Diversen

Div: Schok door eenzitterland. Raceklasse voor vrouwen aangekondigd. Meningen verschillen

Reacties

    • 2
    • 0
     
    Patrick84 11 oktober 2018 00:18

    Ik vind het ook een slechte ontwikkeling! De echte vrouwelijke talenten komen vanzelf boven drijven in de autosport. Zoals al in de tekst beschreven staat heeft Jamie Chadwick bijvoorbeeld al een wedstrijd gewonnen dit jaar! Tevens heeft zij een paar jaar terug de GT4 klasse gewonnen in het British GT! En dit jaar pakte Flick Heigh zelfs de algemene titel in het British GT..... Ook in Amerika zijn er voorbeelden van vrouwen die vooraan mee strijden.... Zoals Christina Nielsen. Ook heeft Beitske Visser dit seizoen wedstrijden in het GT4 gewonnen!

    • 0
    • 0
     
    Dirk 11 oktober 2018 09:15

    Tsja, poging nummer hoeveel? Een stap achteruit wat betreft gelijk speelveld voor mannen en vrouwen. Ik denk dat Danica Patrick hier ook niet op zit te wachten (minder snelle dames daarentegen....)

    • 0
    • 0
     
    driftje 11 oktober 2018 11:09

    Prima idee. De winnares hiervan krijgt veel aandacht wat haar kansen alleen maar vergroot op een zitje in een hogere klasse (met mannen). Voor teams is het dan weer publicitair aantrekkelijk om deze rijdster binnen te halen. Dan is er nog de zak geld die het gewoon veel makkelijker maakt om die stap hoger te maken. Als je het puur bekijkt als een manier om budget te krijgen is dit al een no-brainer voor veel dames.

    • 0
    • 0
     
    Caseykvt 11 oktober 2018 11:16

    Een raceserie speciaal voor vrouwen om de doorstroom naar de F1 te bevorderen... Hoeveel punten voor je licentie krijg je hiervoor? En dan daarna? In hoeverre zegt het iets dat je de beste van de vrouwen bent na het winnen van dit kampioenschap? Je moet toch de beste van IEDEREEN zijn? Dan maar gelijk ALLE raceklassen scheiden voor man en vrouw, net zoals bij voetbal, tennis, volleybal, basketbal, golf, etc. Enige sporten waarbij man/vrouw niet gescheiden is, zijn korfbal en paardrijden...

    • 0
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 11 oktober 2018 11:38

    Autosport is een van de weinige sporten waar je talent en materiaal het verschil uitmaken, niet of je man of vrouw bent. Ik vind het persoonlijk een stap achteruit, zoals Patrick al zei, vrouwen zijn al bezig met het winnen van wedstrijden en kampioenschappen. Door het oprichten van dit kampioenschap willen ze eigenlijk zeggen dat vrouwen niet echt mee kunnen rijden en dus een apart kampioenschap moeten hebben, iets dat pertinent onwaar is.

    • 0
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 11 oktober 2018 11:54

    Nu komen er geen vrouwen door in de hogere klassen. Is dit toch een goeie actie om te kijken of het dan wel lukt…..

    • 1
    • 0
     
    Drrrrkkk 11 oktober 2018 12:07

    Los van de emoties; we staan nergens scheiding op basis van sekse, ras of geloof toe. Feitelijk doet deze klasse dat nu júist wel: personen van een ander geslacht dan vrouwelijk, worden uitgesloten. Discriminatie dus. En dat in een tijd van gender-neutraliteit, gelijkheid der seksen, etc. Zot initiatief dus.

    • 1
    • 0
     
    Nylz 11 oktober 2018 12:20

    De reden dat er op dit moment geen vrouwen in F1 meedoen is dat er op dit moment geen vrouwen goed genoeg zijn voor F1. Een vrouw die wel goed genoeg is, die komt er wel. Want teams, fans, sponsors en organisators zouden een goed presterende dame alleen maar prachtig vinden. Deze klasse voegt niets toe.

    • 0
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 11 oktober 2018 15:16

    De tegenargumenten snijden hout. Toch zou je dit initiatief evenzeer als een (tijdelijk) project van positieve discriminatie kunnen zien, ook als er nu geen achterstelling van vrouwen plaatsvindt (want waarschijnlijk zijn ze nu al betere publieks- en sponsortrekkers dan mannen). Misschien lokt het extra vrouwen aan, met een navenant grotere kans dat er eentje door- en opstroomt. Zolang we maar geen aparte totaalcarrièreladders m/v krijgen.

    • 0
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 11 oktober 2018 15:28

    Krijgen we nu ook een LBGTQ raceklasse? Meen mij te herinneren dat Frans Verschuur tijdens de Le Mans 24 uur een mooi verhaal vertelde dat ook op dat gebied discriminatie is, vooral op gebied van sponsoring. Ik weet het nog beter; gewoon niet doen, en juist werken aan gelijke kansen voor iedereen als organisaties zijnde. Start desnoods een fonds op, maar dit zorgt juist alleen maar voor meer verdeeldheid in mijn inziens.

    • 3
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 11 oktober 2018 22:15

    Een onzalig idee, echt getalenteerde vrouwen komen er wel. Dat vrouwen door geldgebrek niet verder komen - aldus Coulthard - geldt eveneens voor mannen. Echt grote vrouwelijke talenten zijn zeer schaars, dat zal deze klasse niet ten goede komen, Ben benieuwd of dames als Calderon, Flörsch en Chadwick hier instappen.