Formula E

HEINEKEN kondigt wereldwijde samenwerking aan met Formule E

heineken-rosberg

Heineken® wordt vanaf komend seizoen official partner van het ABB FIA Formula E Championship. HEINEKEN en Formula E hebben een overeenkomst gesloten voor een samenwerking van vijf jaar. Heineken® wordt de officiële bier- en ciderpartner van de serie met elektrische straatraces.


Tekst: Aangeleverd bericht
Fotografie: PR

Naast de naamgeving als wereldwijde partner van Formule E, heeft Heineken® ook bijzondere rechten verworven voor evenementen en belangrijke racelocaties; waaronder Santiago de Chile, Mexico City, Rome en New York City.
Heineken® zal de samenwerking officieel lanceren tijdens het seizoen 2018/2019. De lancering omvat onder andere branding van circuits, PR-activiteiten en live-ervaringen met fans. Heineken® is niet zichtbaar op de nieuwe Gen2 Formula E-auto's.

Gianluca Di Tondo, Senior Director Global Heineken® bij HEINEKEN, vertelt: "Formule E geeft Heineken® een uitstekende gelegenheid om in contact te komen met consumenten in belangrijke steden over de hele wereld. We zullen dit doen door fans onverwachte en interessante facetten van de sport te laten zien tijdens een aantal geselecteerde E-Prix in stedelijke omgevingen."

Di Tondo vervolgt: "Het nieuwe partnerschap vormt een aanvulling op onze samenwerking met Formula One ™ en andere sponsorplatforms zoals UEFA Champions League en Rugby World Cup, die zeer succesvol zijn gebleken in het vergroten van onze wereldwijde merkbekendheid."

Oprichter en CEO van Formula E, Alejandro Agag, zei: "Heineken® heeft een reputatie opgebouwd voor eersteklas fanbetrokkenheid bij verschillende spraakmakende sponsorprojecten over de hele wereld. We kijken er erg naar uit om hun ervaring mee te nemen naar het ABB FIA Formule E Kampioenschap. Het is een spannende tijd voor de serie en de betrokkenheid van een wereldwijd premiummerk als Heineken® bevestigt dat we op de goede weg zijn."

De prijswinnende campagne, "When You Drive, Never Drink", communiceert een krachtige boodschap over rijden onder invloed van alcohol, waar consumenten geen twijfel over laten bestaan: Drink nooit als je rijdt.

Het versterkt het standpunt van het bedrijf dat wanneer je achter het stuur zit, onthouding de enige optie is. Door gebruik te maken van het Formula One ™ -partnerschap als platform, werd de campagne in 2016 gelanceerd met een heldenfilm, met pionier op het gebied van verkeersveiligheid en de F1-legende, Sir Jackie Stewart.

In 2017 voerde Heineken® breed wereldwijd onderzoek uit naar triggers voor rijders met drankproblemen. Dankzij de inzichten heeft het merk zijn marketing beter kunnen richten op minder rijden onder invloed. De campagne van 2018/1919 bevat een robuust programma voor gedragsverandering en een nieuwe communicatiecampagne, met voormalig F1-wereldkampioen en investeerder in formule E en ambassadeur Nico Rosberg, beide met een duidelijk engagement om echte verandering te bewerkstelligen.
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet