Diversen

Duizendste race voor Cor Euser dit weekend

1988

1988:
Zesde in EK Formule 3000
  1989

1989: Opel Lotus


1990

1990:
Groep C en NEDERLANDS KAMPIOEN Toerwagens boven 2000 cc met BMW M3


1991

1991:
Deelnemer aan DTM met BMW M3, beste Privateer
Vierde in WK Groep C met Spice-Cosworth

cor indy 91

Het Indycar-verhaal kreeg geen vervolg, dat was wel jammer.


"Ja, dat was een heel triest verhaal, daar was Hans Grimmelt echt schuldig aan. Die was mijn begeleider, maar die heeft alleen maar geld in zijn zak gestoken. We hebben een rechtzaak tegen hem gewonnen, maar toen ging die BV failliet, en kregen we alsnog niks. Maar het ergste was, dat ik de aansluiting toen verloren ben.

91 mid ohio krant

Ze wilden me heel graag hebben, de eerste race werd ik tiende in een auto van een jaar oud, met vijf versnellingen. Tony Bettenhausen had zelf een nieuwe auto en die werd 14e, dus die zei: 'Ik wil jou wel hebben'.


indy 91 cor

Die had toen Alumax als sponsor, dus ik verwachtte dat Hans Grimmelt dat goed zou behartigen, maar ik hoorde maar niks, dus ik belde Bettenhausen zelf, en die zei: 'Cor, waarom horen we niks van je?' Bleek dat Grimmelt niks van zich had laten horen, dus Bettenhausen had toen Stefan Johansson onder contract genomen. Nou, daar heb ik in de Groep C tegen gereden, in de kwalificaties was ik acht keer sneller dan hij, hij werd er helemaal gek van! Daar is het uiteindelijk dus fout gegaan in de Indycars, dat is erg jammer."

Reacties

    • 4
    • 0
     
    Racing-Fan 13 juli 2018 21:27

    Mooi overzicht van een mooie carrière. Volgens mij heb ik hem begin jaren '90 leren kennen via de Britse Rover Coupé Cup. Hoogtepunt is toch wel de Marcos LM600, prachtige auto en mooi stukje Nederlandse autosportgeschiedenis.

    • 3
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 13 juli 2018 21:47

    Mooie verhalen!

Reageer anoniem op dit bericht

Je reageert anoniem op dit bericht. Onderaan deze pagina kun je inloggen op Autosport.nl (of een account aanmaken) zodat je onder je eigen naam kunt reageren. Je kunt dan ook een eigen avatar gebruiken en je hebt direct toegang tot het Autosport.nl-forum.

Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.

Login om onder jouw naam te reageren

Registreren
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet