Diversen

Div: Interview met Robin Frijns: "Tracklimits en BOP mogen ze van mij meteen afschaffen!"

En de GT-races?
Frijns: "Spa ging echt voor geen meter, daar had ik het totaal niet naar m'n zin. Vanaf dat we de auto in de eerste training op de grond zetten, ging het niet, we kregen het gewoon niet voor elkaar. Dat was frustrerend. Zolder was wel goed, maar daar had ik eigenlijk op pole moeten staan. Daar werden echter mijn twee snelste ronden geschrapt, één vanwege 'track limits', maar daarbij had ik ook een paaltje geraakt en daarom schrapten ze twee ronden. Dat vond ik heel onterecht."

181028 Frijns tracklimits
Erop of erover? Frijns heeft een uitgesproken mening over de veelbesproken track-limits

Track-limits, een dankbaar onderwerp...
Frijns: "Hou op, verschrikkelijk! En het wordt steeds erger. Wat ze gewoon moeten doen, is eerst een strook grind van een meter, anderhalve meter achter de kerbstones leggen, en dan pas de uitloopstrook. Dan rijdt niemand eroverheen en ben je meteen van het probleem af."

Maar we hadden het eigenlijk over Zolder.
Frijns: "Ja, een circuit waar ik altijd wel goed ga, dus ik ben ook wel blij dat we daar volgend jaar met de DTM rijden. Dat heb ik ook al tegen Audi gezegd, dat ik altijd goed ga in Zolder. Ik denk dat we daar ook wel leuke races gaan zien, alleen wordt het wel heel zwaar voor de remmen."

En Assen?
Frijns: "Daar heb ik gereden in de Formule Renault, toen won ik voor Sainz en Kvyat. Het circuit zelf vind ik niet veel aan. Veel te veel uitloopstroken en vrij smal. Voor motoren is het vast wel leuk, maar wat de DTM daar moet, weet ik niet. Ik had veel liever weer op Zandvoort willen rijden, en dat is wat vrijwel alle rijders in de DTM zeggen."

181028 Frijns DTM actie Zvt
Frijns betreurt dat de DTM volgend jaar niet meer op Zandvoort rijdt

Rijd je eigenlijk weer DTM volgend jaar?
Frijns: "Dat is nog niet definitief beslist, maar als het aan mij ligt zeker. Er zijn geen clashes met de Formule E, dus qua kalender zou het kunnen. Dit jaar heb ik ook heel veel gereden, dus dat is voor mij geen enkel probleem."

Formule E in Bern valt wel samen met de 24-uursrace van de Nürburgring.
Frijns: "Ja, dat is zo, dat is wel jammer, maar dan rijd ik dus Formule E, daar is geen enkele discussie over, want dat is Audi Sport, en de Nürburgring is 'customer racing'. Dit jaar heb ik op de Nürburgring in de 24-uursrace ook geen meter gereden, omdat mijn teamgenoot eraf was gegaan."

181028 Frijns 24h Nbr
Tijdens de 24-uursrace op de Nürburgring kwam Frijns dit jaar niet aan rijden toe

Reacties

    • 3
    • 26
     
    Anonieme gebruiker 29 oktober 2018 18:36

    Dit lijkt een beetje op Nyck de Vries. Het komt er gewoon NIET uit.

    • 27
    • 2
     
    René de Boer 29 oktober 2018 18:42

    Kampioen Formule BMW. Kampioen Formule Renault 2.0 Eurocup. Kampioen Formule Renault 3.5. Kampioen Blancpain Sprint Cup. Winnaar 12H Bathurst. Twee keer podium in debuutseizoen DTM. Wat komt er precies niet uit?

    • 20
    • 1
     
    René de Boer 29 oktober 2018 19:03

    Oh ja, en een keurig betaald fabriekscontract bij een gerenommeerde fabrikant.

    • 1
    • 15
     
    Anonieme gebruiker 29 oktober 2018 19:06

    Dat volgende maand ten einde loopt.

    • 4
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 29 oktober 2018 19:11

    Wat een azijnpisser ...

    • 4
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 29 oktober 2018 19:13

    Die vorige anonieme gebruiker bedoel ik dan ;-)

    • 6
    • 0
     
    sven2199 29 oktober 2018 19:25

    Echt een geweldige coureur. Frijns vind ik naast Verstappen het beste nog racende talent van Nederland.

    • 4
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 29 oktober 2018 21:20

    Prima coureur die overal inzetbaar is. Ben het volledig met hem eens wat betreft tracklimits en BOP. Vroeger werden kerbstones zo aangelegd dat je bij overschrijding vanzelf gestraft werd. Daar heb je geen stewards voor nodig. BOP is een kunstmatige ramp die altijd tot verhitte discussies leidt. Overregulering!

    • 3
    • 0
     
    Racing-Fan 30 oktober 2018 09:40

    Leuk interview. BoP is niet ideaal maar een open technische reglement is dat helaas ook niet omdat kosten dan enorm de hoogte ingaan en fabrikanten afhaken.

    • 2
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 30 oktober 2018 09:54

    Fantastisch coureur. Staat niet voor niets op het Nationaal Autosport MOnuMENT. Hoop dat hij ook volgend jaar weer in het DTM rijdt?

    • 4
    • 0
     
    Dirk 30 oktober 2018 11:00

    Heerlijke vent, hart op de tong, geen blad voor de mond, top karakter, geen politiek correct geneuzel

    • 2
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 30 oktober 2018 14:49

    Qua baangrenzen: helemaal mee eens, Frijns' oplossing is volkomen reëel. Maar BvP: tijdens het rijden natuurlijk een onding. Maar technisch geeft het goede rijders in mindere wagens een eerlijker kans, én het schrikt idiote investeringen door teams en merken af, en dát is de grootste permanente bedreiging voor elke racecategorie.

    • 0
    • 0
     
    Dirk 01 november 2018 09:45

    Tsja, ik zie BOP als een noodzakelijk kwaad, er is op dit moment geen beter alternatief

Reageer anoniem op dit bericht

Je reageert anoniem op dit bericht. Onderaan deze pagina kun je inloggen op Autosport.nl (of een account aanmaken) zodat je onder je eigen naam kunt reageren. Je kunt dan ook een eigen avatar gebruiken en je hebt direct toegang tot het Autosport.nl-forum.

Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.

Login om onder jouw naam te reageren

Registreren
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet