Indycar: Kostte niet kwalificatie Hinchcliffe Indy 500 engineer Leena Gade de kop? | Autosport.nl

IndyCar

Indycar: Kostte niet kwalificatie Hinchcliffe Indy 500 engineer Leena Gade de kop?

Leena Gade, de succesvolle vrouwelijke engineer die verantwoordelijk was voor drie Audi overwinningen op Le Mans, heeft in gezamenlijk overleg met het team van Schmidt Peterson Motorsports haar taak beëindigd. Bij SPM fungeerde zij als engineer voor James Hinchcliffe.

Leena 1
Succes in Endurance betekent nog geen succes in Indycar. De samenwerking tussen Leene Gade en Schmidt Peterson Motorsports werd voortijdig beëindigd.

Tekst en Foto Willem J. Staat

Kostte niet kwalificatie Hinchcliffe Indy 500 kostte Leena Gade de kop?
Na een aantal onderlinge discussies kwamen SPM en Leena Gade dat de samenwerking tussen beide partijen niet productief genoeg was. Gade: "Met twee verschillende achtergronden waren twee verschillende werelden bezig om een sterke basis voor een jong dynamisch team te creëren. En in deze situatie werkte dit niet helemaal. Het was een privilege om voor dit team te werken."

Het team van Schmidt Peterson Motorsports moest afgelopen weekend op de Brickyard een enorme teleurstelling verwerken doen James Hinchcliffe, momenteel 5e in de tussenstand van het kampioenschap, zich niet wist te kwalificeren. Hoewel SPM het beste Honda-team is, zal men zeker dit weekend voor de Indy 500 veel punten moeten inleveren.

Dat de niet kwalificatie van Hinchcliffe in het vertrek een rol gespeeld heeft, lijkt zelfs voor een buitenstaander een duidelijk verhaal. Anderzijds wordt ook bevestigd dat de twee werelden(Leena's afkomst uit de Endurancewereld) niet bij elkaar pasten. Hinchcliffe's oude engineer Allan McDonald vertrok naar het team van Ed Carpenter en die staat voor a.s. zondag op pole voor de Indy 500.

Reacties

    • 4
    • 1
     
    ace1 24 mei 2018 11:23

    Gezien de kwaliteiten van Leena Gade komt ze vast wel weer ergens aan de bak. Alleen vermoed ik dat het Wec of het ISMA beter bij haar past.

    • 2
    • 3
     
    Racing-Fan 24 mei 2018 17:16

    Oval en endurance lijken me sowieso twee verschillende takken van sport.

    • 2
    • 0
     
    Willem J. Staat 24 mei 2018 18:10

    @ Racing Fan. Indycar rijdt van de 14 wedstrijden of zoiets er slechts vijf op een oval. De rest op straten- en normale circuits. Ovals, roadcourses en gewone circuits. Juist deze parameters maken Indycar zo interessant. Je punt gaat niet op helaas.

    • 2
    • 0
     
    Quintin03 24 mei 2018 20:58

    6 van 17, niet 5 van 14, maar proportioneel vergelijkbaar dus je punt Staat, Willem J.

Reageer anoniem op dit bericht

Je reageert anoniem op dit bericht. Onderaan deze pagina kun je inloggen op Autosport.nl (of een account aanmaken) zodat je onder je eigen naam kunt reageren. Je kunt dan ook een eigen avatar gebruiken en je hebt direct toegang tot het Autosport.nl-forum.

Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.

Login om onder jouw naam te reageren

Registreren
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet