HARC

HARC nieuws Juli: Woensdag 18 juli mag het weer en ander HARC nieuws

Assen

Terugblik Historic Assen Trophy

Samen met RSG Hamburg werd in het weekend van 9 en 10 juni de Historische Assen Trophy georganiseerd. De HARC had twee klassen meerijden, te weten de State of Art NK GTTC en de NK82-90. Onder een stralende zon werden er spannende races uitgevochten voor een redelijke hoeveelheid publiek. In het Interstate NK82-90 verdeelden Geert Snellen en Pieter Bikker de hoofdprijzen, maar er was ook een opvallende snelle rol voor de Astra van Ruben de Bruin. Het veld van de jongere klassiekers wordt steeds breder. Het NK GTTC liet vooral veel technische problemen zien, wat leidde tot veel uitvallers. Vooraan was er een gemengd beeld, met fraaie klasseringen van de BMW CSL van Eric Holthausen en de Escort RS van Freddy van Sprundel. De spannende races leidden tot soms onverwachte posities in de einduitslagen, tot groot vermaak van het publiek. Een langer verslag van George Koopman lees je op de website

screenshot

Nieuwe website De vernieuwde site www.harc.nl is online met een frisse en betere opmaak, zodat het nieuws en de agenda-dagen beter tot hun recht komen. Ook de diverse verslagen en al het laatste nieuws en gerelateerde onderwerpen komen aan bod. We hopen hiermee weer een stap te zetten naar een nog grotere club met - ook al zijn we Historisch - een eigentijdse uitstraling.

BD

In memoriam Ben Devilee

Onlangs is HARC-oudgediende en MG racer Ben Devilee overleden. Tientallen jaren was hij actief in zijn rode MGA, de laatste paar jaar racete hij met dak, in een MGB. Zijn garagebedrijf in het Haagse Bezuidenhout was wijd en zijd bekend. Op de baan was hij niet te missen en in de paddock al helemaal niet, hij was altijd goed voor een grap. In 2016 kreeg Ben de Willem Blankevoort Trofee en werd daarmee officieel bekroond als oude rot in het racevak. We missen hem en wensen zijn familie veel sterkte bij het verwerken van dit verlies.

kleding

Nieuwe FIA kleding norm, 8856-2018

De nieuwe racekleding wordt steeds beter en biedt in geval van brand ook een steeds betere bescherming. De oude norm 8856-2000 dateert al weer van 18 jaar geleden, en wordt nu geleidelijk vervangen voor de nieuwe norm 8856-2018. Kleding mag nog volgens de huidige norm geproduceerd worden tot 31 december 2021 en voor alle historische race klassen wordt de nieuwe kleding pas verplicht na 1 januari 2029. Je hebt dus nog 10 jaar de tijd om alles te vervangen. Overigens geldt de nieuwe norm voor alle kleding, dus overall, ondergoed, sokken, schoenen, handschoenen, balaclava etc. Een ander belangrijke wijziging is dat de nieuwe kleding maximaal 10 jaar gebruikt mag worden, nu is dat nog onbeperkt.
  Spa

Spa Summer Classic

Het was volle bak op Spa met een complete Nederlandse invasie: het Interstate HARC NK82-90, State of Art NK GTTC, Catawiki NK HTGT, YTCC en MG Competitions. Als klap op de vuurpijl was er nog de 3-uursrace. Op de website lees je een verslag van dit evenement.


GTTC

Agenda

Komkommertijd? Niet in de historische racerij! Dit weekend is er Festival of Speed op Goodwood, volgend weekend de Silverstone Classic. Het State of Art NK GTTC rijdt in het laatste weekend van juli op Zandvoort tijdens het Nationaal Oldtimer Festival. Het eerste weekend van augustus kun je naar Aarhus in Denemarken voor onder meer de YTCC en een week later naar de Nürburgring voor de Oldtimer GP. En in het weekend van 19 augustus kun je het Catawiki NK HTGT in actie zien tijdens de Gamma Racing Day op Assen. Never a dull moment! Bekijk de volledige historische racekalender op Autosport.nl.

Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet