Formule 4: Enzo Fittipaldi in Duits ADAC Formule 4 kampioenschap | Autosport.nl

Formula 4

Formule 4: Enzo Fittipaldi in Duits ADAC Formule 4 kampioenschap

Na een succesvol verlopen optreden op de Nürburgring medio 2017 keert Enzo Fittipaldi voor een geheel seizoen terug in het Duitse Kampioenschap. Uiteraard met het Premapowerteam

Tekst en Foto's Willem J. Staat

Enzo 3
Mooi debuut op de Nürburgring in 2017.

Enzo Fittipaldi in Duits ADAC Formule 4 kampioenschap
Bij het Premapowerteam is men duidelijk van Fittipaldi's talenten overtuigd. Mevr. Grazia Troncon, teammanager bij Prema: "Fantastisch om te zien hoe hij zijn eerste stappen in de eenzitter racerij heeft afgelegd. Als hij zich zo verder ontwikkelt mogen hem dit jaar zeker tot de zegekandidaten rekenen. Afgelopen jaar pakte men bij Prema met de Est Juri Vips en de Nieuw Zeelander Marcus Armstrong zowel de Duitse als Italiaanse titel."

Enzo 2
De helm van Opa Enzo.

Enzo Fittipaldi heeft zich voor 2018 het nodige voorgenomen. De 16-jarige Enzo: " Ik sta voor de seizoensstart te popelen en ik verheug mij erop om met een professioneel team als Prema samen te mogen werken. Na een goed verlopen jaar in 2017 ben ik vol vertrouwen dat 2018 een jaar wordt dat men goed zal herinneren."

De eerste wedstrijd vindt plaats tijdens het openingsweekend van de ADAC GT Masters op Oschersleben op 14/15 april a.s. Vervolgens rijdt de F4 zowel op Hockenheim 5/6 mei en de Lausitzring in het voorprogramma van de DTM.

Enzo 1
In de voetsporen van Opa Emerson?

Reacties

    • 0
    • 0
     
    Dirk 30 januari 2018 22:04

    Hij reed toch al italiaans F4? Daar werd hij geklopt door job van Uitert! Ben ook benieuwd wat pietro in 2018 doet.

    • 0
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 30 januari 2018 22:39

    Enzo werd 9e in het Italiaans F4 kampioenschap ......

    • 0
    • 0
     
    Willem J. Staat 30 januari 2018 23:48

    Klopt alleen de ADAC vermeldt geen collega kampioenschap in haar mededelingen.

    • 1
    • 0
     
    Dirk 31 januari 2018 08:52

    Tot zover de samenwerking tussen F4 kampioenschappen.... ik wacht nog steeds op de Masters of F4 en dan Mygale vs. Tatuus

    • 0
    • 1
     
    Racing-Fan 31 januari 2018 11:38

    Maar het is toch al lang duidelijk dat F4 een samenraapsel is van chassis' en motoren?

    • 1
    • 0
     
    Willem J. Staat 31 januari 2018 19:01

    @Racing Fan. Klopt niet wat je zegt. De basis is hetzelfde. Maar omdat het onmogelijk is om iedereen van een Abarth motor etc /Tatuus chassis te voorzien hebben bepaalde landen voor een andere combinatie moeten kiezen. In principe is de basis hetzelfde.

    • 3
    • 0
     
    ace1 31 januari 2018 20:24

    @Dirk wat dacht je van Mygale vs Mygale? In het Britse MSA F4 is het Mygale chassis voorzien van een Ford 1.6L EcoBoost motor. In het Deense F4 en het Franse F4 is het Mygale chassis voorzien van een Renault F4R (2.0L) motor. https://en.wikipedia.org/wiki/Formula_4

    • 2
    • 0
     
    Dirk 01 februari 2018 08:42

    Masters of Formula 4.... heeft iemand daar al serieus over gedacht? doe daar Formule RP1 en Marcel Alberst Trophy bij en je hebt een prachtig single seater evenement..

    • 1
    • 0
     
    Willem J. Staat 01 februari 2018 10:44

    Om de Abarth powered kampioenschappen een keer bij elkaar te krijgen daar is inderdaad over nagedacht al enkele jaren geleden. Zelfs deze site heeft daar wel eens iets over geschreven meen ik.