebt direct toegang tot het Autosport.nl-forum.

Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.

Login om onder jouw naam te reageren

Registreren
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet