Diversen Nationaal

Formule RP1: De eerste stap naar succes. 16 januari testdag op Zandvoort

Reacties

    • 6
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 22 december 2017 14:01

    Benieuwd naar de kalender. Al iets bekend?

    • 6
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 22 december 2017 14:38

    Prima initiatief, sponsoring is zeker voor de minder welgestelde talenten wél noodzakelijk. Kan er een algemene sponsor gevonden worden? Van Eerd bijvoorbeeld? Wens jullie heel veel succes!

    • 6
    • 0
     
    Dirk 22 december 2017 14:48

    Formule RP1 = Signatech Formule Renault 1.6 auto, lekker degelijk en betaalbaar. Goed concept met Bleekemolen er achter, laat die oude tijden maar herleven!

    • 1
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 22 december 2017 16:36

    Heel goed bedacht door Bleekemoelen en de Knaf. Hoppenlijk komt er een mooi startveld . Zoals in 1 van de reacties hierboven al is geschreven zou het mooi zijn om de kosten naar beneden te krijgen door 1 of meerdere klassesponsers. Ik hoop echt dat dit van de grond komt !

    • 2
    • 1
     
    Racing-Fan 22 december 2017 18:27

    Wat een weelde. Voor het nieuwe seizoen maar liefst 2 nieuwe single seater klassen. Naast deze Formule RP1 ook een initiatief van Harry Maessen, Peter Grondel en KNAF-voorzitter Peter Dorn met de Reynard Formula Chryslers uit 2001. Voor een budget van rond de 60k Euro prestaties die tussen Formule Renault 2.0 en Formule 3 liggen.

    • 3
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 22 december 2017 20:34

    Mooi idee laten we hopen dat het werkt.....

    • 0
    • 1
     
    Quintin03 23 december 2017 00:44

    Racing-Fan, kun je dat nog wat meer onderbouwen? Ik weet Maessen daar tien jaar terug mee bezig was, maar kan me niet voorstellen dat hij daar leven in wil blijven blazen. Anderszijds, als iemand zijn stempel op de autosport wil zetten is het Maessen wel, voor goed of slecht.

    • 1
    • 0
     
    Racing-Fan 23 december 2017 15:06

    @Quintin: Dat staat in het decembernummer van het blad Start. In het volgende nummer meer info. Ik kan op internet nog niets vinden.

    • 2
    • 10
     
    Anonieme gebruiker 24 december 2017 15:36

    66500,- euro doe ff normaal.

    • 10
    • 1
     
    ace1 24 december 2017 16:19

    @Anonieme gebruiker dat is goedkoop. SMP F4 NEZ kost €100.000 voor een seizoen, ADAC F4 en Italiaans F4 kost €200.000 per seizoen. Eurocup Formule Renault 2.0 kost €320.000 per seizoen. FIA EK Formule 3 kost €600.000 per seizoen.

    • 4
    • 1
     
    ace1 24 december 2017 20:35

    @Anonieme gebruiker je bent als sporter nu eenmaal van sponsors afhankelijk als je goed bent in de karts krijg je zo en zo wel een of meerdere sponsors.

    • 0
    • 9
     
    Anonieme gebruiker 25 december 2017 09:23

    Denk dat deze klasse niet eens van start gaat bij gebrek aan belangstelling.

    • 10
    • 0
     
    ace1 25 december 2017 09:42

    @Anonieme gebruiker wat ben je negatief, de KNAF en de RACB ondersteunen dit mooie initiatief dat zijn de autosport federaties van Nederland en Belgie.

    • 1
    • 7
     
    Anonieme gebruiker 25 december 2017 13:36

    Het zou mooi zijn als de kampioen van deze klasse, als prijs, het jaar daarop in ADAC F4 bij bijvoorbeeld van Amersfoort kan rijden, misschien iets voor Red Bull om dit te sponseren ? Leuke motivatie om in deze klasse te gaan rijden en weer een volgende stap voor de kampioen.

    • 7
    • 4
     
    ace1 25 december 2017 14:19

    @Anonieme gebruiker kun je ook lezen? De Nederlandse kampioen van de Formule RP1 gaat namelijk testen in de Formule 4-bolide van MP Motorsport en krijgt ondersteuning bij een overstap naar deze volgende trede op de formulewagenladder. De Nederlandse nummers twee en drie van het Formule RP1 kampioenschap krijgen een test aangeboden in de Formule 4-bolide van MP Motorsport. wat is er mis met dit prijzenpakket. SMP F4 NEZ kost €100.000 voor een seizoen, ADAC F4 kost €200.000 per seizoen.

    • 2
    • 11
     
    Anonieme gebruiker 25 december 2017 15:16

    Een test is iets anders dan echt te gaan rijden......

    • 2
    • 11
     
    Anonieme gebruiker 25 december 2017 18:26

    Ace 1 hou ff je klep dicht.

    • 7
    • 1
     
    Bram Knot 25 december 2017 20:00

    Mooi initiatief van Bleekemolen, niet lullen maar poetsen. Succes mannen!

    • 1
    • 7
     
    Anonieme gebruiker 25 december 2017 21:27

    Super leuk. Het slaat alleen nergens op.

    • 1
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 26 december 2017 16:25

    De tijd zal het leren. Economie trekt aan dus wellicht makkelijker om sponsoring te verktijgen. Maar €67+ K blijft een hoop geld. Ben benieuwd hoe groot het startveld wordt. Helaas zijn we al blij met 10-12 auto’s maar het moet natuurlijk 20+ zijn om serieus genomen te worden. P.s. die chryslers zijn pakhuizen P.s2 @ Ace: een bomberpilot kan nooit ace worden, dus ander plaatje (fighter)

    • 6
    • 0
     
    Marcel ten Caat 26 december 2017 22:45

    Misschien wordt het toch eens tijd om reacties niet meer anoniem te laten verlopen, als er steeds vaker 'vervelend' naar elkaar wordt gereageerd....

    • 10
    • 2
     
    ace1 26 december 2017 23:26

    @Marcel ten Caat je hebt een punt hiermee.

    • 2
    • 10
     
    Anonieme gebruiker 27 december 2017 08:16

    @Marcel ten Caat, dat klopt, opmerkingen "of je niet kan lezen" of je klep dicht" horen hier niet thuis

    • 0
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 28 december 2017 11:33

    Volgend jaar zo'n RP1 tijdens een Race Experience van Bleekemolen rijden. Helaas achter een Clio o.i.d., dus heel hard zal het niet gaan, maar ongetwijfeld een toffe ervaring!

    • 0
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 28 december 2017 12:59

    Ik kan me bijna niet voorstellen dat deze auto's nog particuliere ingezet gaan worden tijdens een raceplanet dagje. Mocht dit wel zo zijn dan springen de tranen in mijn ogen.

    • 0
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 28 december 2017 13:40

    Ik kan mij voorstellen dat ze de RP1's die tijdens de RE worden gebruikt, niet voor het echte werk gebruiken.

    • 1
    • 0
     
    Dirk 29 december 2017 09:48

    Ik neem aan dat de auto's in bezit blijven bij Race Planet en daar in onderhoud blijven (zoals ook de FFSA Academy werkt).

    • 0
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 29 december 2017 09:59

    Dat is juist Dirk. Pikant detail dat de auto's nu ingezet worden voor particulieren die een dagje komen rijden op CPZ.

    • 0
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 29 december 2017 09:59

    Dat is juist Dirk. Pikant detail dat de auto's nu ingezet worden voor particulieren die een dagje komen rijden op CPZ.

    • 0
    • 0
     
    Dirk 29 december 2017 13:47

    Ja achja, dan komt de motor etc. een keer op temperatuur, staan ze in ieder geval niet stil. In tegenstelling tot die ex-Formule Chrysler auto's van Harry Maessen.

    • 1
    • 4
     
    Anonieme gebruiker 29 december 2017 14:54

    Achja geintje kost wel 66 mille