Liveblogs

Liveblog ADAC GT Masters Zandvoort 2018

Reacties

    • 5
    • 1
     
    Drrrrkkk 18 augustus 2018 10:47

    Als het die brokkelige kerbstones aan de buitenzijde zijn: geen noodreparaties uitgevoerd vannacht?

    • 5
    • 0
     
    Drrrrkkk 18 augustus 2018 15:34

    Fraaie dubbelslag in het Clio-slagveld voor Team Bleekemolen!

    • 6
    • 0
     
    Drrrrkkk 19 augustus 2018 10:40

    Hogeschool toerwagenracen van Langeveld in TCR! Gisteren al onbedreigd naar de zege, vandaag links en rechts inhalend van P10 naar P3. Wie zei er dat je niet kunt inhalen op Zandvoort? :-)

    • 2
    • 0
     
    SCC 19 augustus 2018 22:18

    Het was een mooi weekend met een aantal mooie startvelden! Zo zien we dat graag. De rijstandaard liet soms wat te wensen over, voornamelijk bij de Clio's, maar dat is niet gek gezien de hoeveelheid relatief onervaren rijders. Het enige punt van kritiek was toch wel het circuit-commentaar wat uitermate slecht en subjectief was. Voornamelijk tijdens de Clio Cup race leken zij maar al te graag Karol Urbaniak de schuld in de schoenen te willen schuiven van diens incident met Melvin de Groot. Iets waar eerstgenoemde uiteindelijk geen straf voor heeft gekregen, omdat het uiteindelijk dus niet zijn fout betrof. De heren in de commentaarpositie kunnen het straffen van rijders duidelijk beter overlaten aan de wedstrijdleiding, want dit kwam erg onprofessioneel over. ADAC GT was weer een spektakel zoals altijd. Volgend jaar een mooi veld met GT4's erbij in het programma, kijk er nu alweer naar uit!

    • 4
    • 2
     
    Anonieme gebruiker 19 augustus 2018 23:01

    Melvin de Groot: respectloze gast richting Marshalls! Het wegwuifgebaar vond ik schaamteloos.. terwijl zij vrijwillig de rommel opruimen

    • 1
    • 2
     
    Anonieme gebruiker 19 augustus 2018 23:07

    De wedstrijdleiding heeft beslist: crash was Melvins schuld... geef die kerel een driewieler ajb

    • 2
    • 0
     
    Drrrrkkk 19 augustus 2018 23:17

    Volgend jaar graag ook het Duitse F4 kampioenschap meenemen in het pakket. Prachtig race-evenement met weliswaar niet zoveel show, maar oeh wat een geweldige series!

    • 1
    • 0
     
    Drrrrkkk 19 augustus 2018 23:35

    Volgens mij heeft trouwens niet De Groot straf gekregen, maar is juist Urbaniak als schuldige aangewezen. Weet Autosport.nl meer?

    • 2
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 20 augustus 2018 08:41

    Ook ik heb even naar de beelden gekeken. Ik zou niet weten wat Melvin hier verkeerd doet. Wordt gewoon van de baan gereden.

    • 2
    • 0
     
    Gerrie Hoekstra 20 augustus 2018 10:25

    Na afloop van de race heeft de wedstrijdleiding alsnog besloten om Urbaniak te straffen voor zijn tik op de achterbumper en daaropvolgende crash van Melvin de Groot. De Pool ontving een straf van 30 seconden en viel daarmee (ver) terug naar de 19e positie in de einduitslag. Daarnaast kreeg Urbaniak een voorwaardelijke diskwalificatie van twee wedstrijden aan zijn broek.

    • 0
    • 2
     
    SCC 20 augustus 2018 14:50

    Onafhankelijk daarvan was het schaamteloos rijders beschuldigen van de commentatoren alles behalve netjes. Laat de wedstrijdleiding dat beslissen, ga niet een andere rijder belachelijk maken. Zelf had ik de indruk dat de tik ruim voor de aanremzone werd uitgedeeld. Met andere woorden, dat kan alleen mogelijk geweest zijn als de Groot afgeremd heeft. Logisch ook, want dan had Bleekemolen ook langszij kunnen komen. Mag je die persoon dan aantikken? Nee. Is het vragen om problemen? Ja, natuurlijk. Uiteindelijk heeft de wedstreidleiding dit besluit genomen en daar zullen ze ongetwijfeld een goede reden voor hebben, gezien zij beeldmateriaal en data ter beschikking hebben. Leermoment voor beide partijen lijkt mij, al vermoed ik dat in dit geval enkel de jonge Urbaniak daar een les uit zal trekken.

    • 1
    • 0
     
    Drrrrkkk 20 augustus 2018 17:32

    De trukendoos voorin het veld stond volledig open, want ook De Groot en de Bleekemolen's kennen natuurlijk het klappen van de zweep in deze merkencups. Urbaniak had echter de eerste ronden al meerdere malen wisselende contacten gehad (en dat is in het verleden al vaker geweest, vandaar waarschijnlijk de (voorwaardelijke) diskwalificatie voor het aankomende race-evenement in Most). Je kon ook zien dat er in de openingsfase al diverse onderdelen los bungelden aan zijn Clio; sporen van niet faire strijd. Ik zag het camera-punt vanuit de hijskraan naast de hoofdtribune en vanuit die beelden zie je niet dat De Groot stiekem al iets vertraagd om Urbaniak te sarren (er floepen bijv. geen remlichten aan). Wat je wel ziet is een forse crash met behoorlijke impact, zeker voor iemand die letterlijk pas weer op de been is na letsel. In z'n val neemt De Groot zowat nog teammaat Bleekemolen mee. Ikzelf vond het ongeval dan ook geen race-ongeluk. Daaronder versta ik namelijk een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Ikzelf vond dit veel te wild, onverantwoordelijk rijgedrag. Ik snap heel goed dat er in merkencups met 'brede schouders' wordt gereden, maar dit was teveel van het goede. En in die zin vind ik de straffen dan ook terecht. Let wel: ik weet niet wat Urbaniak na afloop met de wedstrijdleiding heeft besproken en ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar zijn visie. Wie weet komt er vanuit zijn team nog een soort persbericht.