Retro

HARC Nieuws Mei: Veel te doen tijdens Historische Zandvoort Trophy en ander HARC nieuws

poster

De 42e editie van de Historic Zandvoort Trophy belooft weer een mooi evenement te worden. Natuurlijk wordt er geracet, met in totaal 8 wedstrijden voor de drie Nederlandse historische kampioenschappen. De baan wordt daarnaast druk gebruikt voor onder andere vrij rijden, met veel ruimte voor de monoposto's en demonstraties met motoren, Morgans en Porsches. In de paddock zal het een drukte van belang zijn met dan aan onze partner 402Automotive. HARC-leden hebben gratis toegang met hun e-ticket. Je klassieker meenemen kan als je een gratis showautoticket bestelt op:

www.historiczandvoorttrophy.nl

VR

Vrij Rijden HZT

Het is natuurlijk extra leuk, een keer vrij rijden op zaterdag en/of zondag, maar het is ook een tikkie drukker op Circuit Zandvoort dan op een doordeweekse dag. Op diverse punten wijkt de gang van zaken af van wat je wellicht gewend bent. Lees hier alle info over aangepaste tijden, locaties en kosten. Kijk voor alle verdere info en om je in te schrijven op de website.

PARKEREN vrij rijders groepen 1-2-3 graag in de speciale vakken beginnende op de Tarzan hoek paddock - indien vol naar de vakken 402 op Heineken paddock. Parkeren vrij rijders groepen 4 graag in het speciale vak op de Heineken paddock.Graag strak parkeren en netjes aansluiten in de vakken zodat er voor iedereen plaats is - wij hopen op uw begrip. Niet parkeren bij de pitboxen - alleen als u er één gehuurd heeft. Ook niet parkeren in de vakken tegen de vangrail tegenover de boxen, deze zijn gereserveerd voor de genodigden van de Morgan fabriek. Bezoekers en privé auto's parkeren op de parking achter de hoofd tribune of Parking C.

INSCHRIJVING (Harc Hospitality Pitbox 3) en KEURING (v.a 08.00 uur in TC gebouw Heineken paddock - lijn Vrijrijden):

• Vanaf 13.00 uur inschrijving groep 1 (straatauto's - standaardklasse) € 95,- leden € 130,-- niet leden
• 08.00 – 09.00 uur inschrijving groep 2 (race-auto's, niet-licentiehouders) € 195,-- leden € 280,-- niet leden
• 08.00 – 09.00 uur inschrijving groep 3 (race-auto's, licentiehouders) € 195,-- leden € 280,-- niet leden
• Vanaf 11.00 uur inschrijving groep 4 (monoposto's en Lotus7achtigen) € 195,-- leden € 255,-- niet leden

Om de wachtrijen niet te lang te laten worden verzoeken wij u vriendelijk om zich zoveel mogelijk aan deze verzoek inschrijf tijden te houden, en het liefst van te voren via de website aan te melden.

VERPLICHTE BRIEFING (groep 1, 2 en 3 Harc Hospitality Pitbox 3, groep 4 Harc Hospitality Pitbox 3)
08.30 uur groep 2, 3 - 11.45 uur groep 4 - 13.00 uur groep 1,2,3,4. Indien u hier niet bij aanwezig kunt zijn even melden bij de HARC inschrijving pitbox 3 zodat u een aparte briefing krijgt van Paul van Stenis voordat u de baan op mag.

nkhtgt

Catawiki NK HTGT op Imola

Het Catawiki NK HTGT opende het seizoen op het Circuito Dino e Enzo Ferrari in Imola. Een kleine 50 rijders waren afgereisd naar Italië en de meningen waren eensgezind: wat een fantastisch circuit! Norbert Gross maakte na een jaartje pauze zijn rentree in het Catawiki NK HTGT en deed dat met een ongenaakbare overwinning in de eerste race op Imola. Tijdens de Masters Touring Car race werd hij geen moment bedreigd. De tweede plaats was voor Carlo Hamilton, Jaap van der Ende en Martin Bijleveld werden derde. Allen op Ford Falcon.

De onder 2-liter klasse was voor de Oostenrijker Wallner, voor het duo Van Leenen-Du Toy van Hees, op Lotus Cortina. Thomas Ardelt en Stephen Perry reden hun Volvo Amazon naar de derde plaats. René de Vries was de winnende Mini-rijder na een mooie strijd met Rob Rappange. Bert Mets werd derde. Bij de kleine GT's waren het vader en zoon Nigel en Chas Winchester die hun Ginetta G4 naar de winst stuurden. Brian Lambert deed wat hij kon maar raakte door remproblemen twee keer van de baan met zijn Ginetta en moest genoegen nemen met de tweede plaats. Jeff Moyes werd derde in zijn Porsche 356 Speedster. Theo en Thijs van Gammeren wonnen de 2-liter GT klasse in hun Porsche 911. Egbert Kolvoort werd mooi tweede in zijn MGB terwijl de derde plaats naar NK-debutant Nuno Nunes (Porsche 911) uit Portugal ging. De seizoensopener voor de grote GT's en GTP's in het Catawiki NK HTGT op het Circuito Dino e Enzo Ferrari in het Italiaanse Imola ontaardde in een ware slijtageslag. Michiel Campagne nam de leiding in de Corvette Grand Sport, maar moest de dikke V8 al voor de rijderswissel halverwege de race aan de kant zetten. Andy Newall (Jaguar E-type) nam de kop over, op korte afstand gevolgd door Bob Stevens in de Lotus Elan. Stevens hoopte na de verplichte pitstop toe te slaan, maar moest opgeven vanwege een ontstekingsprobleem. Bij de wissel nam Rhea Sautter het stuur van de E-type over. Zij werd gestaag ingelopen door Alexander Schlüchter in alweer een Lotus Elan. Schlüchter nam kortstondig de leiding, maar bij het ingaan van de laatste ronde kwam Sautter weer langszij. Beide auto's spinden, maar konden hun weg vervolgen. Schlüchter besloot vervolgens een pitstop te maken en verspeelde daarmee de winst. Marcel van Laarhoven stuurde zijn Shelby Mustang naar de derde plaats en Rob Bergmans werd vierde na veel nachtelijk sleutelwerk aan zijn Iso Rivolta. De GTP-klasse werd gewonnen door Mark Dols in zijn Marcos 1800, nadat alle concurrenten waren opgehouden door technische problemen.
Meer lezen over Imola? Kijk op autosport.nl

TC

Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet