Clio Cup Benelux

Clio Cup Benelux stopt. Voorlopig een eind aan de lange historie van de Renault in Cup races in de Benelux

2017 Press ClioCup 15-733x489

Renault Nederland and Renault België (Benelux) hebben in overleg met de promotor MdH en TCR Benelux promotor Kronos Events besloten om na de finale race op Assen te stoppen met de ondersteuning van de huidige Clio Cup Benelux.

Tekst: aangeleverd bericht
Foto: PR

Daarmee komt er voorlopig een eind aan de lange historie van de Renault in Cup races in de Benelux.

De laatste vier seizoenen met de Clio Cup hebben laten zien dat het huidige motorsport klimaat in Nederland en België is veranderd. Het grote aantal race series en de continu verder oplopende kosten maken het steeds lastiger voldoende deelnemers te vinden. Op dit moment is er dan helaas ook geen basis meer voor een vol startveld in het merken kampioenschap.

Reacties

    • 2
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 26 oktober 2017 10:08

    Jammer hoor. Nu krijg je zo'n cup echt nooit meer van de grond. Wat is er toch aan de hand in Nederland? Triest hoor. Waar zijn de tijden van 40-50 auto's? Wie zet zijn schouders eronder om de nationale autosport weer een smoel te geven? Verstappen-effect heeft duidelijk geen effect.

    • 5
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 26 oktober 2017 10:14

    Alles waar Benelux achter staat werkt niet. Zet er ADAC of RAC voor en het veld is weer gevuld. Simpel toch...

    • 1
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 26 oktober 2017 11:50

    Tot een paar jaar geleden waren het echt fantastische races, deur aan deur felle gevechten. Hopelijk blijft Bleekemolen actief in de Central Europe Clio Cup.

    • 1
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 26 oktober 2017 15:28

    Het is zo triest om een dergelijke fraaie race klasse in Nederland te verliezen. De volgende aderlating na de Suziki Swift cup. Beide cups om zeep geholpen door "belanghebbenden" rond deze klassen. M.a.w. mensen die hun boterham willen verdienen aan onderdelen, updates etc etc. Als je bij een team een compleet seizoen wil rijden kost dat minimaal € 60.000= Niet zo vreemd dat zo'n klasse verdwijnt. En ja alles wat Benelux gemaakt wordt gaat in principe niet. Samenwerking met de Belgen kan kennelijk alleen in Brussel. We bewaren de goede herinneringen.

    • 1
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 26 oktober 2017 18:34

    Renault Nederland had dit gemakkelijk kunnen voorkomen door auto's en onderdelen goedkoop aan te bieden. Het is voor Renault zelf toch ook reclame als er een groot startveld is. Erg jammer dit . W hebben nu dus volgens mij geen Nederlandse raceklasse meer. Hoe anders was het allemaal een jaar of 10 geleden met formule Ford , formule Renault , Susuki Swift cup , Clio cup enz.

    • 1
    • 1
     
    Racing-Fan 26 oktober 2017 18:52

    De Clio Cup is ook gewoon te duur geworden.

    • 0
    • 0
     
    ace1 26 oktober 2017 19:10

    Misschien kan de organisatie van Formula Renault Northern European Cup (NEC) er een Clio Cup er bij organiseren?

    • 0
    • 0
     
    Marcel ten Caat 26 oktober 2017 19:54

    De organisatie van de FR NEC is in handen van MdH... Daarnaast heeft Renault net een nieuwe Europese klasse aangekondigd, de Alpine Europa Cup.

    • 0
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 27 oktober 2017 09:47

    Er wordt gewoon te veel in dezelfde vijver gevist : 2013 had je de Abarth Trofeo Benelux, Bmw ClubSport Challenge etc. 2014 kwam daar de Clio Cup Benelux bij en probeerden ze wederzijds klanten af te snoepen . De Abarth Trofeo & Bmw Clubsport verhuisden naar BGDC als endurance races omdat er niet voldoende deelnemers waren om circuithuur voor 6 à 9 auto's te verdelen ... Wat 'n prima kweekvijver voor TCR zou zijn bloedde op 3 fronten dood ook omdat gevestigde namen zich niet durven "verbranden" aan strijden met gelijke wapens waar enkel set-up het verschil maakt naast de piloot zelf uiteraard . Jammer, jammer : sla die 3 cupwagens bij mekaar in 1 serie dat geeft mooi aan mekaar gewaagd veld & 'n hoop auto's die stil staan aktief . TCR zou dan prima categorie zijn voor piloten die 'n stapje hoger willen maar ook daar zijn veel gevestigde waarden die zich niet durven "verbranden" omdat ze zich niet kunnen verschuilen achter teammaat of strategie .

    • 0
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 28 oktober 2017 22:25

    2018 nieuwe kansen voor doorstart. zandvoord en div teams willen wel.

Reageer anoniem op dit bericht

Je reageert anoniem op dit bericht. Onderaan deze pagina kun je inloggen op Autosport.nl (of een account aanmaken) zodat je onder je eigen naam kunt reageren. Je kunt dan ook een eigen avatar gebruiken en je hebt direct toegang tot het Autosport.nl-forum.

Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.

Login om onder jouw naam te reageren

Registreren
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet