Sportscars

Div: Timo Bernhard verpulvert Bellof’s Nordschleife record

Met een tijd van 5.19.55 verpulverde Timo Bernhard vanochtend het 35 jaar oude Nordschleife record van Stefan Bellof op de Nordschleife.

Tekst Willem J Staat
Foto's Porsche

2018 Bernhard Karussell


Timo Bernhard verpulvert Bellof's Nordschleife record
Met een tijd van 5.19.55 verpulverde Timo Bernhard met de Porsche 919 Hybrid Evo het 35 jaar oude record van zijn jeugdheld Stefan Bellof die op 28 mei 1983 een ronde van 6.11.13 liet noteren.

Op de 20 km lange Nordschleife lay-out vestigde de 37 jarige Endurance Wereldkampioen een absoluut nieuw record. De 919 Hybrid Evo is een verdere ontwikkeling van het Le Mans Prototype waarmee Porsche in 2015, 2016 en 2017 de 24 Uur van Le Mans op haar naam schreef. Eveneens won men driemaal achter elkaar het WEC. De kans dat dit record nogmaals verbroken gaat worden lijkt ons uiterst klein maar je moet natuurlijk nooit nooit zeggen. Is de Nordschleife grens nu bereikt? De toekomst zal het moeten uitwijzen.

2018 Bernhard Record Meister
Record Meister Timo Bernhard.

Reacties

    • 1
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 29 juni 2018 16:17

    Wat een tijd, super! Ik las dat de Familie Bellof zich van dit record distantieert, daar het niet is gereden tijdens een officiele race. Daar is iets voor te zeggen, echter blijf het een fabelachtige tijd!

    • 0
    • 0
     
    Rush 29 juni 2018 16:18

    De anonieme gebruiker ben ik dus, Rush;-), excuus;-)

    • 1
    • 1
     
    Anonieme gebruiker 29 juni 2018 18:17

    Helemaal waar. Slaat echt nergens op dit. Record staat gewoon op naam van Bellof.

    • 2
    • 1
     
    Anonieme gebruiker 29 juni 2018 21:14

    Fabelachtige tijd, maar het is noch een officieel (race) nog een officieus (training t.b.v. race) record.

    • 1
    • 2
     
    Anonieme gebruiker 29 juni 2018 21:22

    Of Stefan Bellof een jeugdheld van Timo Bernhard was waag ik te betwijfelen. Hij was 4 jaar toen Bellof op Spa verongelukte.

    • 2
    • 1
     
    Anonieme gebruiker 29 juni 2018 22:21

    het is niet alleen niet tijdens een officiële race, de auto voldoet ook niet meer aan de WEC reglementen.

    • 3
    • 0
     
    Willem J. Staat 30 juni 2018 09:46

    @anonieme gebruiker. Helaas voor U is Bellof een jeugdheld. Een idool waar hij alles vanaf weet. Bij het WEC in Spa 2015 was zijn helm zelfs in Bellof's kleuren gespoten omdat het toen 30 jaar geleden was. Bij de ADAC GT Masters in augustus kunt U het allemaal aan hemzelf gaan vragen...............

    • 0
    • 5
     
    Anonieme gebruiker 30 juni 2018 13:15

    @ Willem Staat - Iedereen zijn eigen interpretatie. Ik beschouw coureurs als jeugdhelden als ik ze in mijn jeugd daadwerkelijk heb zien racen.

    • 1
    • 0
     
    Dirk 30 juni 2018 14:07

    Dit is gewoon knappe prestatie, goede PR voor Porsche

    • 1
    • 4
     
    Anonieme gebruiker 30 juni 2018 14:10

    Irritante propaganda voortvloeiend uit pak m beet 1945

    • 5
    • 0
     
    Racing-Fan 30 juni 2018 17:21

    Record of geen record maakt me niets uit, het is gewoon prachtig om die Porsche ongelofelijk hard over de Nordschleife te zien gaan. Daar moet elke autosportfan toch van watertanden?

    • 3
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 30 juni 2018 19:24

    Razend knap gedaan van Porsche en Timo. Eric

    • 2
    • 1
     
    Anonieme gebruiker 02 juli 2018 00:53

    heeft niets met autosport te maken, dit is alleen pr. mooi maar leeg

    • 1
    • 3
     
    Anonieme gebruiker 02 juli 2018 19:00

    Niet meer plaatsen dit soort onzin.