Retro: Groeten uit Magny-Cours van de Grand Prix de France Historique 2017
Ha, daar is Alexander van der Lof! Hij zou met Karsten Le Blanc de Ford GT40 van Hans Hugenholtz delen, ter voorbereiding op hun deelname gedrieën aan de Spa Six Hours in september. Van der Lof was roestig, zei hij, hij had sinds september niet meer gereden, maar hij zette de GT40 gewoon op pole.
Daar is Le Blanc, achter de tent van CRC op de Three Hours-paddock. Op de heenweg had hij zich beheerst op de volkomen verlaten autoroute naar Magny-Cours, maar op de terugweg had de gendarme hem toch te pakken. Het was waarschijnlijk het snelste dat hij het hele weekend reed, want in de totaal verregende Three Hours kwam hij maar aan tien minuten racen toe. Op een spekgladde baan.
En op Dunlops!
Op Spa mogen Le Blanc, Van der Lof en Hugenholtz gelukkig op Avons rijden – al zullen ze deze Avons niet ondergeschroefd krijgen...
Een race waarin deze auto kwam bovendrijven.
En deze auto vijf keer de pits opzocht, onder meer voor twee stop-and-go's. Oeps.
Intussen gingen ze geregeld in de rondte...
De derde Nederlander die in actie kwam, was Randall Lawson, de man achter het YTCC en natuurlijk Autopassion in Beverwijk.
Zijn pas aangeschafte GRAC-Renault Gordini MT14 – en wat een beauty is 't – zou op Magny-Cours zijn debuut maken.
Start die motor maar!
Op het moment dat we bedachten om Lawson maar eens rijdend in beeld te krijgen, zagen we dit op ons afkomen. De Renault-motor had het na twee ronden begeven. "500 euro per rondje dus!" lachte Randall, maar toch een beetje als boer met kiespijn. "Eén voordeel: we kunnen vroeg aan het bier..."