Retro

Retro: Vier dagen historisch genieten op Porsche Rennsport Reunion

181001 RRVI 27

De March-Porsche-Indycar.

181001 RRVI 18

Andretti-962.

181001 RRVI 20

Zoveel 959's zie je zelden bij elkaar.

181001 RRVI 28

Het Porsche Typ 64, bekend als 'Berlin-Rom-Wagen', zie je maar zelden. Laat staan twee...

181001 RRVI 32

Fabriekscoureur Earl Bamber was blij met zijn winst in de tractorrace.

181001 RRVI 41

Kees Nierop met Jasper Koek, PR-manager van de Nederlandse Porsche-importeur Pon.

181001 RRVI 42

Scott Atherton, hoofd van de organisatie van het IMSA WeatherTech SportsCar Championship, genoot ook het hele weekeinde.

181001 RRVI 45

Inmiddels ook succesvolle Porsche-historie: Van Merksteijn-RS Spyder.

181001 RRVI 44

De Panamera-Publieksshuttles vanuit de paddock naar de Corkscrew en terug waren uitgevoerd in historische Porsche-racekleuren.

181001 RRVI 35

Historisch transport: Vasek Polak was jarenlang niet alleen als Porsche-dealer actief, maar runde ook een succesvol raceteam. Op naar het volgende evenement!


Reacties

    • 1
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 02 oktober 2018 09:32

    Ik hoop dat Jasper Koek inmiddels de gegevens van Kees Nierop heeft genoteerd voor de HGP van 2019. Kees en zijn oude Porsche van Le Mans. Zou toch moeten kunnen.

    • 4
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 02 oktober 2018 09:47

    Prachtige verhalen en foto's!

    • 1
    • 0
     
    René de Boer 02 oktober 2018 15:18

    Kees Nierop heeft zowel met Paul van Splunteren, directeur Pon Porsche Import, als met PR-manager Jasper Koek gesproken. Het contact is gelegd, dus dat komt zeker goed!

    • 0
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 03 oktober 2018 09:58

    Heerlijk veld met wagens. Jammer dat Porsche eigenlijk niet zoiets heeft in Europa.

    • 1
    • 0
     
    René de Boer 03 oktober 2018 10:34

    Dat is een onderwerp waarover ik het afgelopen weekeinde met diverse mensen gesproken heb: coureurs, verzamelaars en mensen van Porsche. En uiteindelijk kwamen we vrijwel allemaal tot de conclusie, dat zo'n evenement in Europa lastiger te realiseren zou zijn. Er zijn in Europa ook heel veel mooie Porsches, maar veel Europese verzamelaars - de goeden niet te na gesproken - laten hun auto's liever ergens in de garage staan dan ze in het openbaar te tonen, laat staan ermee te rijden. Amerikanen laten niet alleen graag hun auto's zien, ze rijden er ook nog eens mee, en flink ook, en vertellen bovendien maar wat graag de verhalen over waar ze de auto's gevonden hebben, wat ze eraan hebben gedaan en veelal ook nog wat het heeft gekost. Bovendien waren de meeste auto's ook nog eens zo opgesteld, dat je er prima omheen kon lopen en foto's kon maken, zonder afzetlintjes of andere belemmeringen. "Als je dat in Europa zou doen, gaan mensen er meteen op of in zitten", vertelde één van de mensen van het Porsche-museum. "Amerikanen hebben veel meer respect voor de auto's." Het zal een mentaliteitskwestie zijn. Plus dat er in Amerika, en zeker in Californië, gewoon ook heel veel Porsches zijn, het weer is er in deze tijd van het jaar lekker en er is veel geld om een leuk feestje te organiseren. Deze combinatie van factoren verklaart wellicht het succes van het evenement aldaar.

Reageer anoniem op dit bericht

Je reageert anoniem op dit bericht. Onderaan deze pagina kun je inloggen op Autosport.nl (of een account aanmaken) zodat je onder je eigen naam kunt reageren. Je kunt dan ook een eigen avatar gebruiken en je hebt direct toegang tot het Autosport.nl-forum.

Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.

Login om onder jouw naam te reageren

Registreren
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet