Retro

Retro: Groeten van de Goodwood Revival 2017 (1)

revival17-fri-37

Natuurlijk, op zaterdag en zondag scheen de zon tot een uur of drie. Maar de massale hoeveelheid regen die op vrijdag en in de rest van het weekend viel, maakte de Goodwood Revival van 2017 tot een van de natste uit de geschiedenis van het evenement – zeker omdat de grond na zo veel eerdere regenval al zo verzadigd was. Het zorgde ervoor dat het voor de bezoekers (zeker die op de camping!) soms afzien was, maar het leverde spectaculaire races op. En meer dan tijdens de totaal verregende editie van 2013 weerstond het publiek de meteorologische tegenslag, want het bleef alle dagen druk en gezellig. Het team van AUTOSPORT.NL trok de regenponcho's aan en presenteert hier het eerste deel van zijn royale sfeerimpressie. Morgen volgt deel 2.

Tekst en foto's: Mattijs Diepraam

revival17-fri-1

De eerste verdedigingslinie is genomen!

revival17-fri-39

Het opstellaantje is nog verlaten.

revival17-fri-36

revival17-fri-38

Het is nat, erg nat...

revival17-fri-5

Dat blijkt ook van dichtbij.

revival17-fri-14

Een eerste kijkje in de paddock. We ontwaren meteen twee aparte F1-machines. Achteraan de Derrington-Francis-ATS, een mislukte doorontwikkeling van de mislukte Italiaanse ATS-bolide, vooraan de Scirocco, een van de fraaie maar nimmer succesvolle projecten van Paul Emery.

revival17-fri-18

Via de motor die Emery ooit achter in zijn Shannon F1-project propte, komen we uit bij deze auto. De Kieft-Climax die dankzij zijn 'ongeboren' FPE-motor (met bijnaam 'Godiva') destijds nooit aan racen toekwam.

revival17-fri-21

Nog zo'n unicum: de vierwielaangedreven Ferguson-Climax P99, die in handen van Stirling Moss ooit één F1-zege boekte. Niet meetellend voor het WK, dat dan weer niet.

revival17-fri-6

London calling...

revival17-fri-16

Als ik met mijn fietsbel bel...

revival17-fri-2

Even door de wimpers kijken en de heren bladeren hier door hun notitieboekjes...

revival17-fri-27

Andy Wolfe warmt de motor op van de ERA B-type van Michael Gans.

Reacties

Reageer anoniem op dit bericht

Je reageert anoniem op dit bericht. Onderaan deze pagina kun je inloggen op Autosport.nl (of een account aanmaken) zodat je onder je eigen naam kunt reageren. Je kunt dan ook een eigen avatar gebruiken en je hebt direct toegang tot het Autosport.nl-forum.

Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.

Login om onder jouw naam te reageren

Registreren
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet