DTM

DTM: EXCLUSIEF: Philips sponsort Audi in de DTM 2007

 Philips1


Steeds meer Nederlandse bedrijven profileren zich als sponsor in de internationale autosport. De volgende in de rij is Philips. Tijdens de Philips Ice Race, een kartwedstrijd op ijs in het Duitse Krefeld, werd volledig onverwacht aangekondigd dat de Duitse tak van Philips Consumer Electronics met de Ambi Light televisieschermen één van de Audi-fabrieksauto's in de DTM 2007 gaat sponsoren. Weliswaar gaat het hierbij om een overeenkomst tussen Audi en de Duitse Philips-vestiging, maar het is niettemin verheugend dat ook hier weer een Nederlandse organisatie zich profileert.


Tekst: René de Boer
Foto's: Rebocar Automotive Productions


De Audi A4 DTM in Philips-design werd vrijdagavond voor het eerst getoond. De onthulling vond plaats door de in Krefeld aanwezige Audi-coureurs Frank Stippler, Timo Scheider en Marco Werner alsmede de heren Corry Mueller-Theile, directeur Marketing Philips Consumer Electronics voor Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland en Uwe Hagen, hoofd verkoop regio West van Audi.

 Philips2


"Het gaat om een sponsoringovereenkomst voor één Audi in de DTM voor een periode van één jaar", verklaarde Philips-zegsman Mueller-Theile tegenover AUTOSPORT.NL. "Onze participatie in de DTM is onderdeel van een gezamenlijk programma tussen Audi en Philips, waarin we nadrukkelijk op meerdere terreinen de samenwerking met elkaar zoeken." Nog niet bekend is welke rijder met de Philips-kleuren in actie zal komen en of het een 2006- of 2007-auto zal zijn. "We hebben geen voorkeur voor een bepaalde rijder, maar we bepalen de keuze in gezamenlijk overleg met Audi", aldus Mueller-Theile.

De marketingdirecteur benadrukt dat het bij de DTM-sponsoring gaat om de afdeling Philips Consumer Electronics, de divisie die onder andere platte TV-schermen, DVD-spelers en MP3-spelers op de markt brengt. Deze sponsoring heeft dus niets te maken met de sponsoring van het Williams Formule 1-team, een activiteit van de scheerapparatendivisie van Philips.

Overigens is de betrokkenheid van Philips in de DTM geen nieuw fenomeen: van 1993 tot en met 1995 was Philips Car Systems als klassesponsor te zien op alle DTM-auto's, in 1993 en 1994 als streamer op de voorruit en in 1995 op de achterruit. Deze deal kwam destijds tot stand via oud-coureur Huub Rothengatter.

Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet