Racing Shows

Racing Shows: Groeten uit Parijs van Rétromobile 2018


retromobile-2018-12

Een glorieus gezicht.

retromobile-2018-13

Le Mans uit een heel ander tijdperk... Vanmiddag de aankondigingen voor de editie 2018, 90 jaar later.

retromobile-2018-27

Die prototypebouwer Onroak ongetwijfeld met belangstelling zal volgen. Pronkstuk op de stand van het bedrijf van Jacques Nicolet was de Duckhams-Cosworth die Gordon Murray bouwde in opdracht van Alain de Cadenet.

retromobile-2018-28

Uit recente glorieuze Onroak-tijden, toen racetak OAK Racing zijn LMP2 omdoopte tot Morgan-Nissan.

retromobile-2018-30

retromobile-2018-31

Iets verderop bij Atlantic: twee 935's van de beruchte gebroeders Whittington te koop! Alsof je bij de stand van Domeinen staat te kijken...

retromobile-2018-29

Ook bij Atlantic twee mooie Le Mans-initiatieven van het De Cadenet-kaliber: een Rondeau in Belga-kleuren, de twee Warsteiner-auto's zijn TOJ's, het project van Obermaier Racing voordat het in Groep C-tijden op de 956-trein sprong.

retromobile-2018-23

Groep C was niet alleen maar de Porsche 956 – al had je tijdens een DRM-race destijds anders gedacht. Bij Ascott deze Toyota 88C in de bekende Taka-Q-kleuren.

retromobile-2018-24

Iets daarachter: een ATS D3 in Frans bezit die we afgelopen jaar in handen van Romain Rocher ook op Magny-Cours en Spa tegenkwamen.

retromobile-2018-25

En die afkorting ATS is op vele manieren aan de autosport verbonden. Niet alleen via de Duitse velgenfabrikant die een F1-team begon, ook dankzij de technici die eind 1961 bij Ferrari opstapten om Automobili Turismo e Sport op te richten en zelf een F1-auto te bouwen. En dus ook van deze Franse liftenbouwer...

retromobile-2018-14

Le Mans-auto op kenteken? Waarom dan niet deze Ferrari 512M?

retromobile-2018-70

Of zijn buurman: een Kremer Porsche die in 1978 op bestelling voor Walter Wolf werd gebouwd. De enige 935 K3 die de weg op mag.

Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet