Retro

Retro: Groeten van de Historic Grand Prix Zandvoort 2017 (1)

hgp2017-fri-85

We hebben zoveel fraai materiaal, dat we de groeten van de Historic Grand Prix verdelen over twee edities. We laten in deze eerste publicatie vier fotografen terugkijken op de Historic Grand Prix van afgelopen weekend, elk met hun eigen visie op wat er allemaal op Zandvoort was te zien.

Tekst: Mattijs Diepraam
Foto's: Mattijs Diepraam, Co van der Gragt, Willem J. Staat, Bob van der Wolf

hgp2017-thu-1

De Historic Grand Prix begint echt op vrijdagochtend. Maar hoe zien die dagen van uitladen eruit? Zo dus...

hgp2017-thu-2

In de buik van twee beesten: in de verte zien we de vierwielaangedreven Lotus 63 staan, boven ons in de truck van Hall & Hall wordt net de Lotus 72 van Jochen Rindt naar buiten gerold. Samen met de Lotus 49B in Gold Leaf-kleuren zouden ze het hele weekend achter de garages van het pitgebouw te bezichtigen zijn.

hgp2017-thu-4

Nog stil in de garage: de De Tomaso 505/38 waarmee later op de avond een shoot zou plaatsvinden voor een artikel in Octane.

hgp2017-thu-5

Ook aan het voorbereiden: fotograaf Carlo Senten van onze Retro-partner Retro Racing Magazine. Zijn team zou opnieuw in opdracht van de Historic Grand Prix zelf de fotografie verzorgen.

hgp2017-fri-1

Vrijdagochtend. De tenten achter de garages en op het middenterrein: een mooie vernieuwing.

hgp2017-fri-80

De vrachtwagens stonden nu achter de Hunzerug. De teams waren er iets minder blij mee, maar de toeschouwers konden overal beter bij.

hgp2017-fri-7

De coureurs waren sowieso weer zeer benaderbaar. Hier staat Lotus-coureur Greg Thornton twee liefhebbers langdurig te woord.

hgp2017-fri-4

Paul Grant stelt intussen de Bristol-motor van zijn Cooper Mk2 af.

hgp2017-fri-10

Daar staat hij, na zijn tocht van de voormalige Garage Davids naar het circuit: de Lotus 49 R2 die 50 jaar geleden geschiedenis schreef voor de succesvolste F1-motor aller tijden.

hgp2017-fri-11

Max Smith-Hilliard en Nick Padmore kijken er verliefd naar.

hgp2017-fri-12

Hun eigen auto's staan inmiddels klaar voor de eerste vrije training.

Reacties

    • 10
    • 0
     
    Niels 06 september 2017 14:40

    Een fijn verslag met mooie foto's Mattijs Diepraam Bedankt! Ik kijk nu al uit naar deel 2 van Groeten van de Historic Grand Prix Zandvoort 2017

    • 7
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 06 september 2017 14:55

    Erg leuk weer!

    • 2
    • 23
     
    Anonieme gebruiker 06 september 2017 15:02

    Op een of andere manier wil dit evenement maar niet echt van de grond komen.

    • 0
    • 1
     
    Dirk 06 september 2017 15:11

    Aha, er reed toch ook iets moderner F1 materiaal rond, zoals de Jordan. Maar het zal wel onbetaalbaar zijn om die auto een heel seizoen BOSS GP te laten rijden. Verder mooie foto's!

    • 5
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 06 september 2017 16:27

    Er rijdt helemaal niemand Boss GP meer sinds de FIA het tanken op ethanol verbonden heeft en die Pirelli banden verplicht heeft gesteld. Weer een klasse minder.

    • 7
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 06 september 2017 16:48

    Mooi verslag met veel details en de juiste toonzetting. TOP mannen !

    • 0
    • 2
     
    Anonieme gebruiker 06 september 2017 17:18

    Was zeer gecharmeerd van de 2 liter F3's voor de broodnodige afwisseling. Een prima georganiseerd evenement dat echter meer afwisseling nodig heeft. Alweer demo's van FORCE, Porsche en BMW zijn niet boeiend, ondanks de aanwzigheid van bijzonder materiaal.

    • 2
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 07 september 2017 08:44

    Een heel mooi evenement. En ondanks het feit dat Spa en Goodwood wel heel dichtbij op de kalender staan, toch nog volle velden in bijna elke klasse. Sterker nog, er waren zoveel auto's, dat de Triumph's van de duitsers tegenover ons OCA clubhuisje stonden op parking A. Dit jaar is men net begonnen met de Masters Endurance Legends. Hopelijk staat Zandvoort volgend jaar op de kalender met de HGP.

    • 3
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 07 september 2017 10:11

    Diezelfde kalender op Zandvoort is wel ineens pijnlijk ten einde gekomen. Dit was het al weer voor 2017

    • 1
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 07 september 2017 22:50

    Geen mogelijkheid om reacties te plaatsen in deel 2 van jullie kleurrijke HGP-review. De ATS-BMW D6 wordt aangeduid als een Arrows-BMW A8. De March-BMW 728 m.z. 762.

Reageer anoniem op dit bericht

Je reageert anoniem op dit bericht. Onderaan deze pagina kun je inloggen op Autosport.nl (of een account aanmaken) zodat je onder je eigen naam kunt reageren. Je kunt dan ook een eigen avatar gebruiken en je hebt direct toegang tot het Autosport.nl-forum.

Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.

Login om onder jouw naam te reageren

Registreren
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet