Diversen

Div: Nieuwe S5000 klasse moet Australië weer terug in het eenzittercircuit brengen

Reacties

    • 0
    • 0
     
    Dirk 23 augustus 2018 09:17

    Hoe groot is de markt voor dit soort eenzitters in Australië? Dat is de grote onbekende, AUSF3 heeft al jaren problemen met het aantrekken van fatsoenlijke grids, en de stap van F.Ford of F4 naar F.5000 lijkt mij erg groot. Misschien putten uit de internationale relaties van Toyota Racing Series? Het verbaast met dat dat F3 chassis van Onroak sterk (en groot) genoeg is voor een 5L V8 motor. F3 Americas gebruikt dat chassis met 2L 4-in-lijn motoren.

    • 0
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 23 augustus 2018 10:08

    Wat een lomp ding.

    • 0
    • 0
     
    Dirk 23 augustus 2018 10:10

    Ik vind het ook niet moeders mooiste, maar ik begrijp de keuze. Als je kijkt naar de oorspronkelijke plannen met een ex-Super Formula chassis of het zelf ontwikkelen van een F5000 stijl auto, is dit véél goedkoper.

    • 1
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 23 augustus 2018 10:32

    Gewoon een heerlijke klasse. Voor diegene die ooit een F5000 veld heeft zien vertrekken weet dat het veel mooier is dan F2, F3 of zelfs F1 met zijn turbo piep. Gelijkwaardige auto's zodat iedere coureur een kans heeft. Zo moet autosport zijn.

    • 0
    • 0
     
    Racing-Fan 23 augustus 2018 19:10

    Vergeleken met de plannen uit omstreeks 2016 is dit een teleurstelling.

    • 2
    • 1
     
    ace1 25 augustus 2018 09:27

    @Dirk met een tekenprogramma als CAD kun je rekken en strekken zonder het complete ontwerp te veranderen dit wordt massaal in de scheepsbouw toegepast.

    • 2
    • 1
     
    ace1 25 augustus 2018 09:32

    Positief dat nu niet alleen Dallara niet meer het monopolie heeft in de hogere Formule klassen na het faillissement van Lola Cars.

Reageer anoniem op dit bericht

Je reageert anoniem op dit bericht. Onderaan deze pagina kun je inloggen op Autosport.nl (of een account aanmaken) zodat je onder je eigen naam kunt reageren. Je kunt dan ook een eigen avatar gebruiken en je hebt direct toegang tot het Autosport.nl-forum.

Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.

Login om onder jouw naam te reageren

Registreren
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet