Liveblogs

Sportscars: Liveblog 86ième 24 Heures Du Mans

Reacties

    • 1
    • 6
     
    Anonieme gebruiker 13 juni 2018 18:22

    Jammer dat Alonso gaat winnen maar goed het kan in principe alle kanten op daar in le mans.

    • 11
    • 1
     
    René de Boer 13 juni 2018 18:37

    Ik zou daar nog maar niet te zeker van zijn. In Le Mans kan alles.

    • 7
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 13 juni 2018 20:19

    Niets is zeker, zo bleek in 2016 toen de leidende Toyota stil viel. Het zou me niet verbazen als de Japanners weer de plank misslaan.

    • 8
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 14 juni 2018 15:37

    De aandacht voor Alonso in de verschillende media neemt buitenproportionele vormen aan. Gelukkig doet autosport.nl daar niet aan mee. Gelukkig. Ga door met jullie uitstekende en nuchtere berichtgeving!

    • 2
    • 6
     
    Anonieme gebruiker 14 juni 2018 16:28

    Speciaal voor Alonso (en Toyota!) werd Fuji een week naar voren werd geschoven om een clash met de US GP te voorkomen. Dat dit grote gevolgen had voor andere series was blijkbaar niet belangrijk. FIA WEC baas Neveu vond het 'geen optie dat Alonso niet op Fuji zou kunnen rijden'. Misschien vind ik het helemaal geen drama als Toyota weer met lege handen terugkeert naar het land van de rijzende zon. Als straf.

    • 6
    • 0
     
    René de Boer 14 juni 2018 20:09

    Anderzijds moet je natuurlijk wel vaststellen dat Alonso voor een enorme hoeveelheid aandacht zorgt, die het FIA WEC en de 24 Uur van Le Mans en Toyota zeer ten goede komen. Ik heb uit nieuwsgierigheid eens de volgers op Facebook, Twitter en Instagram vergeleken. Dan komt Alonso op respectievelijk 1,8 miljoen, 2,575 miljoen en 2 miljoen, bij elkaar 4,375 miljoen (afgerond in duizendtallen). Het FIA WEC heeft 280.000, 226.000 en 157.000 volgers, bij elkaar 663.000. De 24 Uur van Le Mans heeft 1 miljoen, 125.000/258.000 (Engels/Frans) en 121.000/146.000 (Engels/Frans) volgers, bij elkaar 1.650.000. Zelfs als je FIA WEC en de 24 Uur van Le Mans bij elkaar optelt, kom je nog maar op 2,313 miljoen, Alonso heeft dus in zijn eentje bijna twee keer zoveel...

    • 4
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 14 juni 2018 20:30

    Jammer dat de BOP in de GTE niet voor elkaar is. Was altijd de spanneste klasse. 6 seconden verschil is veel teveel.

    • 1
    • 0
     
    Dirk 15 juni 2018 07:57

    Het is geen beste tijd om BMW GT fan te zijn, het draait niet in GT3 en niet in GTE, wanneer komt het lek boven? Gezien beperkte in season ontwikkeling, in 2019?

    • 0
    • 1
     
    Anonieme gebruiker 15 juni 2018 08:25

    Dat BoP blijf ik altijd iets kunstmatigs vinden, na elke race geeft dat natuurlijk weer stof tot eindeloze discussies.

    • 2
    • 0
     
    René de Boer 15 juni 2018 08:42

    @Dirk: En wat ik zo hoor, wordt ook Formule E lastig...

    • 1
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 15 juni 2018 09:30

    Wel apart dat de nieuwe Aston Martins ondanks de BOP bump van afgelopen week nog steeds niet vooruit te branden zijn en dat zelfs enkele Amateur teams sneller zijn. Kan c.q. gaat de ACO de BOP nog tussen nu en de race aanpassen?

    • 0
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 15 juni 2018 10:07

    Dat geldt natuurlijk ook voor de BMW M8 GTE!

    • 4
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 15 juni 2018 13:06

    Prima prestatie van Racing Team Holland. Die andere Dallara is een fractie sneller maar dat mag geen naam hebben.

    • 2
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 15 juni 2018 14:00

    De prestatie is vergelijkbaar met die van vorig jaar. Belangrijker is de gemiddelde snelste ronde van het trio. Uit de nuchtere cijfers blijkt dat de andere Dallara-équipes beduidend sneller zijn. In de race zal wel blijken hoe competitief RTN is. Top 10 zou al heel mooi zijn.

    • 1
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 15 juni 2018 18:22

    Volgens mij wint Alonso enkel niet als de nr 8 halflam is en de concurrentie op de hielen zit zodat de nr 7 wel moet doorrijden ... in F1 juist hetzelfde alle presentaties etc. met nr 14 . Kimoa = firma van FA14 overal op de auto in ruil voor minder wedde . Marketinggewijs is het zoveel pub voor Toyota als Alonso wint dat de nr 7 niet mag winnen bijna en om te beginnen niet voor pole mocht gaan .

    • 0
    • 2
     
    Anonieme gebruiker 6 dagen geleden

    Kan het nauwelijks geloven, maar het schijnt dat de non-hybrids een drive through penalty krijgen als hun pace sneller is dan van de Toyota's die ook nog eens een ronde langer per stint kunnen rijden dan de non-hybrids. Dit alles om de investering in hybrids te belonen, zo luidt de filosofie. Hoe eenvoudig kan je Le Mans winnen? Dat dat niet zo simpel is heeft Toyota vaak moeten ervaren.

    • 3
    • 3
     
    Anonieme gebruiker 6 dagen geleden

    Die Frits van Eerd loopt toch ook wel behoorlijk naast zijn schoenen. Voor Giedo krijg ik steeds meer respect eigenlijk.

    • 3
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 6 dagen geleden

    Giedo is niet mijn all time favourite maar hij heeft me positief verrast. Met alle respect voor Jan (die ook niet de jongste is): hij is de enige die dit niveau aan kan. Frits is veel te traag, daar moet je gewoon eerlijk in zijn.

    • 0
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 6 dagen geleden

    Helemaal mee eens

    • 2
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 6 dagen geleden

    3.29.754 prima hoor wat Giedo doet. Echt prima

    • 1
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 6 dagen geleden

    Plek 13 7de in de lmp 2 helemaal top giedo

    • 1
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 6 dagen geleden

    Giedo zit regelmatig in de top 5 qua rondetijden, uitstekende stint!

    • 0
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 6 dagen geleden

    Ja gaat uitstekend op dit moment. Heerlijk op RTL 7 aan het kijken.

    • 1
    • 1
     
    Anonieme gebruiker 6 dagen geleden

    Jan nu achter het stuur. Hopelijk valt de boel niet stil nu.

    • 8
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 6 dagen geleden

    Prachtig commentaar van Frans Verschuur op RTL 7. De vries moet stoppen met formule 2. He he eindelijk iemand die het snapt....

    • 1
    • 3
     
    Anonieme gebruiker 6 dagen geleden

    Auw Auw Auw. Jan nu door in 3.37.869

    • 1
    • 1
     
    Anonieme gebruiker 6 dagen geleden

    Racepace Giedo 3.30.00 Jan 3.38.00 Frits ????????

    • 0
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 6 dagen geleden

    Frits in de auto nu. Na 4 uurtjes sturen.

    • 1
    • 1
     
    Anonieme gebruiker 6 dagen geleden

    Paul Di Resta zit achter Frits aan. Paul is 12 seconden per ronde sneller...

    • 3
    • 3
     
    Anonieme gebruiker 6 dagen geleden

    Hoppa weer 2 plekken kwijt voor onze JUMBO CEO. Niemand minder dan JP Montoya stuurde om de gele Dallara heen.

    • 1
    • 1
     
    Anonieme gebruiker 6 dagen geleden

    Niet alleen de racepace van Frits maar ook die van Jan ligt gemiddeld meer dan een handvol seconden boven die van Guido, zo leerde mij de data.

    • 4
    • 1
     
    Rush 6 dagen geleden

    Frits van Eerd is inderdaad wat langzamer, maar rijdt slechts een aantal jaren, respect daarvoor. En ja, hoppa, daar ging niemand minder dan JP Montoya de banden in :P

    • 4
    • 1
     
    Racing-Fan 6 dagen geleden

    De azijn is zeker in de aanbieding bij de AH.

    • 3
    • 1
     
    Nylz 6 dagen geleden

    Het is een beetje een lastig verhaal. Aan de ene kant is het natuurlijk heel vet dat er een Nederlandse ondernemer zo'n mooi project opzet en financiert. Daar hebben we er meer van nodig in de autosport. Maar het knaagt denk ik bij een hoop mensen die hierboven reageren een beetje dat je met dat budget ook gewoon een Nederlands team kunt hebben dat om de podiumplaatsen kan meedoen. Dat laat Giedo zien door zo hard te gaan in dat ding. Zet je daar Nyck en Jos naast (is die zilver inmiddels?) dan doe je denk ik lekker mee om de prijzen.

    • 2
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 6 dagen geleden

    Het is hier op deze site al eens eerder gezegd, maar nog maar een keer...de mensen die zeggen dat Racing Team Nederland Frits van Eerd moet vervangen door een snellere rijder hebben geen benul. De enige reden dat die auto rijdt is Frits van Eerd. Zodra Frits er geen zin meer in heeft laat ie zich niet vervangen, maar rijdt die auto niet meer. Een team met twee snelle rijders en een goede gentleman kan ver komen. Alleen heeft dit team een snelle rijder, een redelijk goede gentleman en Jan Lammers...

    • 1
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 6 dagen geleden

    Dat is alom bekend, het is slechts wishful thinking! 'Redelijk goed' zou mijn kwalificatie niet zijn, maar daar mag je uiteraard van mening over verschillen.

    • 2
    • 1
     
    Anonieme gebruiker 5 dagen geleden

    Giedo rijdt weer een briljante stint, als iemand het verdient om te mogen finishen is hij het wel! Voor zover ik weet heeft Frits zich (evenals vorig jaar) die eer toebedeelt. Wie betaakt bepaalt!