Diversen

Div: Interview met Robin Frijns: "Tracklimits en BOP mogen ze van mij meteen afschaffen!"

181028 Frijns DTM box 2
Frijns houdt meer van sprint- dan van 24-uursraces


Is Le Mans iets voor je?
Frijns: "Dat zou ik best wel eens willen doen, maar nu nog niet. Natuurlijk, als ik nu een aanbieding krijg om met een goede auto Le Mans te rijden, dan sla ik die niet af, maar het staat nu niet bovenaan mijn lijstje. Soms rijd je daar ook helemaal alleen, tien seconden achter de auto voor je en twintig seconden voor de auto achter je. Dat is niet zo mijn ding. Dat geldt helemaal voor 24-uursraces, ik houd meer van sprintraces zoals DTM of Blancpain, dat ligt me veel meer. Goed, de Nürburgring is een uitzondering, omdat je daar zoveel auto's hebt en de baan ook zo bijzonder is, maar daar heb je ook weer het probleem dat je niet hard mag gaan vanwege de BOP."

Ook zo'n onderwerp dat voor veel discussie zorgt.
Frijns: "Mogen ze wat mij betreft meteen afschaffen. Ja, ik begrijp ook wel dat het er is en waarom het er is, maar het is voor een coureur zo frustrerend dat je niet te hard mag rijden, dat je constant de tijd in de gaten moet houden, want dat er anders weer nadelen zijn in verband met de BOP. Dat is echt niet leuk."

181028 Frijns fitness
Frijns in actie tijdens de Audi-fitnessweek op Lanzarote, Tom Kristensen kijkt toe

Je bent trouwens niet zo'n fitnesstype, hè?
Frijns: "Nee, ik zit liever op een terrasje. Dat is meer mijn Bourgondische inslag. Mensen uit Maastricht zijn echte levensgenieters, daarom voel ik me er ook zo thuis. Dat past perfect bij me. En ik ben niet de enige sporter die er zo over denkt: bij Van Wijck kom ik ook vaak Tom Dumoulin tegen, of Boudwijn Zenden. Die zijn ook niet altijd aan het trainen."

181028 Frijns Laguna podium
Met de tweede plaats op Laguna Seca leverden Frijns en teamgenoten een belangrijke bijdrage aan de titelwinst voor Audi in het IGTC-merkenkampioenschap

Nu dit weekeinde de race op Laguna Seca, dan in november Macau en dan de seizoensstart van de Formule E.
Frijns: "Ja, na Macau zit ik vrijwel direct alweer in de simulator voor de voorbereiding op de Formule E, en na de race in Saoedi-Arabië ook weer. Volgens mij zit ik zelfs twee dagen voor Kerst nog in de simulator. Maar zo blijf ik lekker bezig, ik zou het ook niet anders willen!"

181028 Frijns DTM Box
Of we Frijns volgend jaar weer in de DTM zien, staat nog niet geheel vast

Reacties

    • 3
    • 26
     
    Anonieme gebruiker 29 oktober 2018 18:36

    Dit lijkt een beetje op Nyck de Vries. Het komt er gewoon NIET uit.

    • 27
    • 2
     
    René de Boer 29 oktober 2018 18:42

    Kampioen Formule BMW. Kampioen Formule Renault 2.0 Eurocup. Kampioen Formule Renault 3.5. Kampioen Blancpain Sprint Cup. Winnaar 12H Bathurst. Twee keer podium in debuutseizoen DTM. Wat komt er precies niet uit?

    • 20
    • 1
     
    René de Boer 29 oktober 2018 19:03

    Oh ja, en een keurig betaald fabriekscontract bij een gerenommeerde fabrikant.

    • 1
    • 15
     
    Anonieme gebruiker 29 oktober 2018 19:06

    Dat volgende maand ten einde loopt.

    • 4
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 29 oktober 2018 19:11

    Wat een azijnpisser ...

    • 4
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 29 oktober 2018 19:13

    Die vorige anonieme gebruiker bedoel ik dan ;-)

    • 6
    • 0
     
    sven2199 29 oktober 2018 19:25

    Echt een geweldige coureur. Frijns vind ik naast Verstappen het beste nog racende talent van Nederland.

    • 4
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 29 oktober 2018 21:20

    Prima coureur die overal inzetbaar is. Ben het volledig met hem eens wat betreft tracklimits en BOP. Vroeger werden kerbstones zo aangelegd dat je bij overschrijding vanzelf gestraft werd. Daar heb je geen stewards voor nodig. BOP is een kunstmatige ramp die altijd tot verhitte discussies leidt. Overregulering!

    • 3
    • 0
     
    Racing-Fan 30 oktober 2018 09:40

    Leuk interview. BoP is niet ideaal maar een open technische reglement is dat helaas ook niet omdat kosten dan enorm de hoogte ingaan en fabrikanten afhaken.

    • 2
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 30 oktober 2018 09:54

    Fantastisch coureur. Staat niet voor niets op het Nationaal Autosport MOnuMENT. Hoop dat hij ook volgend jaar weer in het DTM rijdt?

    • 4
    • 0
     
    Dirk 30 oktober 2018 11:00

    Heerlijke vent, hart op de tong, geen blad voor de mond, top karakter, geen politiek correct geneuzel

    • 2
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 30 oktober 2018 14:49

    Qua baangrenzen: helemaal mee eens, Frijns' oplossing is volkomen reëel. Maar BvP: tijdens het rijden natuurlijk een onding. Maar technisch geeft het goede rijders in mindere wagens een eerlijker kans, én het schrikt idiote investeringen door teams en merken af, en dát is de grootste permanente bedreiging voor elke racecategorie.

    • 0
    • 0
     
    Dirk 01 november 2018 09:45

    Tsja, ik zie BOP als een noodzakelijk kwaad, er is op dit moment geen beter alternatief

Reageer anoniem op dit bericht

Je reageert anoniem op dit bericht. Onderaan deze pagina kun je inloggen op Autosport.nl (of een account aanmaken) zodat je onder je eigen naam kunt reageren. Je kunt dan ook een eigen avatar gebruiken en je hebt direct toegang tot het Autosport.nl-forum.

Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.

Login om onder jouw naam te reageren

Registreren
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet