Onzekerheid rond situatie STW
Het was al eerder bekend dat Nissan volgend jaar niet meer vertegenwoordigd zou zijn in de Deutsche Super Tourenwagen Meisterschaft, maar het terugtrekken van Peugeot kwam voor velen als een verrassing. Het Franse merk, dat vorig jaar met Laurent Aiello de STW-titel behaalde, besloot zich te concentreren op "andere uitdagingen". Wat Laurent Aiello, algemeen beschouwd als een van de beste voorwielaandrijver-specialisten ter wereld, volgend jaar gaat doen is nog niet duidelijk. Geruchten brengen hem in verband met Renault voor het BTCC.Tekst: René de Boer
Ook ten aanzien van Audi en BMW bestaan er grote vraagtekens. Naar verluidt was Audi niet geheel tevreden met de prestaties van het Abt-team en overweegt men, voor 1999 de Franse ROC-renstal terug te halen. Abt zou in dat geval waarschijnlijk twee prive-A4's inzetten. Of BMW deelneemt is ook nog de vraag, al suggereren bronnen vanuit Italie de mogelijke inschrijving van maar liefst zes auto's: elk twee bij Schnitzer, Isert en Rafanelli.
Opel heeft zich in ieder geval voor het STW-kampioenschap uitgesproken en heeft alvast Helary, Reuter en Alzen als rijders gecontracteerd. De samenwerking met het SMS-team werd stopgezet, Holzer neemt nu de drie Vectra's voor zijn rekening. Of er een vierde auto wordt ingezet - het contract van Alex Burgstaller werd in elk geval niet verlengd - blijft nog onduidelijk. Het enige merk waar de plannen vaststaan is Honda: daar rijdt men met de nieuwe Accord voor Tarquini en Kristensen.
Nog een positief STW-nieuwtje: er is eindelijk duidelijkheid rondom de tv-verslaggeving voor volgend jaar. Eurosport brengt op zaterdag de kwalificatie live, het Duitse satellietkanaal VOX zendt op zondag Sprint en Rennen live uit en een week erna volgt op RTL een samenvatting, voorafgaand aan de Formule 1-reportages. Het STW-seizoen begint op 9 mei op de Sachsenring.